View Full Version : Mahdolliset asennus&jälkiongelmat korinkorotuksess
Tilaan 75mm korotussarjan Patroliin.
tuurissaan pääsen asentamaan jo tulevana viikonloppuna.
Siksi kysyn näin etukäteen onko tiedossa mahdollisia ongelmia. Koska kun asennan tuon viikonloppuna niin auto pitää olla maanantai aamuna klo. 6.55 ajokunnossa työmaalle.
Sarja on ns. täydellinen eli kumit ja holkit ja pultit.
Meneekö katsastuksesta läpi ja joutuuko asennusvaiheessa soveltamaan mitään? Onko niin helppoa että pulttaan vaan kiinni?
Pitäisi mahtua pyörimään 33x11.5x15 kumit... vai mitä? Mahtuisko nuo pyörimään ilman korinkorotustakin?
Toi korin korotus on pelkkä imago juttu, mutta tahdon sen silti ;)
Tuleeko autosta retardin vai riskin näkönen?
Edited by - VonLeka on 05/04/2006 18:22:52
Edited by - VonLeka on 05/04/2006 18:23:25
quote:
Tilaan 75mm korotussarjan Patroliin.
tuurissaan pääsen asentamaan jo tulevana viikonloppuna.
Siksi kysyn näin etukäteen onko tiedossa mahdollisia ongelmia. Koska kun asennan tuon viikonloppuna niin auto pitää olla maanantai aamuna klo. 6.55 ajokunnossa työmaalle.
Sarja on ns. täydellinen eli kumit ja holkit ja pultit.
Meneekö katsastuksesta läpi ja joutuuko asennusvaiheessa soveltamaan mitään? Onko niin helppoa että pulttaan vaan kiinni?
Pitäisi mahtua pyörimään 33x11.5x15 kumit... vai mitä? Mahtuisko nuo pyörimään ilman korinkorotustakin?
Toi korin korotus on pelkkä imago juttu, mutta tahdon sen silti ;)
Tuleeko autosta retardin vai riskin näkönen?
Edited by - VonLeka on 05/04/2006 18:22:52
Edited by - VonLeka on 05/04/2006 18:23:25
korin ja rungon kunto sanelee paljon yllätysten osalta,
ihtellä oli puolet korin kiinnityskohtiista ruostunu liki olemattomiaan
ja ratkennu sit irti myös korista, eli korin korotukseen
jotakuinki täys päivä, mutta ilman niitä ei ois ollu isokaan homma.
pultit auki, tankin täyttöletku irti/lemmarit löysälle ja tarvikohan
rattiakselin nivel löysätä vielä ni pääsee tunkkailee koria
palikoitten verran likemmäs taivasta :)
in the middle of nothing.
entäs vaihdekepit? joutuuko niitä taivuttelemaan?
onko tankki korissa vai rungossa kiinni?
kuis on sitten sähköpiuhojen läpiviennit, onko niissä löysiä?
nii ja jarruletkut tietty, onko niissä varaa?
75mm tulee olemaan korinnosto.
voin kenties suostua kenties ehkä 50mm korotukseen jos joutuu liikaa säpeltämään noiden em. juttujen kanssa
Kiitos.
Mitä nopeammin saan varmaa tietoa ja käytännön vinkkejä, niin pian näette taas yhden Patrolin enemmän liikenteessä ja ehkä myös muuallakin...
Nii ja miten tuo korotus kannattaa aloittaa ja kuinka siihen valmistautua. Tarviiko erikoistyökaluja?
Olen jo varannut hitsikoneet, lekan, pari neliöö peltiä (paikkaan pohjan samalla) jne.
Mulla on tosiaankin viikonloppu vain aikaa, niin pitää tietää kaikki...
Nii juu, meinasin myös uudet iskarit vaihtaa samalla, nykyiset OVAT PASKAT. Kannattaako ostoo esim. Motonetistä vakio iskarit about 30-40€/kpl ?
Edited by - VonLeka on 06/04/2006 19:12:02
Edited by - VonLeka on 06/04/2006 19:12:44
quote:
entäs vaihdekepit? joutuuko niitä taivuttelemaan?
onko tankki korissa vai rungossa kiinni?
kuis on sitten sähköpiuhojen läpiviennit, onko niissä löysiä?
nii ja jarruletkut tietty, onko niissä varaa?
75mm tulee olemaan korinnosto.
voin kenties suostua kenties ehkä 50mm korotukseen jos joutuu liikaa säpeltämään noiden em. juttujen kanssa
Kiitos.
Mitä nopeammin saan varmaa tietoa ja käytännön vinkkejä, niin pian näette taas yhden Patrolin enemmän liikenteessä ja ehkä myös muuallakin...
Nii ja miten tuo korotus kannattaa aloittaa ja kuinka siihen valmistautua. Tarviiko erikoistyökaluja?
Olen jo varannut hitsikoneet, lekan, pari neliöö peltiä (paikkaan pohjan samalla) jne.
Mulla on tosiaankin viikonloppu vain aikaa, niin pitää tietää kaikki...
Nii juu, meinasin myös uudet iskarit vaihtaa samalla, nykyiset OVAT PASKAT. Kannattaako ostoo esim. Motonetistä vakio iskarit about 30-40€/kpl ?
