Kirjaudu sisään

View Full Version : Minkä auton pelastaisit?


könpiä
01.08.2023, 21:47
Itsellä suunnitelmis hommata maasturiprojekti, jonka purkaa atomeiks ja tehdä alustaasti rungon korin tekniikan huoltaa täydelliseks, jotta olis huolettomia kilometrejä seuraaviks vuosikymmeniks. Ei offailuun vaan tieliikennekelposeks ja sen lain puitteiasa tehdä ns maastokelposeks.
Kun noin ison projektin meinaa tehä kaipaisin mielipiteitä mihin autoon ja malliin kannattais iskeytyä. Tekniikkapuolenkanssa tietyati helppous/yksinkertasuus
on plussaa, ei mitään sähköhienouksia. Tietysti joku yleinen peli että elimenluovuttajia löytyy. Onko se paras vaihtoehto vain joku HJ tojota? Olis kiikaria yks 2.8 pajero jonka vois myös ottaa rojektiks. Mitä yksilöitä te restauroisitte ja pelastasitte??

Mika_T
01.08.2023, 22:16
Ilmastoitu HDJ80 VX

Nerd-O
02.08.2023, 08:17
Museo kilpinen suikka vois olla aika harvinaisuus?

riude
02.08.2023, 12:03
Jos yhtään taloudelliselta kannalta asiaa ajetteleem, ja vaikka tarkoitus olisikin pitää auto "hautaan" asti, niin kai se aihio pitäisi olla muutenkin haluttua mallia.
Eli tyyliin series lantikka, bj/hj jne...vaikka kuinka mintti pajero olisi niin se on pajero silti. Taikka SJ410.

Aihiokin vaan maksaa silloin enemmän...

Harriko
02.08.2023, 13:36
Itse tekisin alkupään Defenderistä. Hyvät yksilöt hinnoissaan, puhumattakaan mitä ne niistä maksaa rapakontakana. Kierrejousialusta mukavampi ajaa kuin nuo seriekset. Varaosia saa hyvin, ja Englannista puoli ilmaiseksi. Ja niinkuin Riude tuossa mainitsi että kun lähdet mutteritasolla läpikäymään, ja loppuelämän autoa tekemään, niin kannataako siinä aihiossa säästää:)

KoniJeep
02.08.2023, 16:33
FSJ Jeeppi https://www.grandwagoneer.it/auto/gw_white_lato/

Price 59.000 euro
Pihassa ois muutama jos jollakin on aikaa enempi

wikke
02.08.2023, 16:58
Itse tekisin alkupään Defenderistä. Hyvät yksilöt hinnoissaan, puhumattakaan mitä ne niistä maksaa rapakontakana. Kierrejousialusta mukavampi ajaa kuin nuo seriekset. Varaosia saa hyvin, ja Englannista puoli ilmaiseksi. Ja niinkuin Riude tuossa mainitsi että kun lähdet mutteritasolla läpikäymään, ja loppuelämän autoa tekemään, niin kannataako siinä aihiossa säästää:)

Ei oikeasti kylläkään paskin idea.

Joskaan aloittajan vaatimus: "Tietysti joku yleinen peli että elimenluovuttajia löytyy." ei nyt ihan täyty, mutta edukkaat priimapalikat lienee kompensoi tuota aika halvatun tehokkaasti. Juu, Britit eivät enään EU:ta, mutta silti kun "kierrätys".

Tietysti joku vanhempi G olisi makea, mutta kulut saattanevat olla sitten myös makeat...

Riuddea lainatakseni, niin Pajero on aina vain Pajero vaikka mitä tekisi. Dissaamatta siis mitenkään mallin harrastajia!

Racingrabbit
02.08.2023, 19:53
Itse tekisin alkupään Defenderistä. Hyvät yksilöt hinnoissaan, puhumattakaan mitä ne niistä maksaa rapakontakana. Kierrejousialusta mukavampi ajaa kuin nuo seriekset. Varaosia saa hyvin, ja Englannista puoli ilmaiseksi. Ja niinkuin Riude tuossa mainitsi että kun lähdet mutteritasolla läpikäymään, ja loppuelämän autoa tekemään, niin kannataako siinä aihiossa säästää:)

Ääni tälle
Alkupään (-91 eteenpäin) Defendereistä löytyy jo hyvä Tdi tekniikka valmiina,mutta pykälää vanhemman 90"/110":n vanhan esikammiotekniikan 2,5NA/TD kone kannattaa kyllä päivittää uudemmaksi Tdi koneeksi.

