TML
10.03.2006, 07:39
Saatiin juuri varastoon 6,8 ja 10 millisiä vinssiköysiä ja asennettiin ensimmäinen köysi eilen oman LJ:n etuvinssiin ( Warn M12000 ). No sitten vain LJ kahden Scanian väliin parkkiin ja takavinssillä kiinni toiseen Scanioista ja etuvinssin köysi kiinni toiseen ja vetoja päälle.
Hyvinhän se alkoi, kumpikaan Scanioista ei alkanut liikkumaan mutta yht´äkkiä kuului melkoinen pamaus ja siinä sitten ihmettelemään etttä oliko se LJ:n runko joka petti mutta onneksi se olikin vain takavinssin vaijeri. Eli takana minulla on Warn M8000 jossa lähes uusi alkuperäinen vaijeri joka petti tässä vetokokeessa ennen köyttä. Mainittakoon vielä että takavinssin vaijeri on jotain 8mm vahvaa ja köysi oli 10 mm jossa valmistajan ilmoittama murtolujuus 10700 kg.
Nyt olisi mielenkiintoinen tutkia että paljonko on tuon Warnin oman 8 mm vaijerin murtolujuus.
Oli ensimmäinen kerta pitkiin aikoihin kun saatiin vaijeri poikki suorassa vedossa.
life begins at 36"
Hyvinhän se alkoi, kumpikaan Scanioista ei alkanut liikkumaan mutta yht´äkkiä kuului melkoinen pamaus ja siinä sitten ihmettelemään etttä oliko se LJ:n runko joka petti mutta onneksi se olikin vain takavinssin vaijeri. Eli takana minulla on Warn M8000 jossa lähes uusi alkuperäinen vaijeri joka petti tässä vetokokeessa ennen köyttä. Mainittakoon vielä että takavinssin vaijeri on jotain 8mm vahvaa ja köysi oli 10 mm jossa valmistajan ilmoittama murtolujuus 10700 kg.
Nyt olisi mielenkiintoinen tutkia että paljonko on tuon Warnin oman 8 mm vaijerin murtolujuus.
Oli ensimmäinen kerta pitkiin aikoihin kun saatiin vaijeri poikki suorassa vedossa.
life begins at 36"