Kirjaudu sisään

View Full Version : Ford Transit 2024 (4x4)


Vormula77
24.10.2024, 06:40
Onko porukalla kokemusta uudesta ransiitista ja onko löytynyt mitään hyvää sanottavaa?

landman
27.10.2024, 09:01
Minulla on 2021vm. AWD Transit, jonka ainut ero uuteen on tietääkseni vähän pienempi kosketusnäyttö. 50000km. nyt ajettuna ainut vika ollut viime kevättalvella mykistynyt eberi, joka vaihdetaankin ensi viikolla takuuna uuteen. Näissä on takuuta 5v/150000km. Ajettavuus tiellä tosi hyvä, moottorin ääni tosin alkaa kuulua 100km/h vauhdissa aika selvästi. AWD mallissa on selvästi tiheämpi perävälitys, jolla pyritty korvaamaan puuttuvaa alennusvaihteistoa. N.3t. painava traileri tulee nöyrästi perässä. Koeajolla helppo todeta onko ääntä liikaa, jos tarve ajella pidempiä matkoja, muuten paha keksiä mitään moitittavaa.

Vormula77
29.10.2024, 07:39
Sen takia tässä lähdin kyselemään kun tuo edellinen malli oli ihan ok, mutta tämä uusin ei kyllä saa muuta kehua kuin mukava ajaa "pitkää matkaa".
Miinuksia surkeasta pyyhkijöiden automatiikasta, nykivästä vaihdelaatikosta, onnettomasta maanvarasta, surkea keskuslukitus, moottori syö öljyä(4 litraa/20tkm, no hyvä lukema jos olis audi), avustimet piipittää koko ajan ja niitä ei saa kytkettyä pois jne jne...

landman
01.11.2024, 21:30
Kovasti on erilaiset kokemukset! Omaani ei ole tarvinnut lisäillä öljyä moottoriin, kaistavahdin saa pysyvästi pois päältä vasemman puolen viikseä napauttamalla. Tietääkseni nelivetoisissa on vieläkin hydraulinen ohjaustehostin, eikä siinä ole varsinaista kaista avustinta? Manuaalivaihteisto,joka on AWD:n ainoa vaihtoehto ei ole ainakaan huonompi kuin kahdessa edellisessä mallissa. Keskuslukituskin toiminut ongelmitta. Maavaraahan saisi aina olla enemmän! Kahdessa edellisessä olikin 2" korotussarjat. Nykyisellä pärjännyt vielä vakio alustalla, tosin vähän vakiota korkeammat renkaat alla.

myllis
17.11.2024, 18:55
sen verran uutta tavaraa, ettei kestävyydestä voi paljon. VW T7 on myös sama auto teknikaltaan eli tekniikka, vaihteistot, akselit, sähköt yms tulee Fordilta. Pakun omistajalla on vähän vaihtoehtoja eli mersu tai sitten Citroen-Peugeot-Opel-Toyota nelikko, joka on badge engneeringiä puhtaimmillaan. Jostain luin, että Toyota olisi tuomassa Hiacen takaisin myös Euroopan markkinoille ja yhteistyö Stellantis -konsernin kanssa pakuissa lopetettaisiin. Ranskassa tehtävä Toyota ProAce ei ole täyttänyt tavoitteita.

L-200
15.01.2025, 23:14
Mulla oli taksissa 4x4 transit, n. 240 tkm ajetiin ennen kuin myin sen pois.
Jakolaatikko meni kerran 150 tkm kohdilla takuuseen.
Suoraaan sitä ei saatu kulkemaan mitenkään, puolsi ihan helvetisti oikealle, eikä auttanut vaikak kuinka reklamoi... aina suuntasivat, ajoivat pihassa lenkin hitaasti ja sanoivat että hyvä on... no 80km/h vauhdissa piti koko ajan kääntää rattia vasemmalle ettei auto olisi mennyt ojaan.
Polttoainetta meni sen minimissään 11l/100 km, talvella ei mitenkään alle 12l/100 km.
Vaihteiston välitykset järkyttävän tiheät, 6-vaihteella 100km/h moottori ulvoi 3000 rpm....
Kääntösäde verrattavissa valtamerilaivaan.....
Huoltoväli oli 60tkm, mutta sitä kannattaa tihentää ja näissähän on öljykylpy jakohihna, en edelleenkään ymmärrä mikä idea siinä on, eli jossain vaiheessa kannattaa putsauttaa oljypumpun sihti jottei mene tukkoon koska sitten on kone morjens äkkiä.
Mutta on kyllä vakaa menemään ja pääsee kyllä normikäytössä kelissä kuin kelissä.