PDA

View Full Version : moottorien kumityynyt....


lepoantti
20.02.2006, 17:38
nyt kun sain kiemurarojektin siihen vaiheeseen että bjii on taas omilla pyörillään niin huomasin että kuskin puolen moottorinkumityyny oli antautunut. olen kuullut että bjiin omat on sikahintaisia eikä edes niin kovin kestäviäkään, mutta mitä laittaa tilalle? jonkun muistan laittaneen volvon kumityynyjä, kuinka sellaiset on kestäneet?

kaverilla on bjiissä hj:n kone ja hän on saanut jotkut 470 hv ja 1000nm vääntävän rekan padan alla olevat tyynyt hajalle...

mikjus
20.02.2006, 18:40
Muakin alko harmittamaan kun vaihdekeppi kampes aina syliin ja ropelit oli jo sorvattu tuulitunnelin kylkiin. Vakiotyynyt ei kauaa kestäny. Jonkun aikaa oli toisella puolella läpipultti ja toisella puolella ketjulenkkin ympäri ettei kone hyppää paikaltaan. Velipoika rakensi mulle sitten tämmösen viritelmän jostain nissanin puslista, samanlaiset laitto chevyn isolohkolle joten kai ne pertan hirmu tehotkin kestää. On se vaan ihmeellisen paljon parempi ajaa kun noi tyynyt on kunnossa...

http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/mikjus-bjmoottorinkumityyny.jpg

lepoantti
20.02.2006, 20:51
tuohan näyttää aika mielenkiintoiselta. kauanko toi on sulla ollut käytössä, ja ilmeisesti ei ole porsinut kertaakaan? onko ton lisäksi vielä askin liikettä liinoilla koitettu hillitä?

kivinen
20.02.2006, 20:54
Itte oon suosinut Amazing-Volvon moottorityynyjä. Oikeastaan ne on ihan yleismallin pyöreitä tyynyjä. Niistä sitten olen vetänyt pultin(huom. älä käytä mitään 8.8 pulttia) läpi, jollei muuton ole kestänyt. Ei tarvitse välttämättä edes kumia vastapuolelle, koska paino makaa tyynyn päällä 97% ajasta. Sellaisenkin voi sinne tietty laittaa, niin ei pärise missään tilanteessa.

www.alanmiehet.com #1

mikjus
21.02.2006, 00:12
quote:
tuohan näyttää aika mielenkiintoiselta. kauanko toi on sulla ollut käytössä, ja ilmeisesti ei ole porsinut kertaakaan? onko ton lisäksi vielä askin liikettä liinoilla koitettu hillitä?




Ei nyt kauheen kauaa ole ole ollut käytössä, ehkä puol vuotta? Muutamia venäjän safareita + suomi safareita. Tossa on se etu että jos hajoaa niin rakenne pitää kuitenkin motin about paikoillaan kun taas alkuperäisissä voi moottori hypätä kokonaan paikaltaan. Laatikon kannakkeille ei ole tehty mitään koska niiden kanssa ei ole ollut mitään ongelmia. Luultavasti suurin osa niistä joilla hajoavat laatikon kannakkeen on syynä juurikin noi risat moottorin tyynyt?

Eskimo
21.02.2006, 12:09
Volvon kumi istuu hyvin mutta ei kestä vakiona juuri mitään offaamista. Maantiellä menee.

http://www.komk.net/offroad/soa1/images/Moottorin%20kannake%20kumi%20powered%20by%20volvo. JPG

Ittellä on rakennuksessa mikjus:n tyyliset systeemit. Lehtijousen puslat tulee väliin, 14mm pultti ja hydrauliputkesta löytyi soppeli koko. Reikä muistaakseni 25mm.
Hitsaan putkenkin siihen vanhaan kiinnikkeeseen.

____________________________________
- jm

KoMk ry. Off Road Team. SLCK #110.

jnu
08.08.2006, 20:31
Minkä auton lehtijousen puslia olette käyttäneet? Saako esim motonetista mitään mallia?

**************
Jussi ja Suzuki

sami_k
09.08.2006, 06:24
noita puslia saa lähesjoka kokost ja näköts korjankumist tampereelt hintakin on aikapaljon huakeempi

lepoantti
09.08.2006, 07:27
mä tein talvella tuollaisen mikjusin vihjeen mukaisen virityksen kuskin puolelle konetta, tais olla urvan kingin lehtijousen pusla mikä jäi tarvikepuodista käteen. mutta se on tosiaan ihan sama minkä helan sinne virittää, kunhan vaan tarpeeksi suuri.

jnu
09.08.2006, 08:41
On vaan niin huonosti puslia paikallisissa liikkeissä että pitäs tietää nimeltä mitä hakee..

**************
Jussi ja Suzuki

jnu
09.08.2006, 08:44
Vielä jatketaan, onko motonetin "lehtijousen helat" juurikin puslia?

**************
Jussi ja Suzuki

mikjus
09.08.2006, 10:26
Mulla bertassa ollut motonetin puslat vaikka kuinka ja kauan ja just vaihtelin niitä kun tuli woblausongelmia. Perskele mutta ne kumithan olikin vielä suht ehjiä vaikka aika moisella rasituksella olleet. Eli ei ne ihan huonoja olekkaan. Pientä venymää ja kulumaa niissä oli mutta yksikään ei varsinaisesti ollut risa.