PDA

View Full Version : Lj + Lockright


Jeeper
30.11.2003, 18:29
tästä on jo muistaakseni ollutkin juttua.

Mitkä Lockrightit sopivat Lj:n akseleihin? vielä jos sais osanumerotkin....

ei tule mulle, vaan kaverin autoon.

"If it ain't broke, fix it until it is!"

anttir
01.12.2003, 11:53
...eikös niiden myyjän pitäisi osata kertoa..?

Mutta joo, LJ:ssähän siis käsittääkseni on 8" ring gear (onko se vetoratas suomeksi??), ja kai semi-floatteri (puoliksi kevennetty) taka-akseli, eli nähdäkseni osanumero on 1610.

Täältä katsoin:
http://nationaldrivetrain.com/shopsite_sc/store/html/page8.html

...mutta minä en ota mitään vastuuta tästä tutkimuksesta, parempi tosiaan kysyä myyjältä.

--
Antti R.
1978 HJ-45LP

Jeeper
01.12.2003, 17:43
elikkäs näiden siis pitäis sopia?

ETEEN:
Lockright Toyota 8.0 Inch 2 pinion 69-95 2wd Rear, 79-95 4wd rear, 89-85 4wd front
1610



TAAKSE:
Lockright Toyota 8.0 Inch 4 pinion 2 piece case V6 & Turbo
1620

eikös tuo Lj:n taka kitkalukko ole kahdella ristitapilla?
ja edessä ihan tavallinen ykstappinen?



"If it ain't broke, fix it until it is!"

0201346
29.02.2012, 10:16
löyty tällane vanha threadi ni ei aloteta suotta uutta, eli onks näistä miten paljo kokemuksia et saaks mitää lockrightin tai vastaavan merkin mallia käymää tollasee 89 lj70 kitkalukollisee perää suoraa, ja viel sillei et toimii. muutama aihe oli mis on 100%lukossa vaik mite shimmaili ja jousia kikkaili.... eikä noita näytä hirveesti suomalaiset puljut kyl myydäkkää? persaukisena ei oo varaa ostaa arbbia :rolleyes: ja muutekki susukissa tuli todettuu toi lockrighti toimivaks, toki onha toi läjä "pikkase" painavempi et paukuttaako se kovemmi eri tilanteissa et mite se kestävyys? oma käyttö on suht kevyttä ajoa eli ei mitää hardcore offia, toivottavasti :D

Timo_L
29.02.2012, 14:09
Tojotista mitään en tiedä, mutta kyllä noi ainakin reilusti Suzukeja painavemmissa Jeepeissä toimii ihan hyvin ja kestää. Ainahan tuollainen palalukko vähän pitää meteliä, mutta ei se tarkoita ettäkö se hajoaisi helposti. Toiset merkit on hiljaisempia kuin toiset.

Sopivuudesta; en tiedä onko Toyotan akseleissa kitkalukollisen ja avoimen perän murikat ihan erilaiset, jos on niin todennäköisesti niihin on eri palalukot silloin. Näin on ainakin mm. Danan jenkkiperissä, ja kaikkiin kitkalukollisiin murikoihin ei edes löydy Lockrightia tai muita vastaavia.

Kandee kyllä kattoa sitten muitakin merkkejä kun vain lockrightia, niitähän on sen kymmentä eri valmistajaa ja kaikki enemmän tai vähemmän yhtä hyviä ja kestäviä..

0201346
29.02.2012, 16:11
suzukissa ei oikeestaa muute ollu kovaäänine mut mutkassa piti vähä vetoa koittaa jättää pienemmälle ku tarras muute kii ja kajahti melko kovi. toimintaan olin kyl 100% tyytyväine.
muutamaa lockrightiin toyotan perään oon törmänny esim iipeissä ni niis tuntuu lukevan tuo ettei sovi kitkalukollisee mallii (ilmeisesti siis jotai eroa on lukottomaan murikkaan).... ainii mitenkäs se tojotan perässä oli et saaks murikat heitettyy eestä taakse ja takaa etee heittämällä, silloha sais lukottoman taakse mihi sais sen lockrightin ja eessä ois se hurja 25% kitkalukko. tosin käyny kyl mielessä jos ens hätää tiukkais sen kitkalukon, vai onks siin mitää järkee et toimiiko pitkää? ja onks siihe olemassa mitää kuvallista ohjetta iha? noi perähommat itellee aika hämärää aluetta....

Tojotista mitään en tiedä, mutta kyllä noi ainakin reilusti Suzukeja painavemmissa Jeepeissä toimii ihan hyvin ja kestää. Ainahan tuollainen palalukko vähän pitää meteliä, mutta ei se tarkoita ettäkö se hajoaisi helposti. Toiset merkit on hiljaisempia kuin toiset.

