Kirjaudu sisään

View Full Version : AMC 258 -> ChevyTBI + Megasquirt


Päksi
20.03.2006, 23:53
Tuli tuossa hankittua kyseinen kakspisteruutta ja nyt ois mielessä sen laitto cherokeehen ms:n ohjaamana. Oisko kellään palstalaisella antaa mittoja imusarjan kaasutinlaipasta adapterin valmistamista varten? Pulttijako ja kanavat?

Edit: Tähän tyyliin http://www.sierrajeep.com/howell.htm

- Miehän sanoin! -
- Kuolema ja verot, kaksi asiaa joihin voi aina luottaa! -

Edited by - Cheaprokee on 23/03/2006 15:34:57

Edited by - Cheaprokee on 20/04/2006 00:20:45

Edited by - Cheaprokee on 29/04/2006 16:40:12

jiihoo
21.03.2006, 09:17
Moro. Ittellä sama projekti menossa.

Imarissa pulttijako 48 x 83 mm
kurkut 2 x 37 mm, näiden välissä 2,5 mm
ite tein adapterin noin 30 mm pom muovista.



Jykä.
------
Jeep Wagoneer-79=80
258/T15/D20/D44F/R/33"
->258TBI/TH4oo/Quadra/...

Päksi
23.03.2006, 15:16
Kiitoksia mitoista! Itsellä jalka paketissa ja auto lumikinoksen sisällä niin ei siitä saanut mittoja. Mitäs tuo pom muovi on? Itse meinasin alumiinia jos jostain löytyy sopiva palanen tai sitten jotain muuta(muovia). Projekti vasta ihan alkumetreillä ja osia vasta haalimassa kasaan. Minkälaista pa-pumppua meinasit käyttää?

- Miehän sanoin! -
- Kuolema ja verot, kaksi asiaa joihin voi aina luottaa! -

jiihoo
23.03.2006, 17:01
Oliko se nyt polyasetaalia virallisesti. Hyvä työstää, menee normaali puu ja metalliterillä hienosti. Minä porasin aluksi lähtöreikiä ja sitten käsiyläjyrsimellä pallopääterällä muotoilin loppuun.

Jykä.
------
Jeep Wagoneer-79=80
258/T15/D20/D44F/R/33"
->258TBI/TH4oo/Quadra/...

Päksi
19.04.2006, 23:28
Näistä se projekti alkaa. Saa nähdä miten kolvailut onnistuu.
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Cheaprokee-ChevyTBI.jpg
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Cheaprokee-Megasquirt1.jpg
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Cheaprokee-Megasquirt2.jpg

- Miehän sanoin! -
- Kuolema ja verot, kaksi asiaa joihin voi aina luottaa! -

HeikkiH
20.04.2006, 08:07
Mullakin tulee megaspruutta jossain vaiheessa, kun ensin saa koneen toimimaan orkkis kaasuttimella. Tuleeko sulle suorasytkä myös? Mä ajattelin sellasen niin ei tartte tuskailla kastuneen jakajan kanssa.

Heikki H.

FJDC (http://www.fjdc.org.com)
Montenegros (http://www.montenegrooffroad.com) #21
==================================================
Chevrolet K5 Blazer 307+TH350+NP205+D44+14FF

SamiN
20.04.2006, 13:28
Hep, mitäs potikoita tossa keskimmäisen kuvan oikean reunan pussissa on?



<h3>Just..</h3>

jiihoo
20.04.2006, 14:04
Megasquirtin rakentamisessa tarvittavan stimulaattorin (testauslaite) osia ne potikat ja muut siinä pussissa.

Jykä.
------
Jeep Wagoneer-79=80
258/T15/D20/D44F/R/33"
-&gt;258TBI/TH4oo/Quadra/...

Päksi
20.04.2006, 21:21
Juu, siis kyseessä on Partco:lta tilatut megan ja stimulaattorin rakennussarjat(kustanti 155,61€). Alkuun on pelkästään tarkoituksena saada tuo pruutta vörkkimään ja kenties sitten myöhemmin se suorasytkä. Tuo TBI on se yleisin 43mm:n porauksella oleva runko ja suuttimet 40lbs/hr.

