Kirjaudu sisään

View Full Version : Cherokeen ahdin


Luxi
06.01.2006, 21:39
Mielipiteitä kaivattaisiin alkuperäisen IHI- ahtimen vaihtamiseksi hieman ronskimpaan (spoolaukseltaan hitaampaan) ahtimeen. Konehan on "tuttu" 2.5 litrainen VM motorin italodiesel.

Syöttöjen uudelleen ohjelmointi on myös hakusessa.

Vastauksista kiitollinen,
Pete
-97 Cherokee Ltd orggis, but...


XJ 12/97 2,5TD PAKU

Ahosensetä
06.01.2006, 21:42
Rangessa samassa koneessa on KKK:n turbo ... mallia en muista, mutta voin tarkastaa, jos tarvetta.


T, Antti
antti@offroadpaja.fi
http://www.offroadpaja.fi/

Killman
06.01.2006, 22:03
Sopisi varmaan tähän samaan topikkiin kysymys remmiahtimesta. Esim tuollainen

http://www.kennebell.net/superchargers/dodge/wrangler40/wrangler40.htm

Stroukkaus on myös käynyt mielessä, valmiita komponenttisarjoja on myynnissä. Oletteko mitä mieltä?

Edittiä: siis kyse 4.0 bensakoneesta, tietenkin.



Edited by - Killman on 06/01/2006 22:05:00

Julle
06.01.2006, 22:24
Mikähän on tuo alkuperainen numeroltaan? Siitähän ne vaihtoehdot sitten riippuu.
Onko tuossa italiaanossa niin raju alavääntö, että haluat sen takia vaihtaa isompaan ahtimeen?

-Julle-

sds500
07.01.2006, 08:42
Niin ja kyllähän vaihtoehtoja rajoittaa myös mahdollinen tarve pitää auto tieliikenteessä ja rekisteröitynä.

Luxi
11.01.2006, 19:52
Kiitos vastauksista, jatkan kuitenkin kysymystä hieman pidemmälle "jotta jäis kunnolla kiinni".

Ahdin menisi vaihtoon, ei niinkään rajun alaväännön takia :/ , mutta paremman kokonaisuuden nimissä. Alkuperäinen leipoo kiinni kuitenkin lähiaikoina. Resursseja koneessa olisi ujeltaa hieman kovemminkin, nyt tuntuu tukehtuvan jo kolmessa tonnissa (rpm). Imutuubi on öljyinen sisältä ja laakeri ääntelee. Päittäisvälystäkin taitaa olla, käytöksestä päätellen. Tekohengitystä voisi antaa vaihtamalla uusi maf- anturi, jolla ehkä saisi osan menneistä voimista takaisin. En ole yrittänyt vielä pestä spriillä maffin neulaa/verkkoa, saattaishan sekin auttaa. Samaan rytäkkään pitäisi tod.näk. käyttää irti kaikki 4 kantta+tiivisteiden vaihtotyö.

A/R suhteella hieman pelaamalla vois löytyä ihan toimiva paketti, joka herättäisi ahdot IHI:n alkuperäisiä lähellä (noin 2k rpm). En ole ehtiny tutkia asiaa. Ajattelin, josko joku foorumilaisista olisi jo vaihtanut koko mutkan säteeltään suurempaan--> kokemuksia??

Voi olla, että pakosarjan laippa rajoittaa ahdin valikoimaa melkoisesti, tiedä tuostakaan. Muutaman IHI- aiheisen listan olen löytänyt, mutta mainittua KKK- mallia ei ole tullut (sopivaa) vastaan.



XJ 12/97 2,5TD PAKU

JAMANT
11.01.2006, 20:04
quote:

Stroukkaus on myös käynyt mielessä, valmiita komponenttisarjoja on myynnissä. Oletteko mitä mieltä?

Edittiä: siis kyse 4.0 bensakoneesta, tietenkin.



Edited by - Killman on 06/01/2006 22:05:00


Stroukki moottori tekeillä, kunhan sopiva aihio löytyy (joutuu varmaan keväämmällä lähteen Saksaan, tms.....)!!!

FJDC #1 !!!
Jeep Wagoneer Limited w/360V8 + TH-400 + Quadra-Trac !!!!
Jeep Comanche p/u w/4.0 + Aisin Warner 4 + New Process 231 !!!!