View Full Version : Jeep projekti alkoi "kuvia lisää"
Tervehdys kaikille. Projektihan alkaa hyvällä SUUNNITTELULLA
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/sjeeppi-Kuva%28107%29.jpg
Olisikohan keulan jousituksessa vielä viime safari päällä
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/sjeeppi-Kuva%28108%29.jpg
Mistä toi reikä tuohon lokasuojaan TULI ?
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/sjeeppi-Kuva%28109%29.jpg
Vähän hiekkapuhallusta... korjausmaalaus... takajouset näyttäis olevan kunnossa
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/sjeeppi-Kuva%28110%29.jpg
Pakollinen mainos
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/sjeeppi-Kuva%28113%29.jpg
sisätilat kunnossa ja kaikki toimii
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/sjeeppi-Kuva%28114%29.jpg
jälkiasennusmittareita...
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/sjeeppi-Kuva%28115%29.jpg
Kello, flekti automaatti ja käsiasento ja työvalot
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/sjeeppi-Kuva%28116%29.jpg
Taikanappula vinssille
No Onhan tuossa tekemistä, mutta hyvällä alulla ja mielellä POTKASTAAN projekti liikkeelle
Aluksi oli kopioita, onneksi tehtiin JEEPPI, ettei tule sanomista !!!
Edited by - sjeeppi on 13/05/2006 16:58:40
Hieno homma että muutkin ymmärtää hyvän päälle.
Ensin tehtiin Jeeppi ja muut on kopioita.
Full Size rules.
Jos tarviit jousia, niin ota yhteyttä.
http://www.petrisimolin.net/gallery/data/images/JERKKU-ken.gif
AMC 360 + TH400 + QT
36" TSL
Coilspring conversion
WAGO-Power
Jeep GrandCherokee
2.5 TD by VM
Jeep Comanche
2.1 TD by Reno
www.jmhalme.com/off-road
No hep, homma nytkähti taasen eteenpäin ja sain tilattua alustasarjan, välitykset ja lukot..... Kävin jo postilaatikolla ei ollu tullu VIELÄ
Aluksi oli kopioita, onneksi tehtiin JEEPPI, ettei tule sanomista !!!
Ensiviikolla tulee osat ja pääsee laittelemaan, kuvia tulee koko projektista samalla
Aluksi oli kopioita, onneksi tehtiin JEEPPI, ettei tule sanomista !!!
Komeet tuuninki mittarit=)
Ei se siihen kaadu...
No ompas aikaa jo kulunut... huomenna EHKÄ tulee osat, laitampa sit kuviakin peliin...
Aluksi oli kopioita, onneksi tehtiin JEEPPI, ettei tule sanomista !!!
No niin, etujouset ja iskarit tänään paikalleen
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/sjeeppi-Kuva%28163%29.jpg
jarruletkut riittää justiinsa, no hommaan kumminkin uudet ja pidemmät
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/sjeeppi-Kuva%28165%29.jpg
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/sjeeppi-Kuva%28168%29.jpg
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/sjeeppi-Kuva%28169%29.jpg
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/sjeeppi-Kuva%28170%29.jpg
Edited by - sjeeppi on 15/05/2006 08:06:44
Mitkä välitykset sulle tulee?
Onko noi Yukonin välitykset ne isot(>3,71), mitkä menee pieneen(<3.71) murikkaan?
Oon miettinyt joskus semmoisia myös itselleni.
http://www.petrisimolin.net/gallery/data/images/JERKKU-ken.gif
AMC 360 + TH400 + QT
36" TSL
Coilspring conversion
WAGO-Power
Jeep GrandCherokee
2.5 TD by VM
Jeep Comanche
2.1 TD by Reno
www.jmhalme.com/off-road
dana 44:seen tulee noi 4.88 välitykset
Aluksi oli kopioita, onneksi tehtiin JEEPPI, ettei tule sanomista !!!
sehän ryhdisty hienosti.
