Kirjaudu sisään

View Full Version : Hyvä idea maalata koko auto kivenisku massalla?


VonLeka
19.03.2006, 19:16
http://i74.photobucket.com/albums/i251/Powerdiesel/Nissan%20Urvan/021.jpg
http://i74.photobucket.com/albums/i251/Powerdiesel/Nissan%20Urvan/020.jpg

Maalasin viimekesänä n.puolet pakettiautostani ja tuli ihan ok.
Semmonen röpelö pintahan tulee, mutta ei se mua haittaisi.
Jos Patrolin vetäis kokonaan... mitä mieltä?

Heavy Fucking Metal

Arska-tehtaalta
19.03.2006, 19:36
Miksi?

VonLeka
19.03.2006, 19:47
quote:
Miksi?




Auto on kuitenkin maalattava jos haluan siistin, niin ajattelin että kiven isku massa olisi kestävämpää ja riskimpää ainetta kuin normi maali, ja ei tarvitse olla ammattimaalari jotta saa hyvää jälkeä

Heavy Fucking Metal

tapsa4x4
19.03.2006, 19:53
oon nähnyt yhden patrollin joka oli vedetty ikkunoihin asti kiveniskumassalla ja en haluu enään toista nähdä.joten älä laita.

VonLeka
19.03.2006, 20:05
onko se siis mielestäsi ruman näkönen vai onko jotain oikeata järki käytännön syytäkin olla maalaamatta?

Patrolihan ei ole mikään näyttely auto ;)

ei ois kellään kuvia miltä voisi näyttää auto joka on maalattu kokonaan kivenisku massalla?

Heavy Fucking Metal

Edited by - VonLeka on 19/03/2006 20:06:05

Edited by - VonLeka on 19/03/2006 20:06:35

tapsa4x4
19.03.2006, 20:07
quote:
onko se siis mielestäsi ruman näkönen vai onko jotain oikeata järki käytännön syytäkin olla maalaamatta?

Patrolihan ei ole mikään näyttely auto ;)

ei ois kellään kuvia miltä voisi näyttää auto joka on maalattu kokonaan kivenisku massalla?

Heavy Fucking Metal

Edited by - VonLeka on 19/03/2006 20:06:05

Edited by - VonLeka on 19/03/2006 20:06:35

on ruman näköinen ja alta oli ruostunut joka suuntaa erittäin hyvin kun ihan pieni alku oli alle jäänyt.

VonLeka
19.03.2006, 20:08
Juu.
Mutta kyllä mä ainaskin ala-osan maalaan, lokarin yläreunaan asti... vai enkö?

Peittäisi samalla 'nätisti' epätasaisuudet, hitsijäljet jne.

edit: löytyykö tapsalta muuten niitä korotuspalikoita patroliin, pistä privaa

Edited by - VonLeka on 19/03/2006 20:10:42

tiku83
19.03.2006, 20:16
laita puolet lakkaa sekaan ni tulee hyvä.

VonLeka
19.03.2006, 20:23
ajattelin että vedän eka kivi-massan (koko auton tai pelkän alaosan), sitten pohjavärin (koko autoon), päävärin (musta ehkä matta, koko autoon) ja lopuksi ehkä lakan päälle. eli aika monta kerrosta

en ole oikein suosinyt ikinä lakkaa, mutta nytten voisin kokeilla...

p.s. tosin nissaneista kyllä häviää pellit vaikka mitä tekis ;)

eli auto näyttää nytten tältä:

http://i74.photobucket.com/albums/i251/Powerdiesel/Patrol/001.jpg

ja heti kesän alussa väri on joku tämmöinen: (photoshopattu kuva)

http://i74.photobucket.com/albums/i251/Powerdiesel/Patrol/002.jpg

Muuten ylemmässä kuvassa olevat kumit vanteineen ovat myynnissä
235/75/15 hankook + 7x15" kromi mangels. privalla tarjouksia

Edited by - VonLeka on 19/03/2006 20:27:26

Edited by - VonLeka on 19/03/2006 20:27:53

Donut
19.03.2006, 20:34
Maalasin kaverin kanssa joskus 2002 aidon nappisilmäladan yltympäriinsä alustamassalla. Kyllä tuli komea. Myöhemmin maalattiin konepeltiin keltaisella liikennemerkkimaalilla suurikokoiset sirppi ja vasara.