Kauheat hintapyynnöt noilla ainakin nykyään on.
Pari omaa harraste "Defeä" myin muutama vuosi sitten ja ei niistä kyllä silloin saanut kuin 3000-4000€ kappaleelta.

könpiä
02.08.2023, 21:21
Joo tommonen 110 defenderi ollu kyllä aina haaveis. Ite en kyllä oo ikinä nähny 3000€ myynnis vaikka niitä sillo tällö kytännykki, aina yli 10. Myös tojon bj mielyttäny silmää ja vanhempi jeeppi wrangleri olis kans pala taivasta, paitsi diisselillä olis kivempi ajaa, vaikka eipä sillä rahallisesti enää mitää välii oo kumpikaa enää sen halvempi. No jos diisseli ni sit pitäs ol joku 2+3 huoltoauto et vero vähä pienempi

Eipä tästä mitää bisnestä tarvi tehä mutta just sitä mietin et jos perusteellise entisöintirojektin ottaa nii täytyy vähä sitä kohdetta miettii ennenko siihe alkaa, ei viittis sitä aikaa ja vaivaa tuhlata mihinkää tusinapaskaa

-MaTTi-
02.08.2023, 23:51
Ilmastoitu HDJ80 VX
Tämä. 👍

Mika_T
03.08.2023, 08:14
https://www.nettiauto.com/toyota/land-cruiser/13735234

Siinä olis aihio.
Ei kylläkään VX malli, eikä taida olla ilmastointiakaan.

riude
03.08.2023, 11:13
Siitä vertailukohtia:
https://www.nettiauto.com/toyota/land-cruiser/13689432 laitettu
https://www.nettiauto.com/toyota/land-cruiser/13252231 aihio

könpiä
04.08.2023, 16:38
Joo pitää miettii tarkkaan. Myös k5 blazer tai vanhemmamalline suburbani olis pähee ko rakentelis. Tai sitvanhempi jenkkilaviska, viä ko 4 ovisena löytäs mut ne on harvas

Hessu888
04.08.2023, 20:14
Siitä vertailukohtia:
https://www.nettiauto.com/toyota/land-cruiser/13689432 laitettu
https://www.nettiauto.com/toyota/land-cruiser/13252231 aihio

Ja tod hyväkuntoinen HJ Keski-Euroopassa tällä hetkellä 30-50k€

Kaato
06.08.2023, 16:00
Vastauksena alkuperäiseen kysymykseen ; avolavoista kauneimman eli 110-korisen Hiluxin.
Sopivaa aihiota on vaan harvoin tarjolla.

ISE
06.08.2023, 17:35
Patrol gr pätkä.

tomppaa
07.08.2023, 05:55
Ääni hj:lle tietenkin jokaisella on omat mieltymyksensä että tekijä itse päättää minkä haluaa ostaa ja ruveta käymään läpi:)

Smirkelimies
14.09.2023, 13:16
https://fin.auto24.ee/kaytetty/3924994

Ainakin minusta Iltis on ollu ihan hauska jos ei tartte lähteä pitkään maantieajoon. On simppeli.

petr
14.09.2023, 13:37
G-wagenin tietenkin

Toyonder
14.09.2023, 14:44
Ääni 1997-1999 Defender:lle.

Bosch:n jakajapumpulla olevalla 300Tdi koneella !

Joku vähän erikoisempi koppa esim. 110 double Cab
https://www.car.info/en-se/land-rover/defender/defender-double-cab-443085

Ehdottomasti etukorissa kiinteästi oleva takaosa, "sileät kyljet".
EI erillislavalla oleva High Capacity versiota.

Siihen sitten ajan kanssa alkuperäisiä lisävarusteita, kun perusauton saa ensin kuntoon.

Defender on legenda, jonka valmistus on lopetettu vaikka ostajia olisi.
Aihiotkin maksaa aika paljon, mutta varmasti saa omansa pois jos rakentelee kuntoon.