Team rattopojat
Onko sulla ne isompien välityksien "caset" murikat?
http://www.petrisimolin.net/gallery/data/images/JERKKU-ken.gif
AMC 360 + TH400 + QT
36" TSL
Coilspring conversion
WAGO-Power
Jeep GrandCherokee
2.5 TD by VM
Jeep Comanche
2.1 TD by Reno
www.jmhalme.com/off-road
quote:
Onko sulla ne isompien välityksien "caset" murikat?
http://www.petrisimolin.net/gallery/data/images/JERKKU-ken.gif
AMC 360 + TH400 + QT
36" TSL
Coilspring conversion
WAGO-Power
Jeep GrandCherokee
2.5 TD by VM
Jeep Comanche
2.1 TD by Reno
www.jmhalme.com/off-road
Ei ole, kun ihan normaali aksulat, siis wide track. Sehän on vähän leveempi kun orkkis Jeepissä
Aluksi oli kopioita, onneksi tehtiin JEEPPI, ettei tule sanomista !!!
Niin, mut mä meinaan sitä, että jeepissä ei mee samalle tasauspyörästö murikalle 3,17 ja 4,88 välitykset. Niissä on eri murikka niille pienemmille välityksille ja eri murikka isommille välityksille. Yukon on ainoa välityksien valmistaja joka tekee semmoisia "isoja" välityksiä, jotka menevät pienempien välityksien murikalle (jos joku tietää virallisen nimen, niin saa kertoa)
Alkuperäinen kysymykseni oli siis että oletko tilannut semmoiset Yukonin "isot" välitykset, mitkä menevetä "pienien" välityksien murikalla?
Mulla on itselläni noita pienien välityksien murikoita useampia. Olen suunitellut tilaavani juuri semmoiset 4,88 välitykset, jotka menevät samaan murikkaan alkuperäisen 3,54:n kanssa.
Jos sulla on semmoiset, niin odotan innolla käyttökokemuksia.
Eli onko välityksiesi koodi YG D44-488 vai YG D44-488T?
http://www.petrisimolin.net/gallery/data/images/JERKKU-ken.gif
AMC 360 + TH400 + QT
36" TSL
Coilspring conversion
WAGO-Power
Jeep GrandCherokee
2.5 TD by VM
Jeep Comanche
2.1 TD by Reno
www.jmhalme.com/off-road
quote:
Niin, mut mä meinaan sitä, että jeepissä ei mee samalle tasauspyörästö murikalle 3,17 ja 4,88 välitykset. Niissä on eri murikka niille pienemmille välityksille ja eri murikka isommille välityksille. Yukon on ainoa välityksien valmistaja joka tekee semmoisia "isoja" välityksiä, jotka menevät pienempien välityksien murikalle (jos joku tietää virallisen nimen, niin saa kertoa)
Alkuperäinen kysymykseni oli siis että oletko tilannut semmoiset Yukonin "isot" välitykset, mitkä menevetä "pienien" välityksien murikalla?
Mulla on itselläni noita pienien välityksien murikoita useampia. Olen suunitellut tilaavani juuri semmoiset 4,88 välitykset, jotka menevät samaan murikkaan alkuperäisen 3,54:n kanssa.
Jos sulla on semmoiset, niin odotan innolla käyttökokemuksia.
Eli onko välityksiesi koodi YG D44-488 vai YG D44-488T?
http://www.petrisimolin.net/gallery/data/images/JERKKU-ken.gif
AMC 360 + TH400 + QT
36" TSL
Coilspring conversion
WAGO-Power
Jeep GrandCherokee
2.5 TD by VM
Jeep Comanche
2.1 TD by Reno
www.jmhalme.com/off-road
Juu justiinsa, mutta mulla on alkuperäiset välitykset 4.11 ja käsittääkseni noi 4.88 menee ns. heittämällä, mutta en ole edes tullut aatelleeksi tollaista...
Toivottavasti ei tullut osatettua vääriä välityksiä ???