Edit: Nyt otetaan vinkkeja edullisesta letkujen väliin tulevasta polttoainepumpusta!? Mielessä on ollu että tekis
välisäiliön konehuoneeseen johon originelli mekaaninen pumppu syöttäis aineen ja siitä painepumppu syöttäis ruiskulle ja ruiskulta paluu välisäiliöön. Välisäiliöstä vielä paluu tankkiin. Riittääkö ähky mekaanisessa?

- Miehän sanoin! -
- Kuolema ja verot, kaksi asiaa joihin voi aina luottaa! -

Edited by - Cheaprokee on 22/04/2006 11:22:53

jiihoo
22.04.2006, 14:46
Minä olen ajatellut ja aika pitkälle jo toteuttanutkin tuon niin, että siellä välisäiliössä on normaali tbi:n uppomallin pumppu. Tbi kun ei tarvii painetta niin paljon kuin monipisteruutta, niin turha kait sinne on konehuoneeseen on laittaa yhtään suurempipaineisia putkia, kuin on oikeasti tarvis. Samoin olen putket ajatellut, kuin sinäkin, mulla tosin mekaanisen pumpun tilalla halpa sähkönakutin.

Jykä.
------
Jeep Wagoneer-79=80
258/T15/D20/D44F/R/33"
-&gt;258TBI/TH4oo/Quadra/...

Kentsu
23.04.2006, 10:56
http://www.virtalaracing.com/
Tuolta löytyy kaikkee kivaa ruuttavehkeisiin itse tilasin bensapumpun ja säätimen ja suodattimen.

Kova jätkä vinssaamaan!

Päksi
29.04.2006, 15:15
Taidan päätyä bilteman pumppuun mistä ollu www.finsquirt.net
foorumilla juttua, ei paha hinta. Mulle ei sillon tullu muutakun pelkkä tbi-ruiskuyksikkö. Siihenkin pitäis saada jostain suuttimien ja tps-sensorin liittimet.

Kuvat kun on kuulemma niin kivoja niin laitetaas taas muutama...
Megan 1. testivaihe:
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Cheaprokee-mstesti1.jpg
Megan 2. testivaihe:
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Cheaprokee-mstesti2.jpg
Adapterin alumiini aihio:
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Cheaprokee-ad-aihio.jpg

- Miehän sanoin! -
- Kuolema ja verot, kaksi asiaa joihin voi aina luottaa! -

Paavo
29.04.2006, 17:55
Onko MS:n kasaaminen ja testaaminen millainen homma? Kuinka hyvän kolvin tarvii?

"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't."

Päksi
29.04.2006, 18:19
No ei tuo mahdottomalle hommalle tunnu kun perehtyy ensin systeemiin ja kootessa on huolellinen. Tai mikä miä oon sanomaan kun en oo vielä valmiiksi ja toimivaksi sitä saanut. Miulla on kolvina tällainen http://www.vekoy.com/product_info.php?cPath=91_628&products_id=11708. Onhan tuolla kolvaillut.

- Miehän sanoin! -
- Kuolema ja verot, kaksi asiaa joihin voi aina luottaa! -

mehtämörö
03.05.2006, 23:19
Mulla olis myydä koko paska... puuttuu muutamia anturoita (en oo ihan varma mitä) mutta toimii ja on kokoajan käytössä... Vaihossa voi tarjota tarjota kaasari/imusarja pakettii 305sbc:n

ei riemulla rajaa ku kasilla ajaa

SoSo
04.05.2006, 14:32
quote:
Mulla olis myydä koko paska... puuttuu muutamia anturoita (en oo ihan varma mitä) mutta toimii ja on kokoajan käytössä... Vaihossa voi tarjota tarjota kaasari/imusarja pakettii 305sbc:n

ei riemulla rajaa ku kasilla ajaa

Miks myynnissä ja paljos on pyynti koko hoidosta?