PDA

View Full Version : KZJ 95 -99 ilmavaivaa


jouniw
08.06.2022, 21:48
Onko kokemuksia mistäpäin kantsii haeskella eli onko jtn tyypillisiä paikkoja.Putsarin ohitin ja ei auttanut.Lähtee kyllä käymään mut välillä pitkä startti.Joku aikanaan laittanut tankilta ennen putsaria takaiskuvenan.Pitäskö koettaa putsarin ja pumpun väliin.Auto muutenkin laiska,ottaa huonosti kierroksia.:confused:

-MaTTi-
08.06.2022, 21:52
Kato banjopultin sisällä oleva sihti pumpussa onko tukossa.

jouniw
08.06.2022, 22:19
Kato banjopultin sisällä oleva sihti pumpussa onko tukossa.

Onko se menoputken banjopultin sisällä.Täytyy tsekata tuo.Vaikee varmaan löytää vika,on vielä webastokin kait voi saada ilmaa mistä vaan.on vaan toi tehottomuuskin mut jos ilmavaivoja nii kait sekin vaikuttaa.

Hessu888
09.06.2022, 11:54
Konehuoneen löpöletkut voi olla kovettunu ja haukkaa ilmaa. Tankin sisällä oleva sihti voi olla kans muurautunu umpeen.

Laita metrin pätkä uutta kumiletkua kanisteriin konehuoneeseen ja kannuun pari litraa löpöä. Voi rajata vähän vikapaikkoja.

jouniw
09.06.2022, 14:53
Ok, hyvä. Aina kannattaa kysellä. Haullakaan ei aina selviä. Tuollahan saa rajattua jo mukavasti. Olikos gruiseris luukku takalattialla mistä pääsis tankin lähdöt kattoon.

Hessu888
09.06.2022, 22:33
Ok, hyvä. Aina kannattaa kysellä. Haullakaan ei aina selviä. Tuollahan saa rajattua jo mukavasti. Olikos gruiseris luukku takalattialla mistä pääsis tankin lähdöt kattoon.

Kyllä taitaa kaikissa cruiserimalleissa olla luukku. Anturin ruuvit voi olla suht v-mäiset avata jos ruostunu huolella.

mikjus
10.06.2022, 08:10
Mulla sahautti 1997 KZJ-95 ihan pirusti aikanaan. Sitten auto siirty isälleni ja hänelle kävi kerran niin että naftat valui maahan jostain moottoritilasta. Silloin polttoaineletkut/putket? meni vaihtoon konetilasta ja sen jälkeen oli tuonut parannusta starttiin. Minulla auto oli vuosia eikä mitään vuotoja ollut silloin. Muistaakseni olin vetänyt polttoainelinjat uusiksi muoviputkella mutta mitä sitten jäi vaihtamatta, jotain konehuoneen kumiletkuja jotka muka oli ihan ok.

jouniw
10.06.2022, 08:59
Jep, täytyy koittaa tehdä noi em. operaatiot josko löytyis vika vai onko pumppu sökö. Ja sais noi 'tehot' takasi, ainaki osan hevosista takas laitumelle. Tammer dieseliin menossa mut jos jtn ittekki selvittelis.

Hessu888
10.06.2022, 15:48
Amerikan foorumeilla valittavat, että nykyinen diesel jossa on xx% biodieseliä ja varsinkin puhdas biodiesel tuhoaa löpöletkut. Siihen on jotain sopivia kumilaatuja esim. Vitonin pitäisi kestää hyvin.

Samaa letkuongelmaa taitaa olla bensavehkeissä perus tarvikeletkujen kanssa.

jouniw
10.06.2022, 18:10
Mitäs toi ect power nappi oikeesti on. Ei tunnu vaikuttavan mitään. Onkohan se(kin) rikki

Hessu888
10.06.2022, 19:29
Mitäs toi ect power nappi oikeesti on. Ei tunnu vaikuttavan mitään. Onkohan se(kin) rikki

Nappi pohjassa pitäis laatikon vaihtaa korkeammilla kierroksilla vaihteita.

jouniw
10.06.2022, 22:23
Uudet kumiputket vaihdoin konehuoneessa.Menoputki pumpulle putsarilta oli huonossa hapessa.Ehkä hieman parannusta ja piristystä tehoissa mut kyl vielä sahuuttaa startatessa kuumana,aamulla näkee mitä tekee ku on jäähtyny.Aika varattuna tammerriisseliin,saavat ammattimiehet vielä kattoo,suuttimet sun muut.

BJ-40/76
11.06.2022, 12:19
Onko kokemuksia mistäpäin kantsii haeskella eli onko jtn tyypillisiä paikkoja.Putsarin ohitin ja ei auttanut.Lähtee kyllä käymään mut välillä pitkä startti.Joku aikanaan laittanut tankilta ennen putsaria takaiskuvenan.Pitäskö koettaa putsarin ja pumpun väliin.Auto muutenkin laiska,ottaa huonosti kierroksia.:confused:

Katsele, mistä webaston dsl-linja otettu.
jos on otettu haaralla dsl-linjasta, tulppaa ensiksi se webaston linja, ainakin väliaikaisesti.

jouniw
11.06.2022, 17:38
Paikallaan käyttelin kun ohitin suodattimen. Jostakin ehkä imasee vielä ilmaa. Jonkunaikaa seisahtuneena selkeesti käynnistyy huonosti. Vetojakaan ei oikein ole vasta kun vähä lämpiää ni on paree. Webaston liitos on vielä kattomati. Meno pumpulle kumi putkenpää oli kuraa ja elättelin toivoa mut ei. Jostain falskaa tai pumppu sökö. Jako hihnan vielä vaihdan kun ei tietoo koska vaihdettu, olisko siinä jtn.
Mahdollista ahtimen vaihtoo ajatellut,kuis noit ruuvit on lähteny auki.

Hessu888
11.06.2022, 20:32
Paikallaan käyttelin kun ohitin suodattimen. Jostakin ehkä imasee vielä ilmaa. Jonkunaikaa seisahtuneena selkeesti käynnistyy huonosti. Vetojakaan ei oikein ole vasta kun vähä lämpiää ni on paree. Webaston liitos on vielä kattomati. Meno pumpulle kumi putkenpää oli kuraa ja elättelin toivoa mut ei. Jostain falskaa tai pumppu sökö. Jako hihnan vielä vaihdan kun ei tietoo koska vaihdettu, olisko siinä jtn.
Mahdollista ahtimen vaihtoo ajatellut,kuis noit ruuvit on lähteny auki.

Huonosti ne tuppaa aukeamaan jos ei ole ollu parin viimevuoden aikana auki.

jouniw
11.06.2022, 21:08
:)Huonosti ne tuppaa aukeamaan jos ei ole ollu parin viimevuoden aikana auki.

:)joo`o eipä tiiä koska on ollu auki viimeks,varmaan columpias vai mis nää on tehty.

jouniw
12.06.2022, 15:53
Kyssäriä pukkaa.:) .Venakopan tiiviste menee vaihtoon kun vuotaa kopan takapäästä tai ainakin niin luulen.Samalla vois vaihdella kaasuttimen,vai "mikähän se on"tiivisteitä.Öljynen sieltä alta.Mitä siellä allatakana muuta on esim antureita ja muita .Yläpään tiivistesarja varmaan riittää.Mistä näit tilannu vai marmorilta.

jouniw
13.06.2022, 10:27
Kato banjopultin sisällä oleva sihti pumpussa onko tukossa.