Aluksi oli kopioita, onneksi tehtiin JEEPPI, ettei tule sanomista !!!
Ilmoitan sen koodin, kun meen "tallille"
Aluksi oli kopioita, onneksi tehtiin JEEPPI, ettei tule sanomista !!!
quote:
Mulla on itselläni noita pienien välityksien murikoita useampia. Olen suunitellut tilaavani juuri semmoiset 4,88 välitykset, jotka menevät samaan murikkaan alkuperäisen 3,54:n kanssa.
Jos sulla on semmoiset, niin odotan innolla käyttökokemuksia.
Eli onko välityksiesi koodi YG D44-488 vai YG D44-488T?
Kattos perkule. Mä kun oon aina ollu siinä luulossa että tuo 3.71 on tiuhin välitys minkä saa tähän aavikko välitys murikkaan. Aina näköjään löytyy poikkeus. Piti oikeen Yukonin katalooki käydä lukasemassa ja näin se näköjään menee. Mistäs/koskas oot Jerkku ajatellu välityksiä tilailla? Nopeella vilkasulla webistä tuon YG D44-488T välitysten hinnat vaihteli noin 100$ verran riippuen myyjästä.
quote:
Juu justiinsa, mutta mulla on alkuperäiset välitykset 4.11 ja käsittääkseni noi 4.88 menee ns. heittämällä, mutta en ole edes tullut aatelleeksi tollaista...
Toivottavasti ei tullut osatettua vääriä välityksiä ???
Jos löytyy koodi YG D44-488 niin menee heittämällä. Jons taasen löytyy tuo T koodin perästä, niin ei sovi.
Mistäs sjeeppi "joululahjansa" tilas?
Ameriikan pojilta rapakon takaa
Aluksi oli kopioita, onneksi tehtiin JEEPPI, ettei tule sanomista !!!
Siis jos nyt oikein ymmärsin dana 44 löytyy kahta eri kokoa niinkö ? Kumma ettei siinä mainittu mitään sellaista, meinaan akseli taulukosta josta katsoin sopivia välityksiä.
Mutta ei hätää, tilasin just tohon, mun Jeeppiin sopivat välitykset, onhan se sentään vm.78 ja eikä siihen ollutkaan muuta vaihtoehtoa kuin noi mitä tilasin..... toivottavasti
Juu kysymyshän kuuluu että mistä nämä kaksi mallia erottaa, murikasta, akselista vai mistä ?
Edited by - sjeeppi on 16/05/2006 14:44:04
quote:
Kattos perkule. Mä kun oon aina ollu siinä luulossa että tuo 3.71 on tiuhin välitys minkä saa tähän aavikko välitys murikkaan. Aina näköjään löytyy poikkeus. Piti oikeen Yukonin katalooki käydä lukasemassa ja näin se näköjään menee. Mistäs/koskas oot Jerkku ajatellu välityksiä tilailla? Nopeella vilkasulla webistä tuon YG D44-488T välitysten hinnat vaihteli noin 100$ verran riippuen myyjästä.
Aikaisintaan ens keväänä olisi tarkoitus
Itse olen tilaillu www.performanceoffroadcenter.com sieltä tavara tulee, palvelu on hyvää ja nopeaa ja se on vielä melko edullinen.
Sitä murikkaa ei voi ulkoisesti tietää, eikä se ole vuosilukuun sidottu, se on vaan erinlainen <3,71 ja >3,71. Mutta jos sulla on ollut 4,11, niin uskon kaiken olevan OK se thik-malli on semmonen erikoisuus, että sen myyjän olisi luullut asiasta tiedottavan.
http://www.petrisimolin.net/gallery/data/images/JERKKU-ken.gif
AMC 360 + TH400 + QT
36" TSL
Coilspring conversion
WAGO-Power
Jeep GrandCherokee
2.5 TD by VM
Jeep Comanche
2.1 TD by Reno
www.jmhalme.com/off-road
quote:quote:
Kattos perkule. Mä kun oon aina ollu siinä luulossa että tuo 3.71 on tiuhin välitys minkä saa tähän aavikko välitys murikkaan. Aina näköjään löytyy poikkeus. Piti oikeen Yukonin katalooki käydä lukasemassa ja näin se näköjään menee. Mistäs/koskas oot Jerkku ajatellu välityksiä tilailla? Nopeella vilkasulla webistä tuon YG D44-488T välitysten hinnat vaihteli noin 100$ verran riippuen myyjästä.
