View Full Version : Range & iskarit, kaasu vai neste?
Näyttäsi siltä että Rangen takaiskarit päätyvät hiljoksoon vaihdettavaksi. Kysymys onkin että millaiset iskunvaimentimet sinne kannattaa laitta kaasu vai neste? Soveltuukos jompi kumpi paremmin johonkin tiettyyn käyttötarkoitukseen?
Onkos noiden rangen iskarien vaihtamisessa mitään ihmeellistä huomioitavaa? auto on -83 eli ne iskarit on "mielenkiintoisen" epäsymmetrisesti siellä auton alla...
Tielle vois olla jäykempikin, vaikka kaasuna. Ei vaihdossa ole mitään erikoisempaa ainakaan -88 jossa ne on molemmat eteenpäin.
"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't."
moggirange
02.05.2006, 17:12
En enää huoli kaasuja rangeen- oli aivan liian kova!
No kyllähän tuosta nyt pääsee!
Se "mielenkiintoinen" asento toimii eräänlaisena Traction Bar:ina, eli osaltaan estää akselin kiertymistä. Miksi lie muutettu myöhempiin malleihin symmetriseksi...
_ _ _ _ _ _ _
#RR V8 -76#
#LR S1 -55#
Vm -86 takaiskarit sojottavat jo eteenpäin. Vaihtui vissiin juuri tuossa vuosimallissa. Olenkin kovasti miettinyt, miksi nuo iskarit on vanhemmissa erisuuntiin? Jännä selitys - mutta miksi siitä todellakin luovuttiin?
-TimoV
"The original anti-theft devices -- Lucas Electric products." RR 3.5EFI Vogue, 1986
Aihetta varovasti sivuten, muistelen että pikkurangessa on kaasuiskarit (monroe 4x4 gas magnum, onko tollasia olemassa?), ja tielle ne on mun mielestä erittäin hyvä tuollasen sporttialustan (vanhat kuoleentuneet jouset) kanssa, tielle siis, maastossa en oo tolla vielä oikeastaan ajellut, mutta luulis niiden toimivan sielläkin, jos ei ala trialia ajamaan.
Iskareissa on sii soleellista että kiinnitykset molemmissa päissä on soveliaat, ja että pituus on passeli, säsäänjoustaessa ei saa ottaa ekana iskarista kiinni, ja että iskarin pituus riittää haluttuun ulosjoustoon. Sitten jäykkyys/vaimennusteho, ota säädettävät jos on tämän suhteen epävarmaan.
"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't."
Vaaleessa tosiaan on Gas-Magnumit, ja minä ainakin tykkäsin. Vertailukohtana tuon yhen västäräkin Classic joka on käsittääkseni normi-iskareilla, ero on selkeä. Vähemmän "hyllyvä" noilla kaasuilla.
Life sucks, then you die...
moggirange
05.05.2006, 14:07
quote:
Vm -86 takaiskarit sojottavat jo eteenpäin. Vaihtui vissiin juuri tuossa vuosimallissa. Olenkin kovasti miettinyt, miksi nuo iskarit on vanhemmissa erisuuntiin? Jännä selitys - mutta miksi siitä todellakin luovuttiin?
-TimoV
"The original anti-theft devices -- Lucas Electric products." RR 3.5EFI Vogue, 1986
Oikiasti vaihtuu -88 mallissa vasta! Mullakin on vielä eripuolilla (valmistettu 03/88) mutta loppuvuodesta -88 eteenpäin ne ovat jo molemmat akselin etupuolella.
No kyllähän tuosta nyt pääsee!
quote:
quote:
Vm -86 takaiskarit sojottavat jo eteenpäin. Vaihtui vissiin juuri tuossa vuosimallissa. Olenkin kovasti miettinyt, miksi nuo iskarit on vanhemmissa erisuuntiin? Jännä selitys - mutta miksi siitä todellakin luovuttiin?
-TimoV
"The original anti-theft devices -- Lucas Electric products." RR 3.5EFI Vogue, 1986
Oikiasti vaihtuu -88 mallissa vasta! Mullakin on vielä eripuolilla (valmistettu 03/88) mutta loppuvuodesta -88 eteenpäin ne ovat jo molemmat akselin etupuolella.
No kyllähän tuosta nyt pääsee!
Outoa, mulla kyllä on molemmat eteenpäin ja on CA-sarjaa, eli -86.
-TimoV
"The original anti-theft devices -- Lucas Electric products." RR 3.5EFI Vogue, 1986