View Full Version : 2L-T syöttöpumppu
Elikkä tarttis Lj-70 irrottaa syöttöpumppu koska se vuotaa reippaasti. Onko tietoa missä kannattaisi tuollainen pumppu käyttää ehostuksessa jos siittä tehojakin yrittäis enempi pihalle ottaa. Ja missä hinnoissa tuollaisen pumpun teko pyörii ammattilaisella?
Toyonder
14.05.2024, 22:34
Käy vain hakemassa Toyotan varaosatiskiltä pumppuun muutama uusi tiiviste.
Tiivisteiden asennuksen ohjeita löytyy netin syövereistä ja ehkä täältä forumiltakin.
Pumppua ei tarvitse ottaa irti. Pieni sorminäppäryys on kyllä tarpeen.
On kyllä ihan mahdoton tehtävä tiivistää pumppu sitä irroittamatta. Kannentiiviste onnistuu, mutta ei koko pumppu.
Täyden tiivistesarjan saat kympeillä ja jos voimaa haluat niin 12mm nestepää vie pidemmälle mitä tuo kone ilman suuria muutoksia edes kestää. Kerro tarkemmin millainen ahdin yms setti tulossa.
Akaan diesel ainakin tekee noita ja heiltä saa tiivisteitäkin jos itse tekee.
Panen tohon alle linkin ohjeisiin. On kyllä ihan itse tehtävissä oleva homma jos remppaaminen sujuu.
https://quietglow.com/dieselvanagon/Bosch_Pump/-Rebuild.html
On kyllä ihan mahdoton tehtävä tiivistää pumppu sitä irroittamatta. Kannentiiviste onnistuu, mutta ei koko pumppu.
Täyden tiivistesarjan saat kympeillä ja jos voimaa haluat niin 12mm nestepää vie pidemmälle mitä tuo kone ilman suuria muutoksia edes kestää. Kerro tarkemmin millainen ahdin yms setti tulossa.
Akaan diesel ainakin tekee noita ja heiltä saa tiivisteitäkin jos itse tekee.
Panen tohon alle linkin ohjeisiin. On kyllä ihan itse tehtävissä oleva homma jos remppaaminen sujuu.
https://quietglow.com/dieselvanagon/Bosch_Pump/-Rebuild.html
Vahva suositus akaan dieselille. Viime kesänä roplasin ensimäisen kerran eläessäni tuommosta bosch ve pumppua niin akaan dieselistä sai tiivisteet 25e ja apua asennuksen, kaveri näytti paikanpäällä miten homma toimii ja puhelimessakin jakso viellä avustaa
Toyonder
18.05.2024, 15:32
Kun minun LJ:n syöttöpumppu valutti polttoainetta kentälle, niin
kävin Toyotan merkkiliikkeen, Tammerauton, varaosatiskillä keskustelemassa aiheesta.
Syy vuotoon oli pumpun kannen läpi tulevan Governor adjusting shaft:n o-rengas.
Ostin sen ja kannen tiivisteen sekä muutaman muunkin tiivisteen, jotka saa vaihdettua ilman pumpun irrotusta.
Eivät maksaneet montaa euroa.
Asennus oli tarkkaa puuhaa, mutta onnistui pumppua irrottamatta, kun mietti, mitä tekee.
Kiitos vastauksista tähän mennessä. Tultiin siihen päätökseen kun jakopää tarvii myös tehdä että irroitamme samalla syöttöpumpun ja se menee todennäköisesti juurikin sinne Akaandieseliin. Ahdin suosituksia otetaan vastaan mikä olisi hyvä ison välijäähyn kans?
Kiitos vastauksista tähän mennessä��. Tultiin siihen päätökseen kun jakopää tarvii myös tehdä että irroitamme samalla syöttöpumpun ja se menee todennäköisesti juurikin sinne Akaandieseliin. Ahdin suosituksia otetaan vastaan mikä olisi hyvä ison välijäähyn kans��?
Millaista toimintaa haluat? Alhaalta herkkää vai voimaa. Vai mahdollisesti molempia jolloin perus sinkku hukkisahdin ei riitä vaan tarvitaan compound tai vnt
Lj on minulla maantie ajossa syksyisin metsästys käytössä eli metsäautoteitä lähinnä tulee paljon ajettua. Ei tule offroad rääkkiin
Lj on minulla maantie ajossa syksyisin metsästys käytössä eli metsäautoteitä lähinnä tulee paljon ajettua. Ei tule offroad rääkkiin
Tämä nyt ei vastaa kysymykseen millaista tehoa halutaan. Virittäessä lähes aina luovutaan jostain orkkisominaisuudesta. Jos tehoa ei tarvita lisää niin ehdottomasti paras ratkaisu on pitää vakionlaisena.