Kirjaudu sisään

View Full Version : ...tttu Patrolin neliveto putoo päältä


02.03.2006, 19:02
mikä perkele voi olla vialla kun tuossa Patrolissa tippuu neliveto jollain tapaa päältä kun ei ole koneelta vetoa ja kun taas kaasuttaa koko huimalla 214Nm väännöllä niin etupäässä jysähtää ja taas vetää edestäkin mutta tuppaa siltikin välillä luiskahtelemaan ja rykimään takas päälle.

Onko tuttu ilmiö vanhoissa kulahtaneissa vehkeissä ?

Note! This message was posted anonymously!

boozer
02.03.2006, 19:09
onko automatic napalukot

02.03.2006, 23:51
oma patrollini tekee ihan samaa.siinä on automaattiset napalukot paskana.täytyy ostaa manuaali napalukot.
t:nhoffroad

Note! This message was posted anonymously!

Poison
03.03.2006, 05:38
Tai ne automaattiset voi kasata pysyvästi lukkoon, elleivät ole jo ihan pillun päreinä.

03.03.2006, 09:44
Joo paskasti aseteltu oli tuo kysymys. Luonnollisesti on kyseessä automaattiset napalukot ja siellä se paukekin esiintyy. Miten tuo väkipakkolukitus toteutetaan ja onko sillä vaikutuksia 2wd ajossa. Niin ilmeisesti sitten kardaani ja etuvetarit pyörii koko ajan, hieman arveluttaa...

Note! This message was posted anonymously!

Repro
03.03.2006, 10:49
Pakkolukitus tapahtuu esim.Kempillä tai Hakaksella.
Itsellä on JV:n jäljiltä manuaaliset napalukot hitsattu jumiin,hyvin niillä on pärjänny.

Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen.
WIRMA (http://offroad.eimihikaa.com)
Montenegros (http://www.montenegrooffroad.com)#10

Poison
03.03.2006, 11:21
Sen napalukon voi myös koota niin, että jää kiinni, muttei aukea.

Mun mielestä ei vaikuta vajaavedolla ajettaessa mitenkään. Eihän napalukkoja ole ollut vanhemmissa autoissa lainkaan ja silti niillä on ajettu.

Automaattiset napalukot ovat noin yleensä ihan perseestä. Manuaalilukoista sentään tietää mikä asento niissä on päällä. Paitsi jos nekin ovat ihan jumissa vanhasta rasvasta ...

SS-Patrol
03.03.2006, 14:24
Onko paha nakki kasata manuaalilukko automaatin tilalle ? Pyöränlaakerin joskus vaihdoin ja ei silloin vielä se osakasan näprääminen hirvittänyt, mutta eipä tullut katsottua miten se lukitussysteemi oikein pelaa.

03.03.2006, 22:00
Joku tais mainita jossain toisessa topicissa
aiemmin että vetarin tumppi ois eri mittanen
automaaginavoissa. Enempi muistikuvaa
kun faktaa tosin...

Note! This message was posted anonymously!

boozer
03.03.2006, 22:06
osta manuaali lukot ja ruuvaa automaatit pois
n.6 pulttia/ruuvia lukon kehässä ja laitat
manuaalit paikalleen mutta muista laittaa
man.lukot ensin off asentoon ennen asennusta
tää toimi ainaskin suzukissa
korjatkaa viisaammat jos oon väärässä!

boozer
03.03.2006, 22:10
quote:
osta manuaali lukot ja ruuvaa automaatit pois
n.6 pulttia/ruuvia lukon kehässä ja laitat
manuaalit paikalleen mutta muista laittaa
man.lukot ensin off asentoon ennen asennusta
tää toimi ainaskin suzukissa
korjatkaa viisaammat jos oon väärässä!


tai sit revit pois ne aut.lukon jouset+prikat
ja laitat tilalle sopivan pituisen putken pätkän=
on aina päällä se lukko

miksu1
03.03.2006, 22:24
kyllä se napa on vaihettava kaikkine runkoineen. ei käy jos pelkät sisuskalut vaihtaa. vetarin tumppi kyllä käy.

boozer
03.03.2006, 22:45
kyl automaatin saa 100% "lukoks" jos haluu
eikä tarvii vaihtaa vetareita eikä muutakaan
kaks on tehty ja vielä toimii

miksu1
03.03.2006, 22:53
joo minä vaan tarkotin sitä jos vaihtaa automaateista manuaaleihin.