PDA

View Full Version : taas piti kysellä...

JoniMan
17.11.2003, 18:48
Miten kytkeä ajovalot siten, että ne eivät käänny/syty yhtä aikaa parkkien kanssa, vaan vasta silloin kun vetää kytkimen koelaudasta ihan loppuun... Eli itse ajovaloissakaan olevat parkit ei saisi tällöin syttyä. Jos joku on tälläisen tuunauksen tehnyt voitko valaista minua??
Sinänsä ajovalot ovat hienot, mutta joskus olisi paikallaan pitää ne kiinni, kuitenkin muiden valojen palaessa.

Tietääkö kukaan miten kytkeä, tai edes jotain periaatetteellista opastusta?
...ja kiittää hän.

Mäddi
18.11.2003, 14:38
Well, en ihan nyt kokonaan pysynyt mukana mitä oikein ajat takaa tossa valoasiassa...

Itse ainakin toimin niin, että jos haluan kaupunkialueella ajella elviksenä umpiot
alhaalla niin laitan vaan parkit päälle = takavalot ja sitten eteen napsautan sumarit
sinne alas valaisemaan eteenpäin.

Kun sitten tarvitsen illan hämyssä lisää valoa niin ajovalot päälle vaan ja umpiot
kääntyy :-)

Moppe90
18.11.2003, 15:44
Oon kuullut et joissakin Vetteissä ajovalot syttyy/kääntyy jo katkaisimen parkki asennossa, esim. kaverin -85 Vettessä oli näin. Kannattee varmaan ottaa yhteyttä autosähköpuolen ammattilaiseen ja laitattaa ne toimimaan niinkuin pitääkin. Omaani oli edellinen omistaja laitattanut lisäksi painokatkaisimen jolla ohjataan lamppujen kääntömoottoreita, ajatellut ilmeisesti talviajoa lamppujen jäätymisen yms. pelossa.... ja onhan se hyväkin et jos joutuu työskenteleen pimeessä konehuoneessa ni työvalona ajovalot on ainaskin riittävät ( valot saa päälle vaikka lamput on kiinni) :)

Corvette Convertible -90
Wv Variant Tdi -00

Janne
18.11.2003, 16:53
Mulla oli viritetty valot toimimaan juuri niin, kun autoni ostin. Asia korjaantui yksinkertaisesti palauttamalla kytkennät alkuperäisiksi.

ToniH
18.11.2003, 18:05
Tämmöstä pervoviritystä löytyy koska joissain päin maailmaa mm. täällä katsastusmiesten ihmemaassa ei hyväksytä vakioparkkeja parkeiksi kun eivät sojota tarpeeksi suorana eteenpäin. Siksi on parkit pitänyt laittaa umpioon ja sehän pitää saada näkyviin myös. Omassanikin on ollut jotain virityksiä - senverran resuiset johdotukset valoissa. Nykyään kuitenkin pelaa kuten Mäddi kuvaili.

Corvette L98 Coupe '91 Audi A6 Quattro 2.8 V6 '95