Sopivuudesta; en tiedä onko Toyotan akseleissa kitkalukollisen ja avoimen perän murikat ihan erilaiset, jos on niin todennäköisesti niihin on eri palalukot silloin. Näin on ainakin mm. Danan jenkkiperissä, ja kaikkiin kitkalukollisiin murikoihin ei edes löydy Lockrightia tai muita vastaavia.

Kandee kyllä kattoa sitten muitakin merkkejä kun vain lockrightia, niitähän on sen kymmentä eri valmistajaa ja kaikki enemmän tai vähemmän yhtä hyviä ja kestäviä..

Lehis
29.02.2012, 16:17
hämärää tai ei, mutta eiks siin oo ees joku pilviveikko pinjoni...eli murikoita vaihtamal ei onnistu, mut sisuskalut käyp...paitsi poskilaakerit...mie mitään kans peristä tiijä, varsin jos ne on autossa...

FunJam
29.02.2012, 19:24
Läjässä on tosiaan edessä se hai-pinjoni. Jos olen oikein ymmärtänyt, niin tuo on samain moinen lounasrasia tyyppinen laitos, kuin Aussie, pitkässä läjässä ainakin tuo Aussi toimi mulla moitteetta ihan jokapäiväisessä kaupunkiajossa ja kestää kyllä vähän antaa runtuakin. Mä tungin sen muistaakseni avonaiseen hiluksin etuperään, johon laitoin läjän oman välityksen. (perän alkuperästä voi nyt muisti pettää, mutta avopersus kumminnii). Pientä kilkatustahan tuo kurvaillessa piti, mutta ei mua ainakaan häirinnyt..

0201346
29.02.2012, 20:00
hämärää tai ei, mutta eiks siin oo ees joku pilviveikko pinjoni...eli murikoita vaihtamal ei onnistu, mut sisuskalut käyp...paitsi poskilaakerit...mie mitään kans peristä tiijä, varsin jos ne on autossa...

ainii siehä oot ekspertti näissä hommissa ni voitkii tulla tiukkaa tojotan kitkan ;)

se kilkatus kuuluu joo asiaa, asiaa tietämättömät kysy muutamia kertoja et onks miul susukissa perässä vikaa ku kuulu pien kilkatus kaartaessa :D

Eskimo
29.02.2012, 20:06
Ette kai te tosissanne suunnittele palalukkoa eteen...?

Tuleehan siitä hirveä ajettava.

Kahden palalukon hinnalla saa yhden kytkettävän taakse ja jättää etupään vapaaksi => huomattavasti fiksumpi systeemi.
Eteneminen käytännössä yhtä hyvä ja hallittavuus paaaaljon parempi.

0201346
29.02.2012, 20:08
Ette kai te tosissanne suunnittele palalukkoa eteen...?

Tuleehan siitä hirveä ajettava.

eiku taakse :eek: sitä mietin et ois saanu sen etuperän möykyn taakse ku siihe murikkaa ainaki sen palalukon sais mut se ei onnistunu niiku nää viisaammat kerto

edit. löyty näköjääs ohjeetki toho tiukkauksee
http://harski83.vuodatus.net/blog/528319/kitkalukko/

Viipo
29.02.2012, 20:16
Jep jep. Kitkalukollisen murikan poskilaakerit on 83/50mm ja avoimen 80/45mm.
Joku kyllä joskus muinoin kehu saaneensa sullottua johonkin hiluksin kitkalukolliseen murikkaan jonkinlaisen lockrightin tasauspyörästön tilalle, eli ilmeisesti siihen kitkamöykkyynkin on saatavilla lukkoa.

-Stedt-
29.02.2012, 21:47
Jep jep. Kitkalukollisen murikan poskilaakerit on 83/50mm ja avoimen 80/45mm.
Joku kyllä joskus muinoin kehu saaneensa sullottua johonkin hiluksin kitkalukolliseen murikkaan jonkinlaisen lockrightin tasauspyörästön tilalle, eli ilmeisesti siihen kitkamöykkyynkin on saatavilla lukkoa.
No miehän taistelin tuon Kitka+Lockright paketin kanssa, no sehän oli aina jumissa vaikka shimmaili miten. Siinä piti olla hdj:n ristitappi jotta sai kasattuu.Mr. vacuumillahan se taas toimi melko hyvin, jos ei tappien katkeamista oteta viaks:rolleyes:. Ainu ero oli että oli kasattu ez lockerin jousilla, jotka oli kyllä 10x fiksumman oloset kun lockrightin tupla jousi viritys. Saattopa tuo toimiminen johtua juuri noista.

