PDA

View Full Version : Blazerin etujouset?

panzer
07.05.2006, 09:39
Kuuluukos blazerin etulehtien olla sisäänpäin mutkalla?! Näyttää kauhealta mun silmään kun on tottunut, että jos jouset on noin niin ne on kuolleet! Kuitenkin auton korkeus ok! ( auto -90 6.2 d) Mistäs sais edullisesti pidemmät u-pultit ja 2" klossit jousien ja aksuloiden väliin?

HeikkiH
07.05.2006, 11:03
Joo, ne on alkujaan negatiivisella kaarella. Mulla on edessä nelilehtiset jouset ja 6.2 dieselin ja vinssi+puskuri yhdistelmän kanssa jouset on melkolailla suorat.

Missään tapauksessa ei pidä laittaa etulatien ja akselin väliin palikoita, ainoa oikea tapa on joko lisälehti tai uudet kippurammat pakat. Edessä palikoihin kohdistuu paljon suuremmat voimat kuin takana, mm. jarruttaessa ja ohjatessa. Pahimmassa tapauksessa palikat irtoavat sieltä välistä!

Heikki H.

FJDC (http://www.fjdc.org.com)
Montenegros (http://www.montenegrooffroad.com) #21
==================================================
Chevrolet K5 Blazer 307+TH350+NP205+D44+14FF

Rytari
07.05.2006, 17:03
mulla on blazessa semmoset palikat ja tahtoo niistä eroon....

mitä sitte, vituiks se menee kummiski...

mexico
07.05.2006, 21:30
Mulla oli ne alumiinipalikat ja toinen tapinreikä murtui. Kiva ajella kun keula hyppää metrin sivuun yhtäkkiä eikä ollut muutenkaan hyvä ajaan niillä korokepalikoilla. En suosittele laittamaan mitään palikoita vaan taotuta vaikka vallilassa jouset. itse käytin siellä ja sanoin että haluan 76mm ylemmäs auton kun lähtee 76mm korokepalikat pois, auto oli just samalla korkeudella uusilla jousilla. Ammattimiehiä ovat! Otin takaakin pois perärempan yhteydessä ja käännän linkut takaa toisin päin.

379cid chevy 4x4

panzer
07.05.2006, 21:52
OK! Dänx! Unohdan ton korotusidean. Auto on käyttöautona kokoajan joten en voi lehtiä lähettää taotuttavaksi,pitää katsoa mistä sais hommattua korottavat. Noi valmiit satsit kun maksaa niin perkuleesti.

Rytari
08.05.2006, 20:26
ei racersplacessa ainakaan 4" korottavat skyjakkerit ihan turhan kalliit olleet...

mitä sitte, vituiks se menee kummiski...

tiku83
09.05.2006, 09:21
kohtuu hintaisia nuo valmiit paketit on. itellä on hyllyssä skyjakkerin 6" korottavat
käppyrät+muut hilppeet.
kuhan kerkeis asentaan paikalleen....

panzer
09.05.2006, 10:01
Jostain syystä raaseripaikan sivut ei aukea, niin olisko antaa hintaosviittaa noista 4" palikoista?! Kuuluukos siihen settiin iskarit mukaan?

tiku83
09.05.2006, 10:20
meet skyjakkerin koti sivuille ja otat tuote numerot mitä osia tarviit..ja ne sähköpostilla laitat racersplacelle, ni laittavat hinnan.näin itse tein.
osat on tilattava eri tuote numeroilla.

mexico
09.05.2006, 13:40
Mulla maksoi jousien taonta ja kaks lisälehteä ja puslat vaihdettuna uusilla U-pulteilla 1500mk. Uudet alkuperäiset etujouset oli 4500mk/kpl ja ranchon jouset 2500mk/kpl.

379cid chevy 4x4

panzer
09.05.2006, 21:56
no voi widdu1 menee maalainen aivan sekasin tuolla skyjackerin sivuilla, että mitä sitä oikein tarviii! taitaa joutua sinne vallilaan laittaan noi jouset! Pitää sitten keksiä jostain minkä mittaset iskarit tarttee! Tais ne ranchon iskut olla aika edukkaita siellä raaseripaikassa!? Mun blazerissa on ainakin tuplaiskut edessä.