View Full Version : Omavalmiste/kilvettömän auton liikenne vakuutus
mistä ja millaisia on porukka onnistunut saamaan.
nyt on viikko vatvottu ifin ja op pohjolan kanssa. omavalmiste auto tuntuu olevan vaikea tapaus.
Omavalmisteeseen en itse ole yrittänyt saada, mutta jos soppaan otettaisi mukaan autorekisterissä oleva auton identiteetti, niin homma voisi helpottua. Onhan siinä omavamisteessa kuitenkin varmaan akseli tai moottori ainakin jostain autosta.
Mun edellisessä autossa oli sitä edellisen Hiluxin runkonumero. Helpotti asiaa todella paljon.
Ja olihan siinä konepellin pintapelti ja kytkinpoljin kuitenkin kyseisestä autosta. Ei minusta lainkaan väärin.
Kait nyt siis "siirto", eli "puuhakilvistä" kyse? Mikäli näin, niin edellä kirjoittaneen ohjeilla luuulisi asian ainakin helpottuvan.
If sai tehtyä vakuutuksen. 2.5k euroa ja siitä vähennetynä max boonukset ja maksu alennukset jäi sinne 250e tasolle vuodessa
sunday23
22.04.2023, 08:17
Torstaina keskustelin LähiTapiolan kanssa aiheesta. Eivät tunne muuta vaihtoehtoa kuin liikennevakuutus. Jännäksi meni siinä etteivät korvaa henkilövahinkoja, metsäpaloja yms koska ei ajeta tiellä.
Sellainen tullut ihan muissa asioissa vastaan, että LähiTapiola on yksipuolisesti lisännyt jopa voimassa oleviin vakuutuksiin heidän etujaan ajavia pykäliä. Itse en laittaisi sinne mitään vakuutusta.
Torstaina keskustelin LähiTapiolan kanssa aiheesta. Eivät tunne muuta vaihtoehtoa kuin liikennevakuutus. Jännäksi meni siinä etteivät korvaa henkilövahinkoja, metsäpaloja yms koska ei ajeta tiellä.
Eikö tämä nimenomaan henkilövahinkoja varten ole, koska lakisääteinenkin. Mitäs ne korvais? Jos osut johonkin toiseen maastokulkineeseen?
Kait nyt siis "siirto", eli "puuhakilvistä" kyse?
Ei.
Sellainen tullut ihan muissa asioissa vastaan, että LähiTapiola on yksipuolisesti lisännyt jopa voimassa oleviin vakuutuksiin heidän etujaan ajavia pykäliä. Itse en laittaisi sinne mitään vakuutusta.
Minulla lähitapiola antoi päätöksen missä työtapaturman aiheuttamat rintarangan vauriot oli kyseisen firman mukaan iän tuomaa rappeumaa.
En edes kusisi tuon paskapuljun suuntaan.
Ok.kerro vähän lisää..osais kysellä mikä vakuutus?mulle vastasivat ettei ole olemassa.yv käy....
Ok.kerro vähän lisää..osais kysellä mikä vakuutus?mulle vastasivat ettei ole olemassa.yv käy....
ihan se on liikenne vakuutus.
soitin vain ifiin ja kysyin liikennevakuutusta kilvettömälle oma valmiste autolle ja annoin oman runkonumeron ja auton teknisiä tietoja