z4m1
16.04.2025, 09:23
Tuli hankittua viime keväänä kohtuukuntoinen ja edukas vuoden 1990 4runneri.
Tähän nyt on todella tykästytty ja ollut käyttiksenä aina kesärengas keleillä.
Kruisailu ollut yhtä juhlaa aina siihen asti, kun tankille on tarvinnut kaartaa. Vaikka nätisti ajelee työmatkaa max 90kmh motarilla, niin kulutus silti siinä 15L tuntumassa. Omasta mielestä aivan tolkuton kulutus kun ei noita menohalujakaan löydy.
Myöskin tuon 3vze -moottorin maine luotettavana moottorina on hyvin kyseenalainen.
Tästä on herännyt mielenkiinto moottorin vaihtoon, josta näitä kysymyksiä on kertynyt.
Diisseliksi vaihto ei ole mahdollista ilman poikkeuslupia ja perus 4pyttynen ei ole vaihtoehto. Vanhana bmw-harrastajana tekisi mieli sovitella baijerilainen v8 pellin alle. Suora kuutonenkin kävisi ja ei niin merkilläkään väliä.
Ongelmaksi vaan muodostuu tuo nykypykälien max 20% tehon lisäys. Melkeen jokaisella kiinnostavalla yli 4sylinterisellä tuo ylittyy helposti.
Ymmärtääkseni tämä nykyinen v6 on se mallisarjan tehokkain vaihtoehto ja ainut mahdollinen vertailuajoneuvo?
Eli moottoritehon korottaminen yli 20% ei onnistu ilman poikkeuslupia?
Onkohan täällä kellään tuoreita kokemuksia näistä jutuista.
-Sami
Tähän nyt on todella tykästytty ja ollut käyttiksenä aina kesärengas keleillä.
Kruisailu ollut yhtä juhlaa aina siihen asti, kun tankille on tarvinnut kaartaa. Vaikka nätisti ajelee työmatkaa max 90kmh motarilla, niin kulutus silti siinä 15L tuntumassa. Omasta mielestä aivan tolkuton kulutus kun ei noita menohalujakaan löydy.
Myöskin tuon 3vze -moottorin maine luotettavana moottorina on hyvin kyseenalainen.
Tästä on herännyt mielenkiinto moottorin vaihtoon, josta näitä kysymyksiä on kertynyt.
Diisseliksi vaihto ei ole mahdollista ilman poikkeuslupia ja perus 4pyttynen ei ole vaihtoehto. Vanhana bmw-harrastajana tekisi mieli sovitella baijerilainen v8 pellin alle. Suora kuutonenkin kävisi ja ei niin merkilläkään väliä.
Ongelmaksi vaan muodostuu tuo nykypykälien max 20% tehon lisäys. Melkeen jokaisella kiinnostavalla yli 4sylinterisellä tuo ylittyy helposti.
Ymmärtääkseni tämä nykyinen v6 on se mallisarjan tehokkain vaihtoehto ja ainut mahdollinen vertailuajoneuvo?
Eli moottoritehon korottaminen yli 20% ei onnistu ilman poikkeuslupia?
Onkohan täällä kellään tuoreita kokemuksia näistä jutuista.
-Sami