Aikaisintaan ens keväänä olisi tarkoitus
Itse olen tilaillu www.performanceoffroadcenter.com sieltä tavara tulee, palvelu on hyvää ja nopeaa ja se on vielä melko edullinen.
Joo, niinpä näytti olevan kohtuu hintasta. Pistää ajatteleen.
nih... AAmerrikan poijjaat käskee kiristämään pinionin päässä olevan mutterin kiristysarvoon 14-19 inch lbs ??????
Mitähän tuo sitten on Newtonmetreinä, kysyn vaan
Aluksi oli kopioita, onneksi tehtiin JEEPPI, ettei tule sanomista !!!
No niin pitäskö mennä nukkumaan jo, näkyy noitten ohjeiden lukeminenkin olevan vähän vaikeeta, kysymyshän on vastuksesta joka tarvitaan pinion akselin pyörittämiseen.
Se mutterin kiristysarvo on tuolla 55 foot lbs osapuilleen
Juu löytyhän se sivu josta näkee melkein kaiken
http://hemsidor.torget.se/users/b/bohjohan/convert/conv2_e.htm#torque
Onse kiva että joku on nähnyt vaivaa tuonkin eteen
Edited by - sjeeppi on 17/05/2006 23:59:01
TJ:n dana44 laakereiden esikiristyksen arvot on. Siis hyvin pieni momentti.
Original bearings 1 - 2,26 Nm (10 - 20 in/lbs)
New bearings 2,26 - 4,52 Nm (20 - 40 in/lbs)
Mutteri kiristetään 217 - 271 Nm (160 - 200 ft/lbs)
Dana44 on ainakin TJ:ssä shimmeillä säädettävä (ei krymppirengas).
Increasing shim pack thickness 0,025 mm will decrease torque 0,9 nm.
Decreasing shim pack thickness 0,025 mm will increase torque 0,9 nm.
Huom: Voitele laakerit peräöljyllä ennen shimmausta.
Just do it!
Edited by - jappe on 18/05/2006 09:08:50
in/lbf = 0.1129848 Nm
ft/lbf = 1.35582 Nm
nm = 0.737561 ft/lbf
nm = 8.85075 in/lbf
*Out of the frying pan and into the fire*
* www.laplandtrophy.com *
* www.psory.fi *
quote:
Niin, mut mä meinaan sitä, että jeepissä ei mee samalle tasauspyörästö murikalle 3,17 ja 4,88 välitykset. Niissä on eri murikka niille pienemmille välityksille ja eri murikka isommille välityksille. Yukon on ainoa välityksien valmistaja joka tekee semmoisia "isoja" välityksiä, jotka menevät pienempien välityksien murikalle (jos joku tietää virallisen nimen, niin saa kertoa)
Alkuperäinen kysymykseni oli siis että oletko tilannut semmoiset Yukonin "isot" välitykset, mitkä menevetä "pienien" välityksien murikalla?
Mulla on itselläni noita pienien välityksien murikoita useampia. Olen suunitellut tilaavani juuri semmoiset 4,88 välitykset, jotka menevät samaan murikkaan alkuperäisen 3,54:n kanssa.
Jos sulla on semmoiset, niin odotan innolla käyttökokemuksia.
