Kirjaudu sisään

View Full Version : Lumiauravarustus bj:ssä


HannuN
26.12.2005, 15:19
Profiilissa muutama kuva, listassa viimeisenä.
Kyllä muuten lumi liikkuu !

Arpe
26.12.2005, 15:24
Asiallisen näköiset laitteet.Kyllä kelpaa lumia tuuppailla.

Bruno
26.12.2005, 16:19
Malli MEYER SNOW PLOW MOUNTING FOR TOYOTA LAND CRUISER. Valo rauta puuttuu.Omakohtaisia kokemuksia,1981-2005 .Calleryssä kuva.Parempia kuulemma maailma täynnä,olen kumminkin tullut loistavasti toimeen.Jotain prosyyria löytyy osien linkkejä,jos tarviat.Auto + puskulevy näyttää ok.lta.

MakeH
26.12.2005, 16:29
Tosi pätevän näkönen laitos.
Hitsi ku sais aikaseksi ittelleki tehdä joku tollanen.

HannuN
26.12.2005, 17:32
quote:
Malli MEYER SNOW PLOW MOUNTING FOR TOYOTA LAND CRUISER. Valo rauta puuttuu.Omakohtaisia kokemuksia,1981-2005 .Calleryssä kuva.Parempia kuulemma maailma täynnä,olen kumminkin tullut loistavasti toimeen.Jotain prosyyria löytyy osien linkkejä,jos tarviat.Auto + puskulevy näyttää ok.lta.





Mukava olis saada joku räjäytyskuva tai osalista...saako tuohon jostain osia, jos tarvii ?

Bruno
26.12.2005, 20:47
http://www.millsupply.com/ sivuilla Snow Plow.Suomessa ollut vähän hiljaista.1 täydellinen on mulla ja 2 nosturi runkoa+moottori,nettiautossa mm i myynnissä Patrol(mun)hinta tee tarjoa!

Bruno
26.12.2005, 21:22
Räjäytyskuvia on kun poika viittisi laittaa tuon skannerin kiinni koneeseensa Nettiauto id 538719

Heikki L
27.12.2005, 18:47
Mistä toi laitos nyt ammentaa voimansa?
Kun ei tyhmälle kuvasta selvinny!

------------------------
#####¤%&%¤¤##
vitulla päähän

HJ61 88 BJ40 80

Bruno
27.12.2005, 20:22
24v virralla on mulla.Vähän samallainen kuin starttimoottori ,pyörittää hydrauli pumppua,ohjataan mangeetti venttiileillä.(vaihdekepissä kytkimet).

Bruno
27.12.2005, 20:35
Samassa nipussa nostotunkki ,sähkömoottori,hydrauli pumppu,mangeettiventtilit.Ulos tuloja letkut jotka ohjaa portaattomasti levyä vasemmalle oikealle.Pikairroitus kahdella tapilla 2 kpl hydrauli letkua irti,nostoketju.

Heikki L
27.12.2005, 20:44
No mitäs setillä on hintaa??
Jos kohta haen niin millä lähtee?

------------------------
#####¤%&%¤¤##
vitulla päähän

HJ61 88 BJ40 80

tmato
27.12.2005, 20:44
Missä noi auran aisat on kiinni. Runkopalkeissa??

HannuN
27.12.2005, 21:05
quote:
Missä noi auran aisat on kiinni. Runkopalkeissa??




Terve
Mulla koko laitos pulttuna rungon päälle. Jos katot kuvia, hydrauliikkayksikön ympärillä on tosi vankasta raudasta tehty kehys, joka siis alapinnastaan pulteilla kiinni runkopalkkien yläpinnassa. Kehyksestä roikkuu alaspäin korvakot, johon auranosan varret kahdella tapilla kiinni. Kehikkoa muutettiin ja kevennettiin alkuperäisestä aikalailla. Alkuperäisessä mallissa kehikko oli tuettu pitkällä u-palkilla, jonka toinen pää kiinnitetty runkoon. Palkin pituus oli noin 1,5 m...tuki söi maavaran melkein kokonaan...oltiin kiinni joka palteessa, joten se poistettiin. Homma toimii nyt paremmin kevennetyllä mallilla.

29.12.2005, 01:11
http://www.rustrepair.com/app2/onlinecat.htm?r=ms&p=sn Osia kiinikkeitä,melkein mitä vaan mutta tuntuu olevan myös maksu kykyisille kalliita
No mitäs setillä on hintaa??
Jos kohta haen niin millä lähtee? 20% uudesta?/tonni.

spearman
vitulla päähän

HJ61 88 BJ40 80


Note! This message was posted anonymously!

Bruno
29.12.2005, 01:16
Käy katselemassa sivujA JA JOS TONNI,,,

tmato
02.01.2006, 23:23
Kiitos kuvista ja selityksistä paksubertta! Luin selityksesi ja katselin kuvaa jonkin aikaa ennen kuin tajusin miten koko homma toimii. Kävin hakemassa paikallisesta romuliikkeestä tarvittavat raudat ja kuormaauton telin hydrauliset nostovehkeet sylintereineen hintaan 160 euroa. Niin ja pakko mainita hintaan kuuluneen jääketjut BJ:n yhdelle akselille! Rojekti on tarkoitus aloittaa tulevana viikonloppuna.

