View Full Version : Mikä lukko eteen? DANA35
Eli Broncossani on edessä Fordin TTB (twin torsion beam) akseli, jossa DANA 35 tasauspyörästö, sekä manuaaliset napalukot.
Nyt on mielessä käynyt ajatus lukosta, joten asiantuntijoille vähän kysymyksentynkää...
Käykö esim Jeepin perästä (DANA) lukon osat, vai joutuuko suurempiin muutostöihin?
Vai voiko joku suositella KOKEMUSPERÄISESTI jotain kohtuuhintaista lukkosysteemiä (truetrac tms.)
"Maastotaunus"
käy Jeepin D35:n trac-loc tuohon. mutta kannattaako kitkalukkoa laittaa?
Miksi ei? Kytkettävähän olisi kaikkein paras, mutta kovin hinnakas....
"Maastotaunus"
Edited by - FinnDRZ on 04/03/2006 15:36:35
Tapsa_ja_Dumbo
04.03.2006, 18:04
Taitaa olla toistoa, mutta mä olen ollut erittäin tyytyväinen trutraceihin. Halvat, helpot laittaa ja toimivat lähes joka paikassa. Jos noista jää kiinni eteneminen ni mun mielestä ollaan semmosessa paikassa, että muutenkin kannattanee vinssata - pysyy autokin ehjempänä.
Ja lumessakin pelaavat hyvin - ohjattavuuskin säilyy kun yritetään tasata vetareihin menevää momenttia eikä niiden pyörimisnopeutta.
Ihan hard-core-äijät saa(ttaa) kyllä olla erimieltä.
Dumbohan on kuitenkin koko perheen safariauto, jolla voi ajaa myös moottoritiellä suurinta sallittua nopeutta vaikka koko päivän.
Tapsa
- Women and cats will do as they please, and men and dogs should relax and get used to the idea -
JanneBlomgren
04.03.2006, 21:00
Asiahan ei tietysti minulle edes mitenkään kuulu, mutta TTB on oikeasti "Twin Traction Beam".
Mikä lukko taas? Siinä tulee vastaan kustannukset/käyttö/mieltymykset joita pitää puntaroida. Itsellä kun toi Hi-luxi on käytännössä pelkkä metsäpeli niin kytkettävä on ainoa oikea.
Ahosensetä
04.03.2006, 21:04
Kun Tapsan ja Dumbon menoa on katsellut (nyt jo useastikin), niin alkaa uskoa muihinkin kuin kytkettäviin lukkoihin.
Tietty todella hankalassa paikassa, missä pyörät alkavat nousta ilmaan, kytkettävä on parempi, mutta safarikäyttöön riittää Truetracin tapainen lukko hienosti.
T, Antti
antti@offroadpaja.fi
http://www.offroadpaja.fi/
Kiitos vastauksista :)
Jep, alkaa olemaan sanat sekaisin.. traction, torsion, torgue, traclock, truetrac.... koko eilisillan katsellut eri valmistajien kehuja omista vehkeistään, ja ilmeisesti Detroitin truetrack olisi lähinnä mitä kaipaan. Auto kun tulee olemaan myös maantiellä, ja offikäyttö aika kevyttä. (ei siis hardcore mutakylpyjä tms.. )
Jos vielä jollain tietoa edullisesta ostopaikasta, niin tietoa tulemaan...
Note! This message was posted anonymously!
Ja yllä olevan kirjoitti minä itse...
"Maastotaunus"
Taas on mietintämyssy höyrynnyt päässä....
Eli jos ottaa Jeepin TAKA-akselilta käytetyn lukon, ja laittaa sen maastotaunukseen ETEEN, niin eikös siinä lukon pyörimissuunta muutu? Eli jos lukossa on jotain kulumaa tms, niin poikiiko se miten pian? Siis pelkän tasauspyörästön vaihto lukolliseen, lautaspyörä & pinjoni jäävät entiselleen...
"Maastotaunus"
Tapsa_ja_Dumbo
15.03.2006, 17:57
Onkos kyse Truetracistä? Jos, niin purkaa pitää ja vaihtaa poskipyörät puolelta toiselle sekä tietty sit kääntää ne pitkät pikkupyörät ympäri. Muuten ei toimi toivotulla tavalla, eli on suunta riippuvainen.
Muista mä taas en tiedä mithän....
Tapsa
- Women and cats will do as they please, and men and dogs should relax and get used to the idea -
Ei vielä tietoa merkistä, kunhan kerään vähän tietoa että osaa metsästää sopivaa tuotetta... Jeeppien peristähän saattaa löytyä vaikka mitä :)
Onko muuten muut valmistajat käytäneet D-35 periä?
"Maastotaunus"