View Full Version : ISUZU:n JARRUT
mikä voi olla kun poljin painuu pohjaan. takasylinterit ja pääsylinteri vaihdettu. ilmattu miljoona kertaa, etusylinterit tarkistettu. ei vuotoja eikä hukkaa nestettä. jarruletkut ei pullistele eikä mitään epämääräistä löydy. auto on käynyt jo parissa korjaamossa ja kaikki on nostanut kädet pystyyn.
Käyttäjä
16.03.2006, 18:34
Noilla tiedoilla,vuotaa jostain läpi.Epäilisin pääsylinteriä mut jos se on vaihdettu kokonaan uuteen niin sit on paha
- - - - - - - - - - - - -
#perillepääsy ei ole itsetarkoitus vaan matkanteko# Saunalahti rules
SLCK Member #51
kayttaja@offipalsta.com
cruiser60@luukku.com
http://www.petrisimolin.net/gallery/data/images/Kayttaja-sig.png
Ahosensetä
16.03.2006, 19:12
Kyllä uusissakin osissa joskus on vikoja.
Kannattaisiko avata se uusi pääsylkky, kun vika kyllä tuntuu olevan siellä? Jos vaikka joku on unohtanut tiivisteet ...
T, Antti
antti@offroadpaja.fi
http://www.offroadpaja.fi/
Pääsylkkyä epäilisin minäkin, auki vaan ja tarkistus että osia ja tiivisteitä
on oikea määrä, ja että tiivisteet on oikein päin. Myös "workbench bleeding"
vois olla tarpeen, ja se on helppo tehdä, kts. esim.
http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/topic.asp?TOPIC_ID=10819 ja
http://www.phnet.fi/public/mika.jussilainen/jarrupaasylinteri.htm
Ilmauksessa on varmaan monta tapaa, mutta yksi tapa säästää työtä ja nestettä
on ottaa muutaman metrin letku, jonka saa työsylinterin ilmausnipasta pääsylkyn
säiliöön. Kun ottaa kirkasta letkus niin näkee ilmakuplat helposti, ja myös
mahdolliset moskan mitä tulee järjestelmästä.
-Paavo (alias ämpärin tai pari viime syksynä jarruihin tarvinnut...)
"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't."
jos sylkky on ihan uusi ja kuitti tallessa en avaisi vie se takuu vaihtoon
Note! This message was posted anonymously!
Oothan tehny takajarruille esisäädön, jos troopperista kyse.
Temusin entisen Troopperin jarrujen kanssa pitkään ja oireet oli
saman tyyppisiä kuin sinulla.
Kun vihdoin ja viimein tutkin huolto-ohjeita niin huomasin,
että takajarruissa on säätöruuvit.
Säädön jälkeen oireet hävisi.
Eipä oo sattunu muissa levyjarruissa noita säätöjä minulle.
KYLLÄ KASISSA ON KAUNIS ÄÄNI
RAPA RIPA 3.9efi vm 89 rankku 3.5efi vm 88
JEEP GRAND CHEROKEE 5.2 vm 94
vepele@offipalsta.com
Takajarrujen kehinnällä lähtisin vikaa ehtimään. Palat loppu tai kehintä ei pelaa niin jarrua polkaistessa sylinterit tulee ulos ja polin painuu pohjaa. Hoojiissa oli samaa ongelma ja korjaantu jokseenkin kenkien vaihdolla.
Cental73
16.03.2006, 20:35
Bertassa asentelin pääsylinterin korjaussarjan tiivisterenkaat väärinpäin ja ei toiminut alkuunkaan. Kääntöoikeinpäin ja voilá! taas pelitti.
"ei ollu mikään amerikan temppu"
SLCK #73
Isuzu.bj
17.03.2006, 15:39
Jos on kuorman mukaan säätyvät takajarrut niin siellä on taka-aksulan päällä pieni härpätin missä on ilma ruuvi!!
Ilmaa sen niin yllätys taas on jarrut.. Itse painin hetken kyseisen onkelman kanssa. Isuzu pick-up
Katoppa kaikki tehostajalta lähtevät letkut että on ehyet ja paikoillaan pohjassa.
Itellä joskus oli samoja oireita, oli letkun pää löystyny tehostajan pääastä.
Siellä ja syvällä, mut silti mennään.....
Tehostajan alipaineletku ei vaikuta mitään jarrun pohjaanpainumiseen, tai siis oikeastaan
kyllä vaikuttaa, eli siten että jos tehostin ei toimi niin poljin ei painu yhtä syvälle.
Vielä sellainen yksityiskohta ilmaamiseen, että mulla vuosi kohtuu uus työsylinteri ilmaa
sisäänpäin, mutta ei aluksi nestettä ulospäin. Kuplat ei siis loppuneet sitten millään.
Toisella puolella kun tuli sama eteen niin suli vaihdettua tiiviste kohtuu hetimiten.
"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't."
jarruttaako ollenkaan? omassa torpeedossa oli saman moista ongelmaa taannoin. poljin painui pohjaan pikku hiljaa, mutta katsastuksella inssi tuumi että taitaa olla ominaisuus... leimattu saman "vian" kanssa kolme kertaa.