Massalla "maalaamisessa" on muutama huomioitava asia:
-ladan massaamiseen meni 15kg massaa
-ranne tulee noin paljon massatessa kipeäksi
-taivaalta satava linnunpaska liuetti massaan reikiä
-kesäkuumalla massa alkaa tuoksua tuoreelta ja pehmenee
+paikkamaalaus on helppoa

Heti massauksen jälkeen kuivateltiin pintaa ajamalla lenkki Karhulassa. Paikallispoliisi tietysti pysäytti heti parin kilometrin ajon jälkeen. Nuorempi poliisimies tulee kuljettajan ikkunan kohdalle ja veivaa kädellä merkkiä että ikkuna pitäisi avata. Ikkuna aukeaa onnistuneesti veivistä ja kuljettaja kääntyy katsomaan poliisia joka tuijottaa epäuskoisena mustaksi muuttunutta kämmentään. Poliisillahan on tapana puhutellessa nojata tukevasti auton kattoon / oven yläosaan. Taaemmaksi tilannetta seuraamaan jäänyt vanhempi poliisi ratkeaa nauramaan katketakseen: "Pojathan on tehneet tästä ruostumattoman". Saatiin lopulta vain huomautus toimimattomasta jarruvalosta.

--- HJ60, vm.-81, paljon suunnitelmia ja vähän rahaa ---

VonLeka
19.03.2006, 20:44
tiesittekö että tuota "samaa" massaa myydään litran ruisku purkeissakin? ei mee ranne kipeeksi

ja sitä ei mee paljoo sen enempää kuin normi maaliakin
luulen että joku 6-7 litraa/kiloa riittää koko maasturiin (jos pohjaa ei lasketa)

Heavy Fucking Metal

Edited by - VonLeka on 19/03/2006 20:46:55

19.03.2006, 20:56
nettiautossa on myynnissä blaser mikä on maalattu mustalla kivenisku massalla. ruoste kyl muhii varmaan mukavasti alla.

siihen pätee kyl varmaan sanonta : kaukaa kaunis, mutta kaukana kauniista :)

Note! This message was posted anonymously!

jnu
19.03.2006, 22:34
Itse en lähtis millää massalla vetämää. Mielummin millä vaan mattamustalla maalilla.

**************
Jussi ja Suzuki

Projekti
19.03.2006, 23:06
Ei kannata, varsinkin kun meinaat vetää useita kerroksia ja "nähdä vaivaa"

Ei tuu oikeesti hyvä, ruostuu alla ja aiheutaa hallaa sekä ruostevaurioiden myöhemmin korjaamisessa tai jos joskus halua oikean maalin, tai joskus rahaa kun myyt.

Suosittelen nättiä korjaamista, saumojen hiontaa(joka tapauksessa) ja kevyttä kittausta, oikea pohjamaali ja yhteensopiva pintamaali.

Loppuenlopuksi pääset samalla vaivalla ja tulee parempi.

Jos se massan ja lakan ruiskutus sujuu eikä kyseessä ole nätttely auto, niin kyllä "tavallisen" (ei metalli/helmiäis) maalejen ruiskutus tuloskin varmaan tyydytaa, jos ei muuten niin pienellä lämmittelyllä...

Repro
19.03.2006, 23:17
Mie vedin kiveniskumassan,mut se oli valkosta,ja se tuli sisäpuolelle korvaamaan lattiamatot,ja siihen päälle on vielä maalattu valkoinen maali.
Emmie sillä autoa ulkopuolelta kävis kyl maalaamaan,mut kukin tavallaan.

Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen.
WIRMA (http://offroad.eimihikaa.com)
Montenegros (http://www.montenegrooffroad.com)#10

Kruuse
21.03.2006, 17:28
quote:
Mie vedin kiveniskumassan,mut se oli valkosta,ja se tuli sisäpuolelle korvaamaan lattiamatot,ja siihen päälle on vielä maalattu valkoinen maali.

Rykäsitkö sinne alle rostexit tai jotku pohjamaalit?

Elo kättelee remonttihansikkain
http://offroad.eimihikaa.com

blazoffer
21.03.2006, 17:43
Vedä saman tien Temacoat RM40:llä niin saat kestävän maalipinnan. Telalla, pensselillä tai ruiskulla - ja ohjeesta huolimatta menee myös matalapaineruiskustakin pienellä ohentamisella.
Käytetään mm. kuorma-autojen kivilavoissa ja laivojen pohjassa.

http://www.tikkurila.fi/pdf/metallituoteselosteet/Temacoat+RM+40+.pdf



Edited by - blazoffer on 21/03/2006 17:47:14

VonLeka
30.03.2006, 20:38
quote:
Vedä saman tien Temacoat RM40:llä niin saat kestävän maalipinnan. Telalla, pensselillä tai ruiskulla - ja ohjeesta huolimatta menee myös matalapaineruiskustakin pienellä ohentamisella.
Käytetään mm. kuorma-autojen kivilavoissa ja laivojen pohjassa.

http://www.tikkurila.fi/pdf/metallituoteselosteet/Temacoat+RM+40+.pdf



Edited by - blazoffer on 21/03/2006 17:47:14


Kuulostaa karulta maalilta.
tten on tärkeempääkin maalaamista.
Pohja pitäs laittaa het ekana timmiinsä.

Meinasin hiekkapuhaltaa koko pohjan kunnon vehkeillä ja sitten ruiskuttaa perus alustamassaa (??).
Mutta mutta kannattaako massan alle laittaa jotain muita mömmöjä vai riittääkö pelkkä massa? jos meinaan tehdä HYVÄN?

Onko idioita/visioita/mutua kuinka pohja pitäisi ruostesuojata hyvin?
Kun kerran teen sen, niin teen sen kunnolla.

Sanottakoon samalla että lisä rautaa joutuu hitsaamaan pohjaan aika paljon, ei varmaan tullut yllätyksenä... ;)


Heavy Fucking Metal

Edited by - VonLeka on 30/03/2006 21:39:39

30.03.2006, 21:43
Kyllä sinne pohjaan kannattaa vetää pohjamaali ja pintamaali ennen massaa jos kerran hyvän tekee. Jos ei kustannukset haittaa niin suosittelen PPG:n DP40 happomaalia pohjalle ja vaikka teollisuusepoksia pintaan, ja siihen sitten massaa päälle. Eikä tälläkään reseptillä kustannukset ihan tähtitieteellisiksi nouse ja tulee erittäin kestävä.
Jos on ollut joku ruostunut kohta joka on tullut puhaltamalla suht puhtaaksi niin siihen kannattaa vetää ensimmäiseksi sutilla esimerkiksi Novaroxia tai muuta vastaavaa tököttiä, se pysäyttää ruosteen kokonaan.

t: Vuorsola anonyyminä.

Note! This message was posted anonymously!

hazzinen
31.03.2006, 16:31
kannatan, ite oon ollu maalaamas röpelömassalla kirsikkadatsunii ja tulipa kyrvikkään näkönen. mun amatsooni oli mattamusta, ainoo ongelma sen värin kaa o, että auto ko seisoo päivän auringonpaisteessa ni siellä on niin kuuma että cd-levyjen kannet liimaantuu kiinni toisiinsa tai muuntuvat erikoisen mallisixi. ja onha siel vähä ilkee istuukki ku on kuuma ko helvetissä. mutta maalaa jos siltä tuntuu, auto tykkää ko sitä maalataan!

Pelimies ei persettä pyyhi, pyyhkimet kuuluu autoon!

VonLeka
31.03.2006, 17:16
Veli perkele ku rupes tekemään vaihdelaatikko remppaa Transportteriin tallissa. Jospa se parin viikon sisään ajaa sen ulos, jos ei niin vedän sen Patrolilla helevettihin!

Patrol wants mömmöjä!

Kannattaako asentaa korotussarja ennen vai jälkeen pohjan hitsuuta ja maaluuta?

Mul ei oo vielä tuota korotussarjaa...
Heavy Fucking Metal

Edited by - VonLeka on 31/03/2006 18:17:16

junnu78
31.03.2006, 21:30
hiekkapuhalluksen jälkeen ja ennen maalaamista toi korotus sarja. tosiaan aina kun paljasta peltiä, ni ensin pohjamaali. pohjaan vaikka pensseli ferreksi pari kertaa ja sit massaa päälle. tulee hyvä!

minkä mitta heittää sen kitti peittää...