burton
11.05.2025, 18:38
Nyt tartteis jeesiä näinki yksinkertasen asian kans ku vanhan mekaanisen jännitteensäätimen vaihto elektrooniseen.
Auto -77 vuotinen ja 3 napasella jännitteensäätimellä
Uudessa säätimessä liittimet
D+ = akku/b
D- = laturin maa /E
DF = field/laturin heräte/F
61 = merkkivalolta tuleva/menevä/ IG
Systeemi toimii siten että kun kytken:
D- liittimen, laturin perää maa(E, valkomusta)
Autosta tulevan heräte johdon, liittimeen 61.
DF liittimen, laturin perää napaan F (valkovihreä, heräte)
D+=tyhjä
Lataa tyhjäkäynnillä ja kierroksilla nätisti 28-29v ja orkkis ampeerimittari toimii.
Mutta en saa lisättyä merkkivaloa tohon? Yritin laittaa autosta tulevan johdon ja navan 61 välii mut ei syty.
Sit jos laittaa jännitteensäätimen d+ napaa johdon laturin d+ navasta, nii jännite tippuu melki voltin pienemmäksi, latauksen valo palaa koko ajan ja auto sammutettuna virta on jokaisessa jännitteensäätimen navassa ja virta lähtee kiertämää takasi autoo, eli puhaltimet ja kaikki toimii vaikka niitten ei pitäs.
Eletäänkö ilman merkkivaloa ja todetaa että toimii vai täh?
Piirros kuvassa orkkis järjestelmä ja samal tapaa menee nytki johdot.
Laturin perässä on yks napa mikä oli tyhjä, johdon väri valko/sininen ja ohut.
Kuva uudesta säätimestä L=61
Auto -77 vuotinen ja 3 napasella jännitteensäätimellä
Uudessa säätimessä liittimet
D+ = akku/b
D- = laturin maa /E
DF = field/laturin heräte/F
61 = merkkivalolta tuleva/menevä/ IG
Systeemi toimii siten että kun kytken:
D- liittimen, laturin perää maa(E, valkomusta)
Autosta tulevan heräte johdon, liittimeen 61.
DF liittimen, laturin perää napaan F (valkovihreä, heräte)
D+=tyhjä
Lataa tyhjäkäynnillä ja kierroksilla nätisti 28-29v ja orkkis ampeerimittari toimii.
Mutta en saa lisättyä merkkivaloa tohon? Yritin laittaa autosta tulevan johdon ja navan 61 välii mut ei syty.
Sit jos laittaa jännitteensäätimen d+ napaa johdon laturin d+ navasta, nii jännite tippuu melki voltin pienemmäksi, latauksen valo palaa koko ajan ja auto sammutettuna virta on jokaisessa jännitteensäätimen navassa ja virta lähtee kiertämää takasi autoo, eli puhaltimet ja kaikki toimii vaikka niitten ei pitäs.
Eletäänkö ilman merkkivaloa ja todetaa että toimii vai täh?
Piirros kuvassa orkkis järjestelmä ja samal tapaa menee nytki johdot.
Laturin perässä on yks napa mikä oli tyhjä, johdon väri valko/sininen ja ohut.
Kuva uudesta säätimestä L=61