Moro. Tarkoititko ,oliko se nyt lämpötilaanturi vai mikä mut sen alta tai takaa löytyy sihti.Kuvien mukaan ja videopätkä youtubessa.?

jouniw
13.06.2022, 18:17
Tulipa se sihti putsattua,kyl siinä paskaa oli jonkun verran.Jos tuon egr;n poistaa ja tulppaa niin pitääkö tässä vehkeessä ohjelmoida myös se pois käytöstä.Taitaa termarikin olla jumissa kiinni kun ylävesiletku on tosi kuuma ja alaalla kärsii kättä,luin tästä jossain mut ny en löydä sitä enää.

jouniw
13.06.2022, 18:21
Katsele, mistä webaston dsl-linja otettu.
jos on otettu haaralla dsl-linjasta, tulppaa ensiksi se webaston linja, ainakin väliaikaisesti.

Tulpattu ,ei vaikutusta.

jouniw
27.06.2022, 07:30
Nyt on kumiputket vaihdettuna ja käyntiin lähtö parani kylmästä (nää helteet???) yön yli seisottuaan. Kuumana vielä kuitenkin sahuuttaa jonkin aikaa seisottuaan. Olisiko vaiva kuitenkin pumpussa lämmettyään. "Kylmänä" on tehoton, ei niinkuin kierrokset oikken nousisi, lämmettyään meno mittaa paremmin. Imusarjaa, kaasu läppää ja egr:ää en vielä kerinnyt nuohoon. Imuputket tankkiin tilattu. Taidan siitäkin oikasta ja tehdä luukun takakonttiin.
Ps. Auto oli Tammerdiisselissä ja arvelivat että pumpussa ja suuttimissa ei olisi vikaa näin äkkiseltään, hukkaporttia epäilivät tehottomuuteen, on vaan pahassa paikassa et jos sitä vähän sais herätelty, onko konsteja 😊.

mikjus
27.06.2022, 10:08
Tuohon sahaamiseen taisi olla syynä myös jos joku pumpun "levy" on kulunut.

Mulla oli hukkaporttiin laitettu bleedi jolla sai vähän nostettua ahtoa. Seuraava ongelma on että liika ahto katkaiseen syötön ja sitäkin piti huijata fuel cut defenderillä joka on myös bleedi tyyppinen. Omassa oli Turbosmart Fuel Cut Defender FCD-1 -> https://www.jmtuonti.fi/ahtopaineensaeaetimet/10973-turbosmart-fuel-cut-defender-fcd.html. Jotain kuviakin voi löytyä -> https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=130403&page=3. Noilla virittäminen on vaan aika vaikeaa ja niissä tulee rajat nopeasti vastaan. Oikea tapa tämmösen sähkopumppuhärvelin virittämiseen olisi lastutus tai esim. joku Adonis purkki väliin.

jouniw
27.06.2022, 17:30
Adonis?? �� ��. Irrottelin ahtoputken ja imusarja on puhtaan olo en, mahtaako egr toimiakkaan. Laitanpa kuitenkin uudet tiivisteet. Kuis ton kaasuläppärunkon saa irki. Pitääkö egr putki irrottaa ennen kuin läppä noussee ylös.

Juu ei se egr olekkaan kii kaasuläppärunkossa.

mikjus
28.06.2022, 07:58
https://www.adonistechnology.com/kzj90.php

Tuolta vaan adonis raid 194hp.

jouniw
28.06.2022, 09:01
Joo kiitos vihjeestä. Mulle kyllä riittää kun sais noit alkuperäisiä takas laitumelle, osan ainaki. Huomasin tuossa kun auto seissyt tallissa vrk;n niin laatikon mittatikussa näyttäs olevan yli Hot rajan. Onko siellä nyt liikaa öljyä ja kuinka se vaikuttaa laatikon toimintaan.

-MaTTi-
28.06.2022, 21:46
Huomasin tuossa kun auto seissyt tallissa vrk;n niin laatikon mittatikussa näyttäs olevan yli Hot rajan. Onko siellä nyt liikaa öljyä ja kuinka se vaikuttaa laatikon toimintaan.

Automaatin öljymäärä tarkastetaan käynnissä ollessa.

-MaTTi-
28.06.2022, 21:49
Tuohon sahaamiseen taisi olla syynä myös jos joku pumpun "levy" on kulunut.

Joo, se kolmiokantaisella ”mutterilla” oleva päätytulppa. Kuuleman mukaan jos tulee mitään kulumisjälkeä niin fuskaa paineet ja sahuuttaa etenkin lämpöisenä. Potkua puuttuu myös.

-MaTTi-
28.06.2022, 21:50
https://www.adonistechnology.com/kzj90.php

Tuolta vaan adonis raid 194hp.
Tälle ääni. Ajelin yhden kesän tämmösellä purnukalla ja hienosti oli vetoja. 💪

jouniw
29.06.2022, 07:35
Joo, se kolmiokantaisella ”mutterilla” oleva päätytulppa. Kuuleman mukaan jos tulee mitään kulumisjälkeä niin fuskaa paineet ja sahuuttaa etenkin lämpöisenä. Potkua puuttuu myös.

Jep,kiitos kun joku aina jaksaa vastailla näihin mun sepustuksiin.
Tässä taannoin kun tammerdiisseliin soittelin vaivoista niin puhuivat ja katsoivat koneelta jotain venttiiliä tähän autoon ja näihin vaivoihin.En tiedä hakiko jtn mikä liittyi johonkin polttoaineen paluu kanavan venaan mut päätyi sitten et tässä mallissa siinä venassa olisi reikä ?? eikä sitten vaikuttaisi asiaan.Täytyy soitella uudestaan ja tiedustella vielä tuosta päätytulpasta.Jos joku on ottanut pois kaasuläppäkotelon niin kuinka se irtoaa ,on aika jumis.Pääsis tarkemmin tsekkaan egr;n kun sieltä jostain puskee ööliä.Taitaa joku joskus olla tukkinut egr;n kun imusarja oli niin puhdas.

jouniw
29.06.2022, 09:11
Jep,kiitos kun joku aina jaksaa vastailla näihin mun sepustuksiin.
Tässä taannoin kun tammerdiisseliin soittelin vaivoista niin puhuivat ja katsoivat koneelta jotain venttiiliä tähän autoon ja näihin vaivoihin.En tiedä hakiko jtn mikä liittyi johonkin polttoaineen paluu kanavan venaan mut päätyi sitten et tässä mallissa siinä venassa olisi reikä ?? eikä sitten vaikuttaisi asiaan.Täytyy soitella uudestaan ja tiedustella vielä tuosta päätytulpasta.Jos joku on ottanut pois kaasuläppäkotelon niin kuinka se irtoaa ,on aika jumis.Pääsis tarkemmin tsekkaan egr;n kun sieltä jostain puskee ööliä.Taitaa joku joskus olla tukkinut egr;n kun imusarja oli niin puhdas.

Se olikin joku ylivirtaus venttiili mistä tuossa yllä kirjootin.Käskivät koittaa kiristää tuon päätytulpan. Jos mahtaa löytyä sopeva avain.

jouniw
08.07.2022, 08:01
Joo, se kolmiokantaisella ”mutterilla” oleva päätytulppa. Kuuleman mukaan jos tulee mitään kulumisjälkeä niin fuskaa paineet ja sahuuttaa etenkin lämpöisenä. Potkua puuttuu myös.

Pitäisikö sinne muuta uusia kuin tuo päätytulppa.Siellä tulpan alla näkyä olevan jtn kilkkeitä
.Tuon tulpan varmaan vaihtaa pumpun ollessa paikallaan.Tilasin uudet imuputket tankkiin ja nyt tuli vahingossa sen laipan tiiviste ja sihti putken päähän tuplana.Noit tuli Imuputken mukanakin. Jos joku tarvii....:rolleyes:

jouniw
08.07.2022, 19:17
Videosta näkyy kuin kulkee ilmaa putsarin jälkeen tyhmäkäynnillä ja kierroksilla.En saanutkaan videoo näkyyn. Katotaan saanko kuvan.

jouniw
08.07.2022, 19:47
Kuvat, tyhjäkäynnillä ja kierroksilla. Mitä mieltä?

Hessu888
09.07.2022, 11:27
Tuleeko sitä ilmaa kirkkaaseen letkuun jos otat kanisteriin löpöä ja siitä letku putsarin tulopuolelle?

Jos vieläkin ilmaa kirkkaassa letkussa, niin sun putsarijalka haukkaa jostain ilmaa.

dmn
10.07.2022, 08:46
Kannattaa laittaa pumpun paluupuolelle myös kirkasta letkua, jos tuossa on jakajapumppu niin se voi ottaa ilmaa sisään stefasta tai ennakonsäätimen o-renkaasta.

Suodattimessa taitaa olla takaisin kierrätys termostaatilla, joten ilma voi olla peräisin pumpusta itsestäänkin.

jouniw
10.07.2022, 09:06
Tuleeko sitä ilmaa kirkkaaseen letkuun jos otat kanisteriin löpöä ja siitä letku putsarin tulopuolelle?

Jos vieläkin ilmaa kirkkaassa letkussa, niin sun putsarijalka haukkaa jostain ilmaa.

Väheni huomattavasti,joitain pieniä kuplia meni mut kierroksillakaan ei mitään isompaa.Et kyllä linjasto vaihtoon menee.Noit imupillit jo tuli tilattuakin.Käyntiin nämä vaivat näin korvakuulolta ei tuntuisi vaikuttavan.Eli yön yli huilattuaan lähtee kohtuu hyvin käymään (paraneeko ??? kun ilmavaivat saa pois ).Vedot huonot liikkeelle lähtiessä, lämmettyään paranee.Lämpösenä jonkuaikaa seisottuaan sahuuttaa startti.Tuo pumpun päätytulppa niin siitä kyselin Tammerdiisselistä ja vastaukset oli vähä naheita kun mainittin kokemuksista "kentältä",sanovatten vaan et täytyy sit pumppu ottaa syyniin ,taitaa olla vähintäänkin tonnin meno :).Toi vaan askarruttaa ku pitempään huilaa ja jäähtyy nii lähtee paremmin käymään .

Onko suosituksia palinjan putkelle.

-MaTTi-
10.07.2022, 10:33
Pitäisikö sinne muuta uusia kuin tuo päätytulppa.Siellä tulpan alla näkyä olevan jtn kilkkeitä
.Tuon tulpan varmaan vaihtaa pumpun ollessa paikallaan.Tilasin uudet imuputket tankkiin ja nyt tuli vahingossa sen laipan tiiviste ja sihti putken päähän tuplana.Noit tuli Imuputken mukanakin. Jos joku tarvii....:rolleyes:
Jotkut rissathan siellä pyörii ja tekee pumpulle paineen. Tuskin pelkästään päätytulppa kuluu ellei sit ole paljon pehmoisempaa. En oo aukonu niin menee arvailuks.

2.8 Pajeron (4M40) mekaaninen pumppu käy näihin kohtuudella, helpommin löytyy. https://forum.ih8mud.com/threads/1kz-t-no-longer-te-mitsu-4m40-pump-swap.536516/

jouniw
10.07.2022, 11:34
Pienen testin vielä koitin.Suoraan tankilta kirkasputki väliin ja ei ilmaa ?? Eli kuitenkin putsarin jalka ?.Lämmittimellä olevaa ulkomailta en löytänyt ,ilman sitä kyllä. Onko tarpeellinen meidän olosuhteissa. Marmorilta uus n.400 jöröö. Mutta joo pumppu ??. Imusarjan vaarnat tarvis kanssa saaada auki,kuinkahan imusarjan käy jos putkareilla ottaa kii ja vääntää.Tuntuu olevan kii.

Senverta vielä et paluussakin oli kirkasletku ja hyvin pientä ilmakuplaa sieltä kautta tuli,juur silmällä näkee.

BJ-40/76
10.07.2022, 22:44
Väheni huomattavasti,joitain pieniä kuplia meni mut kierroksillakaan ei mitään isompaa.Et kyllä linjasto vaihtoon menee.Noit imupillit jo tuli tilattuakin.Käyntiin nämä vaivat näin korvakuulolta ei tuntuisi vaikuttavan.Eli yön yli huilattuaan lähtee kohtuu hyvin käymään (paraneeko ??? kun ilmavaivat saa pois ).Vedot huonot liikkeelle lähtiessä, lämmettyään paranee.Lämpösenä jonkuaikaa seisottuaan sahuuttaa startti.Tuo pumpun päätytulppa niin siitä kyselin Tammerdiisselistä ja vastaukset oli vähä naheita kun mainittin kokemuksista "kentältä",sanovatten vaan et täytyy sit pumppu ottaa syyniin ,taitaa olla vähintäänkin tonnin meno :).Toi vaan askarruttaa ku pitempään huilaa ja jäähtyy nii lähtee paremmin käymään .

Onko suosituksia palinjan putkelle.

Siis onko pumppu täysin sähkö ohjattu, siis ei mene edes kaasuvaijeria? Vai onko kaasuvaijeri?

Minä en keksi, millä tavalla tuo jakajapumpun "päätytulppa" (jos on se tulppa suihkujen takaiskuventtiilien välissä, mistä mitataan männän liikkeestä perusennakko) voisi olla syypää mihinkään noista vaivoista; Päätytulppa ei osallistu mitenkään ruiskutukseen?, ainoastaan pitää paineistetun dieselin pumpun painepäässä; ja jos vuotaa, niin dieseliä pihalle.... siis ei vuoda ilmaa pumppuun.

-> jos minun pitäisi selvittää tuo käyntiongelma, niin aloittaisin tuosta ilma-ongelma;
Siis kirkasta letkua "jokaiseen" väliin, niin pitkään että vuoto löytyy... (Ne suihkujen vuotolinjat tarkistaisin ensimmäiseksi, kuten jo aikaisemmin kerroin)
Ja kun ilman vuoto dsl sekaan on löydetty JA korjattu, niin sitten alkaisin hakemaan syytä noihin muihin ongelmiin....

K.O cruiseri on minulle aika vieras, mutta uskoisin siinäkin olevan jonkin sortin tunnustelua syötön säädölle:
Siis tavalla taikka toisella, esim. vahapatruunalla, jota lämmittää moottorin jäähdytysneste, muutetaan mekaanisesti kylmäkäynnistyksessä syötön asetuksia.
Ja Jos on sähköisellä kaasupolkimella, (välimuotojakin on jakajapumpuissa) niin tietokone laskee, paljonko pyydetään (solennoidilta) syötön ennakkoa, ja paljonko syötetään dieseliä...
Ja jos tuo sähkö osallistuu syöttöpumpun säätämiseen, niin yksi hapettunut liitos voi aiheuttaa sen, että ei toimi oikein....

P.S vuosimallin 1981 2,3 td Mitsubishi ei lähtenyt -25 asteen pakkasessa käyntiin, kun "webasto" oli ollut päällä tunnin....
-Piti sammuttaa dsl-lämmitin, ja mennä huoltoasemalle 15-30 min kahville, että lämpö tasaantui, ja sitten lähti "kuin kesällä": "Webasto" lämmitti syöttöpumpun niin lämpimäksi, että startatessa syöttömäärä oli niin pieni, että ei jaksanut lähteä käyntiin 10w-40 öljyillä....

Sorry, jos koet topiikin sekoittamiseksi tms.

jouniw
11.07.2022, 06:10
Kiitos vastauksesta ,ei sekoita topiikkia.Ainoastaan vaan tulee tietämättömälle
lisää pähkäilyä mut se on hyvä et löytyy kohteita mitä pitää tsekata.

Joo ei tule mitään vaijereita pumpulle ja siellä on töpseleitä mitkä nyt sit täytyy putsailla ja mittailla (jos osaan).Yhden anturin irroitinkin minkä alla oli sihti mikä oli hieman tukkoinen.(joku lämpötila anturi kuvien mukaan).
Kaasupoljin ei ilmeisesti sähkönen kun vaijeri tulee imusarjan kaasuläpälle ja siihen samaan tulee toinenkin vaijeri mikä vetää jotain kun kaasua painaa ???.
Läppärungossa on toinen pienempi läppä mitä ohjaa alipaine ???
Nyt luulisin ilmavuodon paikallistuneen putsarinjalkaan kun suoraan tankilta ilmaa ei tullut.Uuden jalan jo hätäpäissäni tilasin avaldilta mut en huomannut kysyä mikä putsari siihen sopii,oletin et sama kun osanumero on vaihtoehto lämmittävälle jalalle.

Hukkaporttia myös vaivoihin epäilivät tammerdieselissä (tehottomuuteen).Pitänee varmaan alkaa ahdinta irrotteleen et pääsee portin toimintaa kattoon.On niin pahassa paikassa toi hukkis.

-MaTTi-
11.07.2022, 18:36
Minä en keksi, millä tavalla tuo jakajapumpun "päätytulppa" (jos on se tulppa suihkujen takaiskuventtiilien välissä, mistä mitataan männän liikkeestä perusennakko) voisi olla syypää mihinkään noista vaivoista; Päätytulppa ei osallistu mitenkään ruiskutukseen?, ainoastaan pitää paineistetun dieselin pumpun painepäässä; ja jos vuotaa, niin dieseliä pihalle.... siis ei vuoda ilmaa pumppuun.

Eri osa kyseessä.

jouniw
11.07.2022, 20:01
Kuvia mun tojon pumpunpersiistä. Umpitulppa on. Kuvista näkyy et yksi ruuvi puuttuu ruiskuputkien lähtöjen välistä. Oliskohan se oireiden syy. Ei vuoda ulospäin.Matille:tuossa näkyy se sihtikin (punasena yhdessä kuvassa) mistä oli puhetta aiemmin.Samassa kohtia on sit jokin lämpanturi.Kuinka tää ajotetaan kun ei o kellolle reikää.

Hessu888
11.07.2022, 21:05
Ei sitä jalkaa kannata uutena varmaan ostaa. Katto nettivaraosasta käytettyä eka. En ole ikinä kuullut että se hajoaisi. Ettei sulla ois joku paska suodatin jossa tiiviste sökö ja siitä vuotaisi?

jouniw
11.07.2022, 21:42
Ei sitä jalkaa kannata uutena varmaan ostaa. Katto nettivaraosasta käytettyä eka. En ole ikinä kuullut että se hajoaisi. Ettei sulla ois joku paska suodatin jossa tiiviste sökö ja siitä vuotaisi?

Joo en uutta raaski het ostaa,ainakaan orkkista.Tuollasen ilman sähköhärpäkkeitä tilasin kokeeksi.Ei ollu kallis.Juuri vähäaikaasitte vaihdoin orkkisputsarin.Käytettyä orkkista kyselin nettivaraosista, 80 kymppiä pyysi mut mistä tietää onko samanlainen vuotava.

BJ-40/76
11.07.2022, 21:58
Kuvia mun tojon pumpunpersiistä. Umpitulppa on. Kuvista näkyy et yksi ruuvi puuttuu ruiskuputkien lähtöjen välistä. Oliskohan se oireiden syy. Ei vuoda ulospäin.Matille:tuossa näkyy se sihtikin (punasena yhdessä kuvassa) mistä oli puhetta aiemmin.Samassa kohtia on sit jokin lämpanturi.Kuinka tää ajotetaan kun ei o kellolle reikää.

Tuo keskimmäisessä kuvassa näkyvä ruosteinen kierre on yleensä tarkoitettu pumpun tukiraudalle, siis tukee pumpun lohkoon/kanteen painepäästä.
usein noita kierteitä on kaksi kappaletta.

Ja hukkaportin toiminnan tarkistaminen: minä olen tutkinut hukkaportin toimintaa "käärmekameralla" siis tietokoneeseen usb-liittimellä tuleva letkumainen kamera.
kamera jesarilla esim. metritavarana myytävään jarruputkeen kiinni, ja sitten sopivasti väännelty jarruputki nippusiteillä koneeseen kiinni....
p.s turbo kuumuu huomattavan paljon rasituksessa, käärmekamera saattaa saada kipeää lämmöstä, jos kuumuus ei tuuletu pois..... Siis kannattaa käyttää 10 euron kiinalaista endoskooppia/käärmekameraa, niin ei tule kuin 10e vahinko.

Tuo sodattimen jalka voi hyvinkin olla syypää tuohon ilmavuotoon; siinä on muistaakseni kumitiivisteellä oleva ilmauspumppu ja lämmitysvastus; ja molemmista tiiviste voi hapertua vuosikymmenien aikana.

Jos pumpun sihdissä on ollut likaa, varsinkin karkeanpaa, niin silloin ollut joskus suodadin väärä/rikki/ohitettu, ja se yleensä tarkoittaa pumpulle "kipeää" (toki lika voi olla myös polttoaineputkien sisäpinnasta tms suodattimen jälkeen)

p.s kun kaasupolkimella ohjataan "kaasuläppää"; niin miten syöttöpumppua ohjataan? muutetaanko alipainetieto sähköiseksi, ja sähkö ohjattu pumppu?
Tuskin kuitenkaan ohjataan suoraa alipaine-eroilla, kuten esim. BJ-40.
vai onko tuo kaasuläppä vain turvavaruste ja tehostaa egr;n toimintaa?

jouniw
11.07.2022, 23:09
Sihdissä oli jonkuverran töhnää ,ei mitään karkeeta.
Osakuvat tarjoo halvempaa versiota suotimenjalasta missä ei ole sitä lämmitintä, käykö siihen sit sama putsari ?
Kaasupolkimesta en osaa sanoa mitään, sähkönen pumppu kai tää on ,töpseleitä ainaki useita.
Jos ahdin päästää oljyä läpi niin voiko sitä tulla egr:lle.Jostain sieltä egr tienoilta falskaa ööliä.En saanut purettua vielä läppärunkoa et pääsis tsekkaan ton egr;n paremmin, onko se ylipäätään toiminnassa (tulpattu).Helvetin piukas ne vaarnat.

Sen kiikarin hankintaa jo meinasin kun yhdelle alipaineputkelle ei meinannut löytyä paikkaa.Kuis sillä kiikarilla näkee sen hportin liikkeen että se portti sulkeentuu.Onko siellä jokin toppari mihin asti vipu liikkuu ja tietäisi et sulkeentuu.Voiko liika huohotus liittyä tuohon hporttiin.

Hessu888
12.07.2022, 19:24
Kyllä siihen jalkaan pitäs käydä sama putsari oli lämmitin tai ei.

Pakkasella se lämmitin notkistaa löpöä, että ei se ihan turha ole, varsinkin nykydieselien kanssa.

Kun saat uuden, niin pura vanha ja kato saisko sinne uudet o-renkaat tms tiivarit laitettua ja korjattua sen kuntoon.

jouniw
12.07.2022, 19:51
joo noit lämmittimen o-renkaita varmaan löytys varaosaliikkeistä mut millanen mahtaa olla lutkuttimen männässä.Pumppailin sitä kun oli kirkasletku kiinni niin ei siitä ainakan kuplat lisääntyny.

Hessu888
12.07.2022, 19:53
joo noit lämmittimen o-renkaita varmaan löytys varaosaliikkeistä mut millanen mahtaa olla lutkuttimen männässä.Pumppailin sitä kun oli kirkasletku kiinni niin ei siitä ainakan kuplat lisääntyny.

Tuskin se siit lutkusta sit vuotaa

jouniw
12.07.2022, 23:04
Aikani kuluksi kattelin pumppuja netistä ja ebaystä sais tuohon 6-7 satkun hintaan kunnostettuja.Uskaltaako kokeilla.

jouniw
16.07.2022, 13:42
Kato banjopultin sisällä oleva sihti pumpussa onko tukossa.

Kun aikansa näitä pähkäilee näin maallikko tasolla niin jotain aina selkiää.Nythän se sihti mullekkin selkis missä se on mitä varmaan tarkoitit.Tosiaan siellä banjon sisällä on sihti jonkunmoinen, myös tuolla minkä minä jo putsasin ,lämpötilaant. takana.Sitten näköjään vielä kolmaskin löytyy mikä se nyt sit on mistä säädetään ??jtn niin sen alla on myös.

jouniw
23.07.2022, 12:22
Aikani kuluksi ja kuluuhan se tän laitteen kanssa,laittelin ahtop.mittarin tojoon.Semmone halpis mittari mut kyllä se jtn näyttää ,0,6 bar näyttäs ton mukaa ahtavan.Tiedä sit mitä jollain paremmalla näytteleepi.Mut joo tuli sellanen eteen kun tota mittaria laittelin niin alip.putki oli öljyssä ja se pien putsari siin enne ahtop.anturia ja tietty myös siellä anturin reijässä ööliä.Elikkäs päästääkö nyt sitten ahdin öljyä läpitten.Kaasuläpän akseli? näyttäs kans kuolaavan ölppää.Onko noihin läppärungon aksiloihin jtn korjaussarjaa olemassa.En vielä ole läppistä irti ottanut kun ei uudet pinnapultit ole vielä saapunu.Joltain saittilta lueskelin noit autojenne kiihtyvyyksistä niin tää hurja ottaa 100 noin 35 sekunnissa,kuski vähä nopeemmin.:).Eli tarviiko alkaa miettiin ahtimen irtiottoa ja remppaa.Auton kun sammuttaa niin kuuluu hetken kuivan laakerin kahina ,ehkä ahtimesta ??

Piti tähän samaan vielä kysästä et onko käypää toi kumiputki jos siitä värkkäis uuden polttoainelinjan autoon.Putki on samaa mitä myivät kun uusin kone huoneeseen putkenpätkiä.Paluuputki samasta hieman pienenpänä.Onko muuten merkitystä kun webaston paput on haarottu linjan alkupäästä (perästä).Miksi ei juur ennen putsaria.

-MaTTi-
23.07.2022, 17:55
Kyl siellä ahtoputkissa aina vähän öljyä on ja saa olla. Ahtopaine sulla vähän alakanttiin, n. 0.7 bar ahtaa vakiona, olikohan 0.67 bar tarkka.

Kyllähän tosta on puolet hevosista karannu laitumelta. Oma kampe meni 0-100 km/h 9 sek. luokkaa, tosin ahtoja oli 1.3 bar ja boksi pumpun sähköjen välissä.

-MaTTi-
23.07.2022, 17:59
Tuosta voisit säätää soppaa vähän lisää niin kulku paranee, mut joku oikea vikahan tuota vaivaa.

https://pic.useful.fi/PT7ufPJ3T.jpg

jouniw
23.07.2022, 19:49
Oon tota hattua liotellu kun ei tahdo irrota, se kait ihan vaan painamalla.Tänään katoin sitä banjon pultin sihtiä ja banjon alta puuttui tiiviste prikka.Vuotoa ainakan ulospäin ei ollut kuitenkaan.Aikas paskanen oli se pikku sihti mitä en kuitenkaan kovin yrittänyt irroitella kun näyttäs olevan halki.Uusi tilaukseen,siis koko pultti.Tuo mistä vois hieman tehoa lisätä niin sen allahan on myös sihti mut en tiedä onnistuskohan irroitus paikallaan ollessa.Tässä autossa nousee lämmötkin tosi nopeesti mut kuitenkin mittari vaan puoleenväliin.

Micco
24.07.2022, 21:15
Polttoainelinjaa uusiessa kannattaa pitää muoviputkea yhtenä materiaali vaihtoehtona.
Mahtanee öljylähmä ahtoputkistossa johtua huohottimesta tulevasta öljystä.
Ite laitoin huohotin letkun keruusäiliöön ja sieltä höyryt auton alle, sen jälkeen ahtoputket ym. pysyny kuivina.

jouniw
29.07.2022, 20:05
Tuosta voisit säätää soppaa vähän lisää niin kulku paranee, mut joku oikea vikahan tuota vaivaa.

Paljokos tota kehtaa kääntää.Varttin käänsin ja ehkä hieman tuli puhtia lisää.Nyt kun vielä saan tankin alas ja uuden linjaston löpölle nii alkaa saamaan ruakaa kone ja noit sihdit putsattua pumpusta.Pitäs varmaan toi mikä solenoidi nyt onkaan niin aukoo ja putsata kun tota ruuvia kääntäessä se hieman rohisi

jouniw
02.08.2022, 19:34
Olikohan aika putsaukselle

Hessu888
02.08.2022, 19:55
Ottaa irti ja jarrucleaneria ja paineilmaa sisäpuolelta. Muuten jää paskat vaan sisäpuolelle. Itellä oli hdj100 ihan samanlaisessa sonnassa ellei pahemmassa.

jouniw
02.08.2022, 20:07
Jep, vaihdoin uuden kun tuli uus koko pillistö. Nyt olis toinen sihti ja tiiviste laippaan ylimääräsenä (tilaus moka) jos joku jonglööri haluaa mittarin aukon kautta vaihtaa. Joku kait onnistunu siinäkin.

jouniw
04.08.2022, 20:17
Nyt on uudet imupillit tankissa ja polttoainelinja.Tuntus saavan ruakaa ny paremmin ja tehojaki lisää hieman.Sitä ruuvia kiersin kiinnipäin varttin verran.Paljonko sitä tohtii ruuvata.Starttaamiseen ei ihmeitä vaikuttanu.

jouniw
07.08.2022, 12:22
Olikohan aika putsaukselle

Tässä sama purettuna. Kyllä on paskaa kerääntyny sisäpuolellekkin.

jouniw
12.08.2022, 21:34
Kummajuttu, nyt auto lähtee huonommin kylmänä käymään pa-linjan uusimisen jälkeen.Tuota em.ruuvia olen kääntänyt 1/2 kierrosta kiinnipäin.Nyt tuntuu ettei ollut apuja näistä operaatioista.Tuon spill controlvalven alta vielä se sihti kurkkaamatta, paskanen varmaan sekin.

Jeepp
13.08.2022, 08:01
Haeppa polttoaine linjan tarkotettu takaiskuventtiili 7€ ja laita se ennen suodatinta tulevaan letkuun..
Se päästää ny sammuksisa polttoaineen takasi tankkii päin jostaki syystä. Ei tarvi kummone vuoto olla..

jouniw
19.08.2022, 18:27
Haeppa polttoaine linjan tarkotettu takaiskuventtiili 7€ ja laita se ennen suodatinta tulevaan letkuun..
Se päästää ny sammuksisa polttoaineen takasi tankkii päin jostaki syystä. Ei tarvi kummone vuoto olla..

Ei auttanut.Vuotaako nyt sit se pumpunakselin stefa.Tää on outoa, tuntus vaihtelevan nuot vaivat, nyt taas lähtee kohtuu hyvin kylmänä käymään mut vedot puuttuu,lämmetessään huonommin käymään mut tehoja paremmin. Tiedä kuinka vaihetoosan öljyt vaikuttaa mut vaihdetaan nekin (autom). Voisko joku opastaa kun halajais euroopanpuolelta kunnostettua pumppua.Kui niihin voi luottaa mitä tehty.Noit ainakin huolettaa jotka ilmoo et ei pal.oikeutta.Löytyskö finlandiasta toimivaa pumppua.Vaikka asennuksella.

jouniw
06.09.2022, 09:42
Etukartaanin ristikoissa väljää.Onkohan tuohon mun kapineeseen ristikot vaihdettavissa vai täytyykö vaihtaa koko kartaani.
Tuossa mekaanikon kanssa juteltiin ja katteltiin pakokaasua ja todettiin et ei polttas riiseliä kunnolla hajun perusteella.Ei kärytä ööliä ku ei ollu sinistä.??
Mistähän suuttimia kannattas kysellä vaiko auto suoraan vaan tammerriisseliin.

mikjus
06.09.2022, 11:02
Ristikot on vaihdettavissa ja saattaa löytyä ihan motonetistä.

jouniw
08.09.2022, 13:56
Täytyypä kattella motonetista,heitin osat kyl arveluttaa mut eipä tää offroadiin tulekkan.Onko kokemusta tammerdieselistä suutinhuollosta,tuntuu olevan paljon eroja hinnoissa.Suuttimet vien pajalle autoineen :)

Rölli
08.09.2022, 16:22
Täytyypä kattella motonetista,heitin osat kyl arveluttaa mut eipä tää offroadiin tulekkan.Onko kokemusta tammerdieselistä suutinhuollosta,tuntuu olevan paljon eroja hinnoissa.Suuttimet vien pajalle autoineen :)

Jos motonetti arveluttaa niin tuoltakin löytyy.

https://cros4wd.fi/tuote/kardaaniakselin-ristikko-77-x-77-o-29-mm/

jouniw
11.09.2022, 14:41
Jep thanks vinkeistä. Mitenkäs vaikuttaa käynnistyvyyteen ym. toi pumpun kyljessä oleva polttoaineen lämpötila anturi jos se vaikka olis viallinen. Eilen aamulla kun oli lasit jäässä niin tuntu lähtevän kokolailla sahaamati käymään.

Hessu888
13.09.2022, 18:56
Koitappa lämpimänä ilman polttoainetankin korkkia. Joskus se ei anna ilmaa tankkiin ja sit tulee alipaineet linjaan. Alkuperäsen korkin voi yleensä purkaa osiin ja putsaakin sekä vaihtaa samalla tiivisteen.

Jos korkki on tukossa, se imee ilmaa ihan mistä vaan saa...

TimJus
13.09.2022, 21:46
tarkasta hehkut.
isäukon kzj sahautti ennen aina lämpöisenä todella pitkään.

mittailtiin hehkujen vastus arvoja ja ne vaikutti olevan kunnossa mutta otin ne kuitenkin ylös ja testasin piuhoilla akusta .
hehkut ei hehkunutkaan kärjestä vaan hieman ylempää.

vaihdettiin uudet kunnolliset ja auto lähtee nykyään suht normaalisti käyntiin.

semmoinen on tullut kyllä huomattua että ei pidä heti startata kun virrat laittaa päälle vaan ihen pienen hetken kun odottaa lähtee huomattavasti paremmin käyntiin

jouniw
14.09.2022, 17:04
Koitappa lämpimänä ilman polttoainetankin korkkia. Joskus se ei anna ilmaa tankkiin ja sit tulee alipaineet linjaan. Alkuperäsen korkin voi yleensä purkaa osiin ja putsaakin sekä vaihtaa samalla tiivisteen.

Jos korkki on tukossa, se imee ilmaa ihan mistä vaan saa...

Jep, kokeillaan. Tankilla käydessä ei ole tuhissut kun korkin aukoo.Joku auto oli joskus joka aina korkista imas ku aukas.:)

Nii eiks toi tankin huohotin estä ko. hommaa ??

jouniw
14.09.2022, 17:16
tarkasta hehkut.
isäukon kzj sahautti ennen aina lämpöisenä todella pitkään.

mittailtiin hehkujen vastus arvoja ja ne vaikutti olevan kunnossa mutta otin ne kuitenkin ylös ja testasin piuhoilla akusta .
hehkut ei hehkunutkaan kärjestä vaan hieman ylempää.

vaihdettiin uudet kunnolliset ja auto lähtee nykyään suht normaalisti käyntiin.

semmoinen on tullut kyllä huomattua että ei pidä heti startata kun virrat laittaa päälle vaan ihen pienen hetken kun odottaa lähtee huomattavasti paremmin käyntiin

Tässä on uudenkarheennäköset hehkut (kirkkaat). "uudet kunnolliset" ? orkkikset marmorilta ?kö . Oon aina pitänyt kun merkkivalo sammuu ni sit startaten.Täytyypä tsekata vielä hehkut.Suutin huoltoon varasin jo ajan, tuleepa sekin katottua.

TimJus
14.09.2022, 20:02
Tässä on uudenkarheennäköset hehkut (kirkkaat). "uudet kunnolliset" ? orkkikset marmorilta ?kö . Oon aina pitänyt kun merkkivalo sammuu ni sit startaten.Täytyypä tsekata vielä hehkut.Suutin huoltoon varasin jo ajan, tuleepa sekin katottua.

ngk hehkut tais tulla. varaosa liikkeestä pyydettiin parhaat mahdolliset.

nimenomaan lämpösillä keleillä milloin hehku aika on olematon huonot hehkut sahautti pitkään.
kylmemmillä keleillä kun hehkuaika on pitempi vialliset kerkis hohkaa lämmön käreen asti ja lähti paremmin käymään

kenppi
16.09.2022, 06:03
Granviassa piti hehkuttaa niin kauan että rele naksahtaa vaikka valo sammui sekunti pari virtojen päälle laiton jälkeen. Sama moottori siis kyseessä, ja vaihdoin uudet hehkutkin eikä vaikuttanut asiaan.

jouniw
16.09.2022, 12:32
[QUOTE=kenppi;1461694]Granviassa piti hehkuttaa niin kauan että rele naksahtaa vaikka valo sammui sekunti pari virtojen päälle laiton jälkeen. Sama moottori siis kyseessä, ja vaihdoin uudet hehkutkin eikä vaikuttanut asiaan.[/QUOTE

Niin elikkä se hehkuttaa kuitenkin niin kauan kunnes naksahtaa vaikka valo sammuukin

kenppi
17.09.2022, 09:45
Noin ainakin siinä granviassa. Toki saattoi olla joku vika hehkujen ohjauksessa mutta ei ollut vikakoodeja enkä enempää tutkinut kun toimi muutoin hyvin. Se merkkivalo vaan ei koskaan palanut pidempään kuin muutaman sekunnin, edes kunnon pakkasella.

jouniw
22.09.2022, 19:49
Uusin akut, hintavuuden takia ostin vain 74 ah akut. Vanhat oli 62 ah.Alko hörähteleen napakammin käymään ???.Ens viikolla tsekataan vielä suuttimet.

Kuljukka
22.09.2022, 19:53
Uusin akut, hintavuuden takia ostin vain 74 ah akut. Vanhat oli 62 ah.Alko hörähteleen napakammin käymään ???.Ens viikolla tsekataan vielä suuttimet.

Yhdessä vanhassa diesel hiluxissa oli startti tiensä päässä, toimi kyllä mutta pyöritti niin laiskasti ettei halunnut kunnolla käynnistyä, pyöritti monta laiskaa kierrosta tyhjää. Uudella startilla pärähti niinkuin noiden kuuluu.

jouniw
27.09.2022, 14:49
Suuttimet menee nyt vaihtoon.:( .Onko vihjeitä mistä uudet.Tojota varmaan hyvä vaihtoehto, onko muita.

jouniw
11.10.2022, 13:33
Hohhoijjakkaa. Suutin rempassa tuli sitten eteen kannen vaihto/uusiminen.Yhden suuttimen pohjaruuvin kierre sökö .Joku sorvannu suuttimen joskus kait väkisin kanteen ja kierre tuhoutunu.Tammerdiisselin mukaan uus kansi vanhan hiluilla tehtäisiin.fyffee palaa, jee.

kenppi
11.10.2022, 20:59
Minä tilasin jokunen vuosi sitten moottorikoneistamon kautta AMC kannen täydellisenä tiivistesarjan kanssa ja maksoi silloin muistaakseni noin 1500€:confused: kannattaa tuumailla tuleeko se uus kansi vanhoilla hiluilla kalliimmaksi kun pitää siihen venttiilit koneistaa ja välykset säätää kuitenkin.

Hessu888
11.10.2022, 21:42
Eikö sitä kierrettä saa korjattua? Soita Moottorikoneistus T & H Aaltonen Ky ja kysy jos ne osaisi.

Noissa 90-sarjalaisissa halkee usein kannet, joten kannattaa se kansi tarkistaa huolella ennen kuin siihen mitään tekee, ettei mee rahat hukkaan. Ite olen yhteen 90-sarjaseen AMC kannen laittanut. Kiinakansia ei kannata edes miettiä ne ei kestä viikkoakaan.

Aaltosella makso 5v tms sitten hodarin kannen täys remppa (venahionta, oikasu, palasäätö) 300e joten on halvempi kuin uus kansi jos se ei ole halki ja jos ne sen kierteen saa korjattua.

Uus kansipahvi kannattaa ostaa merkkiliikkeestä tai ulkomailta. Tarvikkeet ei laadulla vakuuta.

jouniw
13.10.2022, 16:34
Mikä on tämä AMC kansi.Huomenna käyn tammerdieselissä, täytyypi vielä neuvotella vaihtoehtoja .Sanoivatten tukkurilla olevan hyllyssä kansia ,vanhasta siis nokkaaks. ja venat.Vesiä tää kone ei ainakan hukannu mut huohotti jonkun verran. Jos myyvät kiinan kamaa niin se vaihtoehto pitää hylätä sitten. Ei ne kierteen korjaamiseen lämmenny ko virmas.Täytyy sitä aaltosta kysyä mut luulis tällästä osaamista olevan tampereellakin ?

H&K
13.10.2022, 17:20
Mikä on tämä AMC kansi.

Sylinterikansivalmistaja jonka tuotteita saa ainakin www.autonvaraosat24.fi .

Kuten jo tuossa aiemmin mainittiin niin kannattaa tosiaa miettiä ottaako vanhasta kannesta venttilleitä. Tiivistepintojen hionta maksaa suurin piirtein saman verran kuin uudet tarvikeventtiilit.

jouniw
13.10.2022, 17:41
Sylinterikansivalmistaja jonka tuotteita saa ainakin www.autonvaraosat24.fi .

Kuten jo tuossa aiemmin mainittiin niin kannattaa tosiaa miettiä ottaako vanhasta kannesta venttilleitä. Tiivistepintojen hionta maksaa suurin piirtein saman verran kuin uudet tarvikeventtiilit.

ok. katotaan mitä ne huomenna sanoo.

sisua45
13.10.2022, 18:05
Mikä on tämä AMC kansi.

Espanjalainen tarvikekansi valmistaja:

https://www.amc.es/en/aftermarket/

Sun autoon osia:

https://web.tecalliance.net/amc/en/parts/cars/assigned?assemblyGroupId=100002&targetId=5697&typeNumber=5697&page=0#@brc/brands:Car;targetType:cars/assem:TOYOTA%2520LAND%2520CRUISER%252090%2520(_J9_ )%25203.0%2520TD%2520(KZJ90_%252C%2520KZJ95_);targ etType:cars;targetId:5697;typeNumber:5697/lnkparts:Engine;targetType:cars;assemblyGroupId:10 0002;targetId:5697;typeNumber:5697;page:0

Hessu888
13.10.2022, 20:08
Mä ostin aikanaan Saksan Ebaystä sen AMC kannen ja siin oli venat ja nokka jo valmiina. Sellanen näkyy olevan tuossa linkissä yläpuolellakin. Sit ostin kannenpulttisarjan kans samalla. En tiedä kandeeko tyhjää kantta mennä ostamaan...

jouniw
14.10.2022, 08:33
Hintaero olis reipas tonni. Tämä tyhjä mikä tulee on se amc. Hionta on 8 jöröö vena ja jotkut tarvike venat jtn 15 jöröö.pultit tulee tietty uudet. Vanhoilla mennään nyt. 🥶

Hessu888
14.10.2022, 15:22
Hyvin on hinnat noussu. Uus täys kansi makso aikanaan tonnin pintaan...

jouniw
14.10.2022, 21:04
Hyvin on hinnat noussu. Uus täys kansi makso aikanaan tonnin pintaan...

Silviisii sano että n.2500 nurkis .Tyhjä n. 1100 ja siihen hionnat ja osien siirto ,tuleehan siitäkin sit kyl latua lisää ja työn osuus.

jouniw
20.10.2022, 20:29
Mikä kansi mahtaa olla toi mitä Lipponen mainostaa, reipas tonni sis. venat ja nokkaakselin.

Hessu888
20.10.2022, 21:55
Kysy suoraan heiltä. Tuskin ne mitään sontaa myyvät kun takuun joutuvat kuitenkin myöntämään.

jouniw
24.10.2022, 19:04
Kysy suoraan heiltä. Tuskin ne mitään sontaa myyvät kun takuun joutuvat kuitenkin myöntämään.

En taida kehdata kysellä ku on uus jo laitossa,muuten vaan kiinnostas et sais vitutus käyrän nouseen :D

jouniw
27.10.2022, 21:05
Auto palautu korjaamoreissulta.Pikkusen paisu suutinhuolto 1000 naftiin 4000 .Nyt on uudet suuttimen kärjet ja kansi, vanhasta nokkarauta ja venat.Kulumaa sylintereissä jo 440 tkm;ssä ja yhdessä naarmu ilmeisesti hehkunkärki irronnut joskus.Männässä pienet lovet.Sit vielä muuta pientä viksausta tehtiin mm.egr, joku on egrrääki joskus räpeltäny ja siihen liittyviä osia yrittäny liimailla.Nooh tällä mennään nyt ku rahat loppu.Jokunen tonni tohon olis vielä uponnut jos koko kone olis ehjätty mut toivottavasti menee näin metästys käytössä. Ehkä vähä pirteemmäksi tuli.Saa nähä mitä käyntiinlähtöön vaikutti,korjaamon pihalta jäähtyneenä ei ihan napakasti lähteny .Olisko akut ollu vajavaiset.Ennen remppaa uusilla akuilla lähti kohtalaisesti käymään.Pitäskö hehkut vielä tsekata irrallaan nyt kun ne saa irki uudesta kannesta.

jouniw
27.10.2022, 21:06
En taida kehdata kysellä ku on uus jo laitossa,muuten vaan kiinnostas et sais vitutus käyrän nouseen :D

Tais olla Lipposen sivulla vanha hinta.

jouniw
29.10.2022, 17:40
Auto palautu korjaamoreissulta.Pikkusen paisu suutinhuolto 1000 naftiin 4000 .Nyt on uudet suuttimen kärjet ja kansi, vanhasta nokkarauta ja venat.Kulumaa sylintereissä jo 440 tkm;ssä ja yhdessä naarmu ilmeisesti hehkunkärki irronnut joskus.Männässä pienet lovet.Sit vielä muuta pientä viksausta tehtiin mm.egr, joku on egrrääki joskus räpeltäny ja siihen liittyviä osia yrittäny liimailla.Nooh tällä mennään nyt ku rahat loppu.Jokunen tonni tohon olis vielä uponnut jos koko kone olis ehjätty mut toivottavasti menee näin metästys käytössä. Ehkä vähä pirteemmäksi tuli.Saa nähä mitä käyntiinlähtöön vaikutti,korjaamon pihalta jäähtyneenä ei ihan napakasti lähteny .Olisko akut ollu vajavaiset.Ennen remppaa uusilla akuilla lähti kohtalaisesti käymään.Pitäskö hehkut vielä tsekata irrallaan nyt kun ne saa irki uudesta kannesta.

Joopajoo, käyntiin lähtö huononi riippumattta onko kylmä tahi lämmin.Jonkun aikaa seisottuaan ja käynnistyttyään käy pätkien jonkuaikaa.Eiku takasi hoitoon.??

tapsa4x4
30.10.2022, 18:48
Ajoitus pielessä? Jos ei lähde käyntiin kunnolla?

jouniw
30.10.2022, 19:51
Ajoitus pielessä? Jos ei lähde käyntiin kunnolla?

Tänään kylmästä lähti pienillä pyöräytyksillä käymään.Käy tupsahdellen kunnes ajan lämpöseksi niin käy sit tasasesti.Jos sammuttaa niin sit sahuuttaa ja tupsauttelee, ajon jälkeen taas käy tasaisesti.
Nyt kerkesin vähän tutkiin kun haisi myös riisseli.Vikaa löyty 4 suutimelta kun käteni sinne tungin eli sieltä vuotaa,ehkä tää selittää nyt jtn.Eli takas korjaamolle, heidän moka ??Olis luullut suutinhuollon, kannenvaihdon jälkeen olis vähä pirteemmäksi tullut.Kait tuo vuotokin jtn vaikuttaa.

-MaTTi-
31.10.2022, 16:58
Olis luullut suutinhuollon, kannenvaihdon jälkeen olis vähä pirteemmäksi tullut.Kait tuo vuotokin jtn vaikuttaa.
Kyllä siinä syöttöpumpussa on joku persiillään, kun ei sulla oo ollu minkäänlaisia vetoja missään vaiheessa (35 sekkaa sataseen).

jouniw
31.10.2022, 17:51
Kyllä siinä syöttöpumpussa on joku persiillään, kun ei sulla oo ollu minkäänlaisia vetoja missään vaiheessa (35 sekkaa sataseen).

Joo, se on sit seuraava kohde. Sais ton käynnistyvyyden ny vähä paremmaksi edes sellaseks mitä oli ennen kansiremppaa. Ja ton vuodon mikä jäi rempasta.

HeikkiH
31.10.2022, 20:36
Aikoinaa oli erään asiakkaan rivipumpulliseen moottoriin vaihdettu uudet suuttimet, niin sepä olikin vaikea saada käyntiin kun syöttöpumppu oli jo ehtoopuolella. Vanhoissa suuttimissa oli avautumispaine alhaisempi kuin uusissa, niin pumppu ei jaksanut tehdä riittävästi painetta. Vanhat suuttimet takas ja käynnistyi normaalisti.

jouniw
31.10.2022, 20:46
Aikoinaa oli erään asiakkaan rivipumpulliseen moottoriin vaihdettu uudet suuttimet, niin sepä olikin vaikea saada käyntiin kun syöttöpumppu oli jo ehtoopuolella. Vanhoissa suuttimissa oli avautumispaine alhaisempi kuin uusissa, niin pumppu ei jaksanut tehdä riittävästi painetta. Vanhat suuttimet takas ja käynnistyi normaalisti.

ok.huominen näyttää ku ottavat uudestaan hