View Full Version : Erikoinen Gaz-704 peräkärry
Onko jollakulla tietoa mikä tuo kuvan peräkärry on? Äkkiseltään näyttäisi polttoainesäiliöltä, mutta olis kyllä aika kovat massat tuolle kärrylle. Päällä oleva luukkukin on erikoinen, jos tuo olisi säiliö.
Olen itseasiassa useamman kerran yrittänyt etsiä paljonko normaalissa Gaz-704:ssä on kokonaismassa tehtaalta, mutta ei ole löytynyt. Suomessahan se on tietysti vain 750kg.
GAZ-704 kokonaispaino on Neuvosto-todellisuudessa 840 kg.
Tuolta tietoa, tsekin kielellä: http://uaz.rustina.cz/GAZ704.htm
Kuvan peräkärry liittyy lentokoneen käynnistykseen. En tunne tuota aselajia, joten joudun kertomaan sen, mitä tänään Kalkussa viisaammilta kuulin...
Kärrystä löytyy paikka ammoniakki pullolle, ja kärryssä on sen lämmitin. Ammoniakkia käytetään paineilman seassa max 10%, se tehostaa sen voimaa? Paineilmaa käytetään suihkumoottorin käynnistykseen?
Kärrissä oli myös virtakaapeleita yms. ja hallintalaitteet tuolle ammoniakki myrkylle.
Kantavuudesta sen verran, että kuution muovinen IBC-kontti (lavoineen) täynnä vettä painoi jouset sen verran suoriksi, että pohjaanlyöntikumit alkoivat ottaa kuormaa. Siinä on silloin kokonaispainoa ilmeisesti vähän reilun 1300 kiloa, ehkä lähempänä 1400.
GAZ-704 kokonaispaino on Neuvosto-todellisuudessa 840 kg.
Tuolta tietoa, tsekin kielellä: http://uaz.rustina.cz/GAZ704.htm
Kuvan peräkärry liittyy lentokoneen käynnistykseen. En tunne tuota aselajia, joten joudun kertomaan sen, mitä tänään Kalkussa viisaammilta kuulin...
Kärrystä löytyy paikka ammoniakki pullolle, ja kärryssä on sen lämmitin. Ammoniakkia käytetään paineilman seassa max 10%, se tehostaa sen voimaa? Paineilmaa käytetään suihkumoottorin käynnistykseen?
Kärrissä oli myös virtakaapeleita yms. ja hallintalaitteet tuolle ammoniakki myrkylle.
No sieltähän tuli kaikki kuin suoraan hyllystä :D mitähän kaikkea PV on noista rakentanut? Itsellä on kenttävaraamovaunu eli se missä on lokinsiipiovet. Kyllähän tuollaisen olisi voinut ottaa myös kokoelmaan. Onko tietoa mihin hintaan meni?