Edited by - VonLeka on 06/04/2006 19:12:02
Edited by - VonLeka on 06/04/2006 19:12:44
Pikkukeppi ei mahu liikkuun tarpeeks taakse noston jälkee, ihte huomasin vasta mehtäsä ni tuli moukaroitua peltiä läjään sen verran että pysyy hijas puoli päällä. Kepin juuresa kyllä näytti olevan booritkin, mutta tuntu olevan sen verta lujasa että ei jaksanu pajottaa puuttellisin työkaluin sitä.
Johoissa ja letkuisa kyllä varaa oli ainaki tuohon 50mm nostoon mikä omaan tuli.
Joku muu, joka o enempi nostanu, osannee kertoa tarkemmin että mikä ahistaa ja mistä.
Työkalutarve jäi räikkään ja muutaman listaan, sekä tunkkiin, hitsauskoneeseen, rälläkkään, lekaan.. :)
Eli iha normityökaluilla nousee.
in the middle of nothing.
ylös!
lisää vinkkejä.
siirrän rojektin viikon päähän
rupesin rakentamaan uutta autotallia.
just sain rungon pystyyn
Heavy Fucking Metal
Laita talliin riittävän korkee ovi, ettei käy niinkuin minulle. Jeeppi ei
mahdu enää katto paikallaan ovesta sisään.
Korotin koria Jeepistä tuumalla, samalla korotin konetta ja jakolaatikkoa saman
verran. Muuten olisi syylarista pitänyt tunnelia siirtää.
Just do it!
Edited by - jappe on 09/04/2006 10:18:09
quote:
Tilaan 75mm korotussarjan Patroliin.
tuurissaan pääsen asentamaan jo tulevana viikonloppuna.
Siksi kysyn näin etukäteen onko tiedossa mahdollisia ongelmia. Koska kun asennan tuon viikonloppuna niin auto pitää olla maanantai aamuna klo. 6.55 ajokunnossa työmaalle.
Sarja on ns. täydellinen eli kumit ja holkit ja pultit.
Meneekö katsastuksesta läpi ja joutuuko asennusvaiheessa soveltamaan mitään? Onko niin helppoa että pulttaan vaan kiinni?
Pitäisi mahtua pyörimään 33x11.5x15 kumit... vai mitä? Mahtuisko nuo pyörimään ilman korinkorotustakin?
Toi korin korotus on pelkkä imago juttu, mutta tahdon sen silti ;)
Tuleeko autosta retardin vai riskin näkönen?
Edited by - VonLeka on 05/04/2006 18:22:52
Edited by - VonLeka on 05/04/2006 18:23:25
Fucking heavy metal jeejee, VonLeka. Ootsä aika äijä. Pari juttua: 1. tuo ei onnistu sulta, 2. ton kokosia renkaita ei paljon ole näkynyt, ja joo, sopis ilman korotusta, 3. patukasta tulee aivan kyrväkkään retardin riski päidenkääntäjä, 4. itse asiaan: jos tollasta vanhaa autoa alkaa irrottelemaan rungolta, odotettavissa on vähintään monenlaisia ikäviä ruosteongelmia, tankin täyttöputkea joutunee jatkamaan, rattiakselin boori voi loppua kesken/kulma mennä v*tuiks, flektin tuulitunnelia joutuu silponmaan tai laskemaan, vaihdekeppejä voi joutua taivuttelemaan/katkaisemaan/hitsailemaan, jarruputkia/käsijarruvaijeria virittelemään uusiks yms. yms.
Note! This message was posted anonymously!
Jos korottaa autoa niin mikä ettei, vaihdekeppien aukkoa joutuu ehkä säätään ja jarruletkuja pitää passailla ja ohjausvarsi saattaa käydä lyhyeksi ja semmoista ...
Note! This message was posted anonymously!
ihme paskaa nuo anönyymit puhuu?
kummassa on vähiten ongelmia 50mm vai 75mm ?
vai ovatko ongelmat identtisiä?
Heavy Fucking Metal
Edited by - VonLeka on 18/04/2006 17:27:06
Cental73
18.04.2006, 17:34
50 mm ei juurikaan ongelmia. 75 voi tulla jotain vastaan. Vähän riippuu yksilöstä.
"ei ollu mikään amerikan temppu"
SLCK #73
Cental73
18.04.2006, 17:36
nii varmasti ahistaa flektiä, mutta rälläköi sen "tunnelin" alareunaan aukon. Kokohommaan teet alle päivässä, mikäli ei kovinpaljoa joudu tekemään uusi korvakkeita ruostuneiden tilalle, jotka saattavat tuottaa ikäviä yllätyksiä...
"ei ollu mikään amerikan temppu"
SLCK #73
50mm.... :-/
tuntuu niin pieneltä...
mutta jospa siihen tyytyisin...
Heavy Fucking Metal
mä nostan nyt loppuviikosta ton 75mm ja voin sit kertoo mitä tuli vastaa...
Team rattopojat
quote:
mä nostan nyt loppuviikosta ton 75mm ja voin sit kertoo mitä tuli vastaa...
Team rattopojat
joko nostit?
Heavy Fucking Metal