View Full Version : Varastorasvaus?
Näin kun kaljapäissään tallilla pyörii niin luulee, että joskus olis aikaa purkaa varaosa-auto huolella hyllyyn.
Kysymys kuuluu. Mikä on soppeli rasva suojata osat? Eli rasva joka olis helppo laittaa joka paikkaan, ei kovasti leviäis ympäristöönsä, kestäisi kylmäsäilytyksen ja olis vielä kohtuullisesti poistettavissa jos osaa joskus tosiaan tarvii.
--Medisiin, sano ryssä kun pullon löysi.--
volvolet-sugga
06.01.2006, 22:59
tarjoustalosta saa edullista kotelonsuojaöljyä,spräy pullossa = helppo asentaa lähtee helposti tinnerillä poies.
eipäs ku salmaripäissään, oon purkanu v-o autoa vuodesta 2000, tosin vaan ku on tarvinnu jotain
tp-21 maastoautojen aatelia
Luulen että vaikka Bilteman akkunaparasva on satakertaa parempaa kuin ilman mitään. Mutta ainoastaan luulen. Tulis mieleen joku vaseliinispray mikä on helposti suihkutettavissa ja taitaa kyllä sitten sotkeakkin kaiken mihin osuu... Liene joku crc:n 5-56 tai wd40 tai rost-off parantaa säilyvyyttä myös kymmenillää vuosilla. Ja WD40 haiseee hiton hyvälle! Ainakin lähtee kuumavesipesurilla helposti pois.
VINKKI: wd40 maksaa 3 litran kannussa samanverran kuin 3 spraypulloa vähittäismyynnissä. Paikallisessa tarvikeliikkeessa kauppaan kuului WD:n mainoksilla oleva pumppukannu. Sama juttu rasvanpoistajien (Brakeclean) kanssa, pari spraypulloa niin jo olisi kannattanut irtokannu ostaa.
volvolet-sugga
06.01.2006, 23:14
no toi kotelo aine maksaa perin 3,5€plo onhan se pirullisen kallista, ja vielä dinitrol laatua mutta sitähän saa myös jossain ämpäriissä jos tykkää läträtä
ja toi tinneri on ihan pirun kallista ja ajaa saman asian ku präkki kliinit T:volvomees ja eka plo salmaria
tp-21 maastoautojen aatelia
Ahosensetä
06.01.2006, 23:29
Esim. Tectyl 506 on tähän tarkoitettua ainetta.
http://www.valvolineeurope.com/fi/index.asp?pageid=bcba24270f7042abb8179d92cfb362b2
T, Antti
antti@offroadpaja.fi
http://www.offroadpaja.fi/
Edited by - Ahosensetä on 06/01/2006 23:29:54
Kerrotko tarkemmin tuosta kotelonsuojaöljystä. Olen itse ruiskutellut Bilteman polkupyörän ketjuöljyä osien päälle. Siitä jää kuivuttuaan suojaava pinta.
Just do it!
Ahosensetä
07.01.2006, 06:38
Kotelomassa on ohutta ruostesuoja-ainetta, joka on helppoa ruiskuttaa ja imeytyy kapeisiinkin väleihin kapillaarisesti. Ei muodosta vahvaa pintaa, eli ei sovi alustaan. Toimii luultavasti ihan hyvin varastorasvana.
Tommoinen oikeasti varastorasvaksi tarkoitettu saattaa olla helpommin irtoavaa, kun se ei ole aiottu jäämään siihen pintaan pysyvästi.
T, Antti
Edited by - Ahosensetä on 07/01/2006 06:39:13