PDA

View Full Version : Pätkä HJ


Rasmus
16.02.2024, 23:34
Pätkä hj rakentelusta jotain juttua.

Eli auto on hj61 tuli itselle ilman moottoria ja pusikosta kaivettiin noin 10 vuotta ulkona marinoitunut 2h vapari moottori mitä lähettiin laittamaan keulalle.

Rasmus
16.02.2024, 23:35
sitten moottori saatu paikoilleen

Rasmus
16.02.2024, 23:38
koeajon yhteydessä huomasin että jakolaatikon etulaipan laakerissa oli välystä joten jakolaatikko alas ja tarkistamaan

Rasmus
16.02.2024, 23:40
jakolaatikossa olikin sitten neulalaakerista muisto vaan jäljellä ja myös etuvedon ratas huonossa kunnossa joten ne vaihtoon

Rasmus
16.02.2024, 23:44
sitten tarvitsikin jo isompaa pyörää alle ja alle päätyivät 36/13.5 irokit

Rasmus
16.02.2024, 23:46
maalia kaipais

Rasmus
16.02.2024, 23:50
ekojen offien jälkeen katosikin sitten neliveto ja syyllinen löytyi kun nelivedon kytkentä holkki oli liikkunut liian pitkälle ja rikkonut etuvedon hampaat.
kytkentä holkki jumissa tuossa rattaalla

Rasmus
18.02.2024, 17:21
Jakolaatikkoon vaihdettu etuvedon rattaat ja kytkentä holkki sekä haarukka. Nyt tuntuisi taas kaikki toimivan.

Seuraavaksi ovien hitsausta ja helma putkien tekoa.

Rasmus
28.02.2024, 20:30
Eli tänään purin hehkujen sähköt pois niis samalla lakkasi lukkojen valot toimimasta. Molemmat valot palaa kun kääntää virrat päälle mutta sittenkun käynnistää auto niin valot sammuu ja ei syty vaikka lukkojen vipuja liikuttelee. Mahtaako joku tietää mistä lähtisi vikaa etsimään onko jossain relettä/ohjainta lukkojen valoille.

_samppa_
29.02.2024, 00:11
Hieno projekti. 2h ahdettuna on hyvä metsässä. Vääntää alhaalta ja ei ala röhkimään. Laita vaan puhallin kylkeen.
Mystinen toi valovika voisko olla maadoitus vika?

Rasmus
29.02.2024, 07:04
En tiedä viitsiikö ahtaa ettei tule lämpö ongelmia.
Tuo esikammio on kai aika herkkä lämpenemään ahdettuna?
Laiskahan tuo on vaparina ei oikeen meinaa nuilla vakiovölityksillä mennä kakkosvaihteella mutta ykkösvaihteella voi huudattaa niin kauvankun vaan jaksaa ja lämmöt pysyy normaalina.
Ja tarvitsee varmaan lukkojen johdotukset käydä kokonaan läpi näppärät ne on kun toimii niin tietää että lukko on varmasti kytkeytynyt niin ei hajoa.

opelman
02.03.2024, 07:07
En tiedä viitsiikö ahtaa ettei tule lämpö ongelmia.
Tuo esikammio on kai aika herkkä lämpenemään ahdettuna?
Laiskahan tuo on vaparina ei oikeen meinaa nuilla vakiovölityksillä mennä kakkosvaihteella mutta ykkösvaihteella voi huudattaa niin kauvankun vaan jaksaa ja lämmöt pysyy normaalina.
Ja tarvitsee varmaan lukkojen johdotukset käydä kokonaan läpi näppärät ne on kun toimii niin tietää että lukko on varmasti kytkeytynyt niin ei hajoa.

Ei se lisäilma, paineistettu sellainen, lisää palolämpötilaa. Päinvastoin... Ruiskutus ajan jatkaminen (lue syötön lisäys) lisää lämpöä aika herkästi tilanteessa. Järjen käyttö tässäkin tilanteessa sallittu että, ei lähdetä ihan revittelemään heti alussa maksimi ruiskutusmäärillä. Pitkillä sellaisilla.

_samppa_
07.03.2024, 18:57
Ei mulla ainakaan oo mitään lämpöongelmia ollut. Ei ole edes välijäähdytintä. 2h ahdettuna ja on saanut lenkkaria ihan säälimättä. Vakio syyläri ja visko flekti.

Rasmus
10.03.2024, 19:04
Repsikan puolen ovien parsimisesta muutama kuva.

Rasmus
10.03.2024, 19:09
Takaluukun maalasin samalla mustaksi niin ei paista niin paljoa silmään

Rasmus
10.03.2024, 19:13
Samalla tuli maalattua takaluukku sisältä.
Sitten laitoin tuohon peilien eteen valot.

Rasmus
04.04.2024, 19:38
Vähän käyty möyrimässä
Seuraavaksi syyläri remonttia (keppi syyläristä läpi) , ohjausvarren teko ainesputkesta että rupeaa kestämään ja pieni lommon oikaisu kun puu oli vahvempi.