thx 1138
09.09.2025, 15:47
Onko näissä millaista riskiä tai ongelmaa jos sattuisi joutumaan tilanteeseen että jäisi kiinni esim lumeen mutaan tai ojasta hinaus esim traktorilla.
Oletan että automaattilaatikko pitää olla N asennossa jos takaveto päällä jakovaihteistossa ei ongelmaa. Mutta jos neliveto tai hidas neliveto päällä niin pitäisi jakovaihteisto siirtää N asentoon ja automaattilaatikko myös N. Sitten voi hinata ilman että ongelmaa vaihteiston särkymisestä. Olenko oikeilla jäljilllä tässä asiassa?
Testasin muuten tuota jakovaihteiston N asentoa niin vaihdekeppi tärähti ja hieman rusahtava ääni kun siirsin sitä sinne tai pois sieltä N asennosta en nyt muista kummin päin mutta automaatilaatikko oli tietenkin N asennossa.
Oletan että automaattilaatikko pitää olla N asennossa jos takaveto päällä jakovaihteistossa ei ongelmaa. Mutta jos neliveto tai hidas neliveto päällä niin pitäisi jakovaihteisto siirtää N asentoon ja automaattilaatikko myös N. Sitten voi hinata ilman että ongelmaa vaihteiston särkymisestä. Olenko oikeilla jäljilllä tässä asiassa?
Testasin muuten tuota jakovaihteiston N asentoa niin vaihdekeppi tärähti ja hieman rusahtava ääni kun siirsin sitä sinne tai pois sieltä N asennosta en nyt muista kummin päin mutta automaatilaatikko oli tietenkin N asennossa.