Timo_L
29.02.2012, 22:04
Ette kai te tosissanne suunnittele palalukkoa eteen...?

Tuleehan siitä hirveä ajettava.

Kahden palalukon hinnalla saa yhden kytkettävän taakse ja jättää etupään vapaaksi => huomattavasti fiksumpi systeemi.
Eteneminen käytännössä yhtä hyvä ja hallittavuus paaaaljon parempi.

Etenemisen kannaltahan tuo nyt ei pidä alkuunkaan paikkansa. Kyllä se etulukko auton vetää mäen ylös tai kiven päälle paljon paremmin, kuin jos edessä avoin/ kitka ja takana tunkemassa eteenpäin palalukko.

Ajamisen kannalta toki palalukko takana ja kytkettävä vaikka edessä on paljon parempi vaihtoehto. Toisaalta jos vain metsässä ajaa eikä pieni (tai iso :D ) puskeminen liukkaalla kääntäessä haittaa, niin mikäpä estää ajamasta tiellä takavedolla jolloin sitä etulukon olemassaoloa ei edes huomaa..

PH75
29.02.2012, 23:58
Ette kai te tosissanne suunnittele palalukkoa eteen...?

Tuleehan siitä hirveä ajettava.

Kahden palalukon hinnalla saa yhden kytkettävän taakse ja jättää etupään vapaaksi => huomattavasti fiksumpi systeemi.
Eteneminen käytännössä yhtä hyvä ja hallittavuus paaaaljon parempi.

Ei ainakaan hj:stä tullut kauheaa ajettavaa, kun avonaiseen etuperään aussie lockerin laitoin. Siitä parhaiten huomaa, että ohjaus haluaa keskittää aikaisempaa hanakammin kaasua painettaessa, mutta ei häiritse ainakaan minua. Takaa kiristin kitkan(0.55mm shimmilevyjä molemmin puolin ja keskijousen alle 3,8mm prikka+ jousen sisään vielä lisäjousi) Kiristyi huomattavasti alkuperäisestä.

Tyytyväinen olen lockeriin etuperässä ollut. Jotkut sanovat, että hirveäksi ajettavaksi menee, mutta tuskin he ovat moisella kapistuksella varustettua autoa edes koskaan ajaneet.:)

KoniJeep
01.03.2012, 00:27
Ei ainakaan hj:stä tullut kauheaa ajettavaa, kun avonaiseen etuperään aussie lockerin laitoin. Siitä parhaiten huomaa, että ohjaus haluaa keskittää aikaisempaa hanakammin kaasua painettaessa, mutta ei häiritse ainakaan minua. Takaa kiristin kitkan(0.55mm shimmilevyjä molemmin puolin ja keskijousen alle 3,8mm prikka+ jousen sisään vielä lisäjousi) Kiristyi huomattavasti alkuperäisestä.

Tyytyväinen olen lockeriin etuperässä ollut. Jotkut sanovat, että hirveäksi ajettavaksi menee, mutta tuskin he ovat moisella kapistuksella varustettua autoa edes koskaan ajaneet.:)

Wranglerriin odottaa tallin hyllyssä "klik klak" asennusta etuperään... kerkees vaan joskus rassaaaamaan:mad:

Timo_L
01.03.2012, 00:29
Wranglerriin odottaa tallin hyllyssä "klik klak" asennusta etuperään... kerkees vaan joskus rassaaaamaan:mad:

Eikös se pitäisi ehtiä asentamaan lounastauon aikana? :D

KoniJeep
01.03.2012, 00:31
Eikös se pitäisi ehtiä asentamaan lounastauon aikana? :D
Lounastauko:confused: Ei yrittäjällä sellaisia oo.. syödään josssain välissä jos keritään.. nytkin toisella silmällä teen toisella näytöllä mainosta...:o

sami_k
01.03.2012, 07:59
Ostaa uudet poskilaakerit ja vaihtaa murikoitten sisuskalut päitäin näin saa laitettua palalukon taakse
näin on ainakin mun ljssä tehty

0201346
02.03.2012, 14:12
kiitoksia, hyviä vinkkejä! taidan ihan ensin koittaa ton kiristyksen ku saa auton liikenteeseen, ja jos näyttää ettei piisaa ni kokeilis tota eestä taakse ja takaa etee uusilla laakereilla ja laittas sen lockrightin. noita laakereita varmaa saa iha laakerikaupastaki, luulis et iha normi millikkäisiä....?

bluevan
02.03.2012, 15:00
Just kävin kysymässä hintaa Timkenin laakereille etumurikkaan ja oli 80€ setti. Jäi hyllyyn :(