Kirjaudu sisään

View Full Version : Hiluxista jousilehti poikki

05.05.2006, 21:45
Mitenhän kannattaisi toimia kun täällä Lahden suunnalla on 1998 Hiluxista kuljettajan puolen takajousipakasta kolmas jousi ylhäältä laskien mennyt poikki?

Siihen on niitattu ne jousipakan ympäri menevät osat, joista etummaisessa on kiinni joku kuminen ympyrän muotoinen osa ja takana on niitattuna juosipakan kiertävä ylhäältä jonkin verta avoimeksi jäävä jonkinmoinen latta.

Katkenneen jousen alla on kaksi muuta jousta, jotka vaikuttavat ymmärtääkseni jos enemmän kuormaa.

Kuinkahan kannattaisi toimia, että saisi pirssin kohtuukuluin taas kondikseen?

PS: Hyvät neuvot tarpeen!

Note! This message was posted anonymously!

kivinen
05.05.2006, 21:50
Kannattais tulla huomenna Hyvinkään suunnalta kyselemään Kivisen pajalta siihen ehjää lehteä.

Sen kun voi huomenna saada vaikka ilmaseks tasi tuomalla ihan vähän Karhun olutta Kiviselle.

Kivinen ei tosin muista löytyykö pajan lattialta juur ton mittasta lehteä.

www.alanmiehet.com #1

05.05.2006, 22:01
Siin on sellainen pulma, että just rikkinäiseen jouseen on niitattu niitä osia. Mä en oikein heti tajuu kuinka sen pakan saa sitten fiksusti kasaan. Mistä saan sut kiinni jos keksittäs joku ratkaisu siihen jousipulmaan? Tuon mielelläni Karhu olutta tullessani jos apu löytyy :-)

Pitäs ehkä pirautella ennenkuin lähtee ajelemaan.

kivinen
05.05.2006, 22:21
http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/topic.asp?TOPIC_ID=26491

Tosta topicista löytyy yhteys. Jota voit käyttää huomisesta klo 9.30 eteenpäin.

Koska kysyit nimenomaan halvinta ratkaisua, niin laitat sinne jonkun oikean levyisen irtolehden.

Nuo koossa pitävät osat, eli pannat on niitattu siihen lehteen kiinni ja sen pannan pystyy irottamaan ja niittaamaan uudestaan, kunhan sulta löytyy riittävän hyvä(pylväs)porakone ja terä millä saat siihen irtolehteen reiät.

Sitten vielä halvempi/helpompi vaihtoehto on panta, jota ei ole edes niitattu kiinni lehteen, vaan pysyy juuri katsastuksen ajan oikealla kohdalla ja muutoin vaeltaa pitkin lehtiä. Lehtipakka ei ihan välttämättä noita pantoja kaipaa, mutta kyllähän ne hyvä olisi siellä olla.

Jotkut on jopa käyttäneet putkiklemmareita pannan sijaan.

www.alanmiehet.com #1

05.05.2006, 22:33
Ongelma just onkin vähän siinä, että omat remonttimahdollisuudet aika rajalliset ja ei löydy paljoa ihmeempiä välineitä kuin jousipakan irroittamiseen tarvittaessa, tietysti rälläkkä löytyy, mig hitsauskone, käsiporakone, mutta ei ole oikein omaa kokemusta muunlaisesta jousihommasta kuin koko pakan vaihtamisesta. Silloin oli paljon vanhempi auto ja osat tosi tiukassa kiinni.

Ei oo tuosta jousen niittaamisesta kokemusta.

Mä tarkoitin halpuudella, ettei rupea menee mitään tuhatta euroa rahaa yhden katkenneen lehden takia, vaan sais jotenkin järkibudjetilla vian kuntoon ja vaikka maksais tarvittarssa jollekin, jolla tämänlaisesta jousihommasta mua enemmän kokemusta.

IironSika
05.05.2006, 22:50
Soitteles vaikka huomenna. 040-5891684.

05.05.2006, 22:55
Jos mä soitan huomenna ensin vaikka IronSialle kun on lähempää, mut nyt vois suunnitella ensin unten maille menoa. Hyvää jengiä täällä kun löytyy apua. Hyvät yöt! :-)

HiluMiks
06.05.2006, 08:27
ja jos et muualta löydä katso ja soita 050-5334471
http://petrisimolin.com/ThePalsta/topic.asp?TOPIC_ID=25806

06.05.2006, 10:12
vaihtoehto a)
Semmosia väliaikatietoja, että tarkoitus on ensi viikon aikana katsoa jos lähialueella oleva IironSika löytäs jousilehden ja sen jälkeen muita vaihtoehtoja jos ei löydy.

vaihtoehto b)
Rinnakkaisena vaihtoehtona vois miettiä sellaistakin jos joku haluaa ostaa Hiluxiin uudet erikoisjouset offikäyttöön ja myydä hyväkuntoiset alkuperäiset mulle? Silloin ois kai fiksua, että jouset mahdollisimman uudesta ja vähän ajetusta autosta. Oma auto 1998 ja alle 160 000 ajettu enimmäkseen maantieajoa. Siinä mun ymmärtääkseni muut kaikki jouset hyvässä kunnossa paitsi se yksi katkennut lehti. Silloin jäis toisaalta hyväkuntoiset varaosajouset tulevia tarpeita varten...

Tuos numero, johon voi soittaa jos löytyy sopivia jousia:
045 - 134 98 96

08.05.2006, 12:19
Tuli tehtyäkin sellainen siirto kun varaosaliikkeestä lupasivat toimittaa uuden jousilehden 80 eurolla, niin tilasin sen. Taitaa suurempi tuska tässä hommassa tulla työstä kuin itse jousilehdestä.