Kirjaudu sisään

View Full Version : Rangen keskimmäinen tasauspyörästö.


Range-79
06.01.2006, 11:20
Kumpi parempi vanha vaiko uusi keskimmäinen tasauspyörästö systeemi?
Onko kokemuksia?
Vanhemmassa systeemissä pääsis eroon ainakin noista hammaspyöristä.
http://www.petrisimolin.net/gallery/data/images/Range-79-kitka1.JPG
Etukardaanin puolella hammasratas sorvannut pesäänsä ja yhdestä hammaspyörästä oli enää paineprikan rippeet enää jäljellä. Joten ei ihmekkään että kuului rutinaa koska hammasrattaat ottivat enää päistään kiinni toisiinsa.
http://www.petrisimolin.net/gallery/data/images/Range-79-kitka2.JPG

Range Rover 3,5 V8
MB 250/6
Volvo 740 2,0 TIC
Fiat Uno 1,0

Edited by - Range-79 on 06/01/2006 11:21:12

Ahosensetä
06.01.2006, 11:25
Vanhempaan (jos tarkoitat sitä kitkalukkoa) ei saa enää osia, eikä kokonaisia uusia yksiköitäkään. Taitaa olla ehjän käytetyn löytäminenkin vaikeaa.

Ajokokemusta mulla ei tosta kitkalukosta ole lainkaan.

Aika pahasti toi sun keskilukko on kulunut. Rattaita saa varaosina ja ison rattaan taakse voisi laittaa prikan, jolla ylimääräinen välys otetaan pois (LT230 on jo vakiona paineprikat täälläkin).


T, Antti
antti@offroadpaja.fi
http://www.offroadpaja.fi/

Range-79
06.01.2006, 11:51
Toi ylimmäinen kuva on ehjästä kitkalukosta jonka ajattelin laittavani paikoilleen tän nykyisen tilalle.
T. Jykä

Range Rover 3,5 V8
MB 250/6
Volvo 740 2,0 TIC
Fiat Uno 1,0

Ahosensetä
06.01.2006, 12:02
En ole ihan varma, mutta akseleiden pituuksissa saattaa olla jotain eroa. Selviää tietty kokoamalla ja mittaamalla.


T, Antti
antti@offroadpaja.fi
http://www.offroadpaja.fi/