Muutamia muutoksia on tehtävä kuitenkin tuohon toimivan näköiseen ratkaisuun, jotta voin pitää vinssin alkuperäisellä paikalla auratessa. Sitä ei koskaan tiedä milloin jää kiinni ;). Ajattelin hitsata kiinteät aisojen kiinnityskorvakkeet runkopalkkien kylkeen. Yksitoimisen työsylinterin laitan suoraan puskurista kiinni aisoihin. Muuten ajattelin rakentaan puskulevyyn samanlaiset jousisysteemit vaimentamaan pahimpia iskuja, varsinkin kun korkeussäätö tapahtuu pelkällä hydraulisylinterillä ilman ketjua. Mitä mieltä olette, voinko laittaa yksitoimisen sylinterin suoraan kiinni auran aisoihin vai pitääkö siinä olla nopeampi tapa "joustaa" kuten kuvien ketju ottamassa vastaan maaston muodosta johtuvia nostoja?

VMK
03.01.2006, 00:05
Ei onnistu yksitoiminen sylinteri yksistään joustona, iso riski jäädä jarruttamaan, just like a iskunvaimennin.

Kerrankin eurot eivät ole kallistaneet tuotteita kuin kolmanneksella.
1. Hyvä ystäväni harjoitti aikanaan yrittäjän kiinteistöjen lumitöitä ja oli sitten auramaastoauto ja ehkä vielä neljäskin. Viime viikolla kyselin kokemuksia ja sanoi siinä sivussa maksaaneensa useista Mayerin aura-hydr.koneikko paketeista 2000-3000 markkaa ilman merkkikohtaisia kiinikkeitä. Ja ihan vielä viisivuotta sitten hankki viimeisen ko. hintahaarukkaan.
2. Toissa talvena eräs rakennusalan yrittäjä tarjosi Mayerin auraa koneikkoineen LJ:n nokalle käyvillä heebeleillä 500 eurolla. En ostanut kun en voinut kuvitellakaan omistavani joskus Läjää.

HannuN
03.01.2006, 09:37
quote:
Kiitos kuvista ja selityksistä paksubertta! Luin selityksesi ja katselin kuvaa jonkin aikaa ennen kuin tajusin miten koko homma toimii. Kävin hakemassa paikallisesta romuliikkeestä tarvittavat raudat ja kuormaauton telin hydrauliset nostovehkeet sylintereineen hintaan 160 euroa. Niin ja pakko mainita hintaan kuuluneen jääketjut BJ:n yhdelle akselille! Rojekti on tarkoitus aloittaa tulevana viikonloppuna.

Muutamia muutoksia on tehtävä kuitenkin tuohon toimivan näköiseen ratkaisuun, jotta voin pitää vinssin alkuperäisellä paikalla auratessa. Sitä ei koskaan tiedä milloin jää kiinni ;). Ajattelin hitsata kiinteät aisojen kiinnityskorvakkeet runkopalkkien kylkeen. Yksitoimisen työsylinterin laitan suoraan puskurista kiinni aisoihin. Muuten ajattelin rakentaan puskulevyyn samanlaiset jousisysteemit vaimentamaan pahimpia iskuja, varsinkin kun korkeussäätö tapahtuu pelkällä hydraulisylinterillä ilman ketjua. Mitä mieltä olette, voinko laittaa yksitoimisen sylinterin suoraan kiinni auran aisoihin vai pitääkö siinä olla nopeampi tapa "joustaa" kuten kuvien ketju ottamassa vastaan maaston muodosta johtuvia nostoja?




Moi
Laita työntö-aisat mahdollisimman alas ja vaakatasoon, niin toimii parhaiten. Jos ovat liiaksi pystyasennossa, niin aura "tökkii ja haukkoo" pahasti...ei tahdo hommastaa tulla mittään. Toimiiko aura ilman tuota nostokettinkiä, selviää varmaan heti kun pääset laitetta kokeilemaan, mututuntuma on että taitaa olla liian jäykkärakenne. Omassa laitteessa olen todennut, että mitä paremmin aura myötäilee maanpintaa, sen helpompaa auraus on. Auran pitää "elää vapaasti" myös sivusuunnassa.
Jos tarvit lisäkuvia laitteestani, niin laita viestiä.

03.01.2006, 13:36
Kyllä siinä käytänössä pitää/kannattaa jonkinlainen kellunta olla. Joko tuo ketjusysteemi tai sitten venttiili jossa kellunta-asento tai sellainen "liukuhahlo" nostosylinterin toisessa päässä, jolla saadaan tarvittava tyhjä liike. Katso jostain kuorma-auto aurasta mallia, niissä on yleensä tällainen rakenne.
Ja se työntöaisajuttu josta tuolla ylempänä mainittiin on tärkeä! Työntöaisat mahdollisimman alas vaateriin niin onnistuu. Muuten auto kokoajan pyrkii ikäänkuin nousemaan auran päälle ja pahimmassa tapauksessa näin tekeekin auran haukatessa esim. polanteeseen.


Hessu

Note! This message was posted anonymously!

VMK
03.01.2006, 23:41
Korjaan tuota edellistä juttuani sen verta että varsin kun kysyin tältä kaverilta niin nämä parin-kolmen tonnin (mk)oli "löytöjä" Keltaisesta Pörssistä tai tutun-tutun naapurilta. Ilmeisesti yleiset pyynnit on tonni ja päälle, uudet jotain 5000 euroa (?).