View Full Version : Olkatappi
Kuinka paljo uskaltaa BJ:n riipukkeita jatkaa ilman pelkoa olkakulman muutoksesta? Tai ainahan se kulma muuttuu mutta tarkotan rajaa missä se alkaa häiritä ajamista. Mitään kiilapatenttia Banjon ja pakan väliin en toistaseks oo suunnittelemassa. Tuommosen 30mm jos jatkaa nii onko vaikutusta? Eihän se tietty paljo korotakkaan, vaan onpahan etiäpäin. Lisäks tulee korottavat jouset(uudet tai taotaan).
mä en ainakaan omissa autoissa riipukkeiden pituuksissa ylitä 120mm (tappien keskeltä mitattuna).
Sillä pituudellako ei tarvi vielä akselin asentoo muutella? Toinen mieltä askarruttava asia on että vaikuttaako se BJ:ssä edes mihinkää? Ku ei tuon kans oo vielä tullu nii paljo puuhailtua. Joissain pienemmissä kamppeissa vaan o ohjauksesta tullu melko soutava tuolla menetelmällä.
Mitä ylipäätään haet tuolla eturiipukkeiden jatkamisella? Joskus paperilla piirustelin, että jatkaa minkäverran vain, niin aina kohtauskulma pienenee. Ja ajo-omituisuudet pahenee...
Tarkotus oli korkeempien jousien lisäks saaha vähä lisää korkeutta. Onha siinä se, että jousen pää pysyy aika vakio paikassa. Mutta kui nii kohtauskulma pienenee? Eihän se jousen pää sen alemma laskeudu. Ja mulla on tuo pitkä puskuri nii se ainaki nousee ylemmä.
Kyllä se tuntus laskeutuvan se jousen pää helposti enemmän ku akseli, ku jousen toinen pää on "kiinteästi" rungossa. Ja vanha ohje riipukkeen jatkamisellekki on, että jos haluat kaks tuumaa korotusta, jatka neljä tuumaa riipuketta.
No joo! Enpä voi ennää kieltää! Piirtelin tuossa hetken ja totesin että ku akseli laskeutuu sen tuuman nii kyllä se pakan pää pirulainen laskeutuu kaks!!! Mites, saako jatketuilla riipuilla etes osallistua stanuihin? AKK säännöissä sanotaan että riipukkeiden jatkaminen on kielletty. Mites niitä näissä Häkävuorissa tms. tulkitaan?