Eli onko välityksiesi koodi YG D44-488 vai YG D44-488T?
http://www.petrisimolin.net/gallery/data/images/JERKKU-ken.gif
AMC 360 + TH400 + QT
36" TSL
Coilspring conversion
WAGO-Power
Jeep GrandCherokee
2.5 TD by VM
Jeep Comanche
2.1 TD by Reno
www.jmhalme.com/off-road
Tässäpä oikein kuva niistä eroavaisuudesta, oikeanpuoleinen on Jeepistä
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/sjeeppi-Kuva%28198%29.jpg
Aluksi oli kopioita, onneksi tehtiin JEEPPI, ettei tule sanomista !!!
Pannaampa uusia kuvia
Uusi ratas oikealla, vieressä puretusta fordin dana 44:sta, taustalla näkyy vanha ratas
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/sjeeppi-Kuva%28200%29.jpg
Jeepin etupään pikkurattaat, tulos viime syksyltä....
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/sjeeppi-Kuva%28204%29.jpg
Uuden rattaan asennusta paikoilleen
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/sjeeppi-Kuva%28205%29.jpg
Lukko paikoillaan, oli muuten tosi helppo asentaa SUOSITTELEN ehdottomasti
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/sjeeppi-Kuva%28212%29.jpg
Simmattuna ja sattu perskulen kerralla kohilleen... joskus näinkin
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/sjeeppi-Kuva%28213%29.jpg
jäljet oli hyvät myös toiseltä puolelta
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/sjeeppi-Kuva%28214%29.jpg
Perä paikoillaan ja kansi kiinni omaiset on nähneet jo
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/sjeeppi-Kuva%28215%29.jpg
Aluksi oli kopioita, onneksi tehtiin JEEPPI, ettei tule sanomista !!!
Edited by - sjeeppi on 22/05/2006 07:05:03
Sitten vaan kokemuksia lock rightista :)
http://www.petrisimolin.net/gallery/data/images/JERKKU-ken.gif
AMC 360 + TH400 + QT
36" TSL
Coilspring conversion
WAGO-Power
Jeep GrandCherokee
2.5 TD by VM
Jeep Comanche
2.1 TD by Reno
www.jmhalme.com/off-road
Ja niitähän tulee, kun päästään maastoon eka kerran. Kiva napsutus kuuluu perästä kun ajelee kurveissa, sorakolla sisempi rengas kaivaa kivasti, ihme kyllä auto ei puske. Tänään töihin noin 10km matka ja sisäänajohan suoritetaan niin että ajetaan 15-20 mailia pysäytetään auto ja annetaan perän jäähtyä kokonaan, tämä on todella tärkeää, siiten 500 mailin jälkeen vaihdetaan öljyt ja varsinainen revitys voi alkaa. Sitä ennen ei pätkääkään revittelyä. Tämä koskee noita hammasrattaita
Aluksi oli kopioita, onneksi tehtiin JEEPPI, ettei tule sanomista !!!
Ex_inkkari
22.05.2006, 08:06
Lukoista puheenollen, tuon cheron sisempi takarengas kanittaa tiukoissa mutkissa asfaltilla ja soralla tekee uraa... voiko kitka olla näin tiukka ???
Ja vitut, mulla ON jäykkä etuakseli
Edited by - Ex_inkkari on 22/05/2006 09:07:19
Kunnossa oleva kitka kyllä tekee just noin, kannattaa vaihtaa uudet lukkoperöljyt, ettei mene ihan paskaksi ja samallahan näkee mitä siellä perässä oikein on.
Aluksi oli kopioita, onneksi tehtiin JEEPPI, ettei tule sanomista !!!
Nostetaas vanha juttu pintaan.
Itse olen hommaamassa lukkoa FSJ:n AMC 20 taka-akselille. Vakio välitykset ja 33" pyörät.
Eli ne kokemukset Lock Rightista??
Nostetaas vanha juttu pintaan.
Itse olen hommaamassa lukkoa FSJ:n AMC 20 taka-akselille. Vakio välitykset ja 33" pyörät.
Eli ne kokemukset Lock Rightista??
Sanoisinko että vieläkin toimii todella hyvin, ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia.