View Full Version : Ongelma Rangen 4v lootan jakovaihteiston kanssa
Sellasta ongelmaa on ollut tuon 4-lovisen laatikon jakovaihteiston kanssa, että kun vaihtaa hitaalta puolelta nopealle, niin vähän matkan ajamisen jälkeen jakovaihteisto saattaa "kolahtaa" vapaalle. Tänäänkin ajeluitten jälkeen tätä kävi 4 kertaa, ennen kun alkoi pysyä päällä. Sitten kun pykälä alkaa pysyä päällä, niin se ei enää uudelleen hyppää.
Voiko tuossa vivustossa olla jotain säätöä tms? Vai alkaako jakoloota vaan olla tiensä päässä?
- Lommone Ranke Rooveri -
Ookkos kattonu korinkorottamisen jälkeen, että hitaan/nopeen puolen valinnan kepakko mahtuu tekee täyttä liikettä? Tosin samaa se tekee mullakkin, yleensä vaan vapaan ohi suoraan hitaalle (rusahtaa aika ääkekkäästi). Taitaa olla vanhassa laitteessa ominaisuus. Parhaiten mulla pitkäpuoli pysyy päällä kun pienestä vauhdista tempasee lyhyeltä pitkälle puolelle.
Samaa tehnyt tuo mun yksilö. Tietenki just silloin pomppaa, kun meinaa näyttää närhen munat vieressä olevalle tuuninkinoppakorollalle:)
Voisko nuin vakio asetuksilla tulla just vaihteiston / korin liikkeestä äkkilähdössä (ei ole korotettu koria)
Onneksi ei ole tehnyt kuin ehkä neljä kertaa, johtuen paljolti vähistä ajomääristä
_ _ _ _ _ _ _
#RR V8 -76#
#LR S1 -55#
Ahosensetä
11.03.2006, 20:25
Hitsulla voisi hyvin johtua korin korotuksesta. Vivustoissa ei ole varsinaista säätöä. Voisi tietty olla löysä haaarukka laatikon sisällä, mutta jos ilmestyi korotuksen, niin epäilisin syyksi sitä. Tarkasta vivun liike ja vastaavasti reikä tunnelipellissä.
HaRVelin tapauksessa voisi olla alkavasti kuluneet kytkentähampaat tai korin/rungon kiinnityksen löysyys. Hiukan vaikea arvata ...
T, Antti
Täytyy vielä toi korin korotuksen vaikutus asiaan tarkastaa. Vika on kyllä ollut olemassa aiemminkin, mutta yleensä pykälän hyppääminen on tapahtunut vain kerran.
Toisaalta mulla toi aski huutaa muutenkin aika voimakkaasti, erityisesti kolmonen, eli kilometrit alkaa tuntua. Mutta en ole jaksanut sitä alkaa tuon takia irrottelemaan ja purkamaan. Synkroit ja muut toimii kuitenkin ihan OK.
- Lommone Ranke Rooveri -
Ahosensetä
11.03.2006, 21:11
quote:erityisesti kolmonen
Outoa, yleensä viitonen tai kaikki vaihteet nelosta lukuunottamatta ...
Vika voisi olla kolmosen pääakselin rattaan neulalaakerissa. Ei ihan helppo vaihtaa ...
T, Antti