View Full Version : ram gen 2. 4 wd kytkentä
Mitenkä tuossa kun vaijerilla yhdistetään akseli olisi järkevin ajaa nelivedolla ja voiko akseli yhdistettynä vauhdissa ilman vetoja kytkeä nelivedon päälle ilman tuhoja vai ajanko talven liukkaat tönkkönä ja käännyn tökkien:o
Taitaa olla tuon ikäisissä tönkkö neliveto, eli ei pitävällä alustalla neliveto päällä. Kaikki tuon ajan Dodgen jakolootat on nopealla puolella "shift-on-the-fly" eli voit vaihtaa ihan rauhassa takavedon ja nopean nelivedon välillä normaaleissa ajonopeuksissa ilman pysähdystä.
Jees näin vähän arvelinkin kiitoksia, mutta mitenkäs herkkä tuo sitten on sen pitävän alustan kanssa esim moottoritiellä viimetalven liukastelin takavedolla kun oli etukardaani rikki ja se oli aina poikittain jos löi turbiinilukon pois päältä ja takaisin päälle nyt olisi kun laitoin uuden kardaanin niin jo turvallisuudenkannalta mukava ajella ns varuiksi toki ei jos on ihan vesikelit kuitenkaan
Millaset renkaat siulla on? Mie ajelin kymmenisen talvea Hakkapeliitoilla, 265/75R16 ja 285/75R16 kokoisina, ja ihan hyvin pärjäsi talvet tyhjällä lavallakin. Nelivetoa käytin lähinnä liikkellelähdössä liukkaissa risteyksissä, ja jos kylätiet oli oikein tukossa lumesta.
taitaapi olla kanssa jotkut 285 75 16 nastat mutta liekö sitten parhaat päivänsä menneet jo. Miten korkeassa vauhdissa se neliveto on turvallista vielä kytkeä pois päältä jollei moottoritietä rikkomatta mitään raaski ajella
Kyl sen pois voi huoletta laittaa 80 km/h nopeudessa, samoin kytkeä päälle kunhan ei ole veto päällä tai hidasta. Häikäisysuojassa taitaa olla ohje.
No mutta sitten täytyy alkaa ajamaan niin että jos lähtee vähänkään luistamaan niin neliveto päälle vasta niin ei mitään hajoa.. aurinkolippaa ei enää ole kun vaihdoin molemmat pois ja laitoin kokomatkan peittävän tumman pleksin ei niin peitä tuulilasia mutta suojaa häikäisyltä ja näkee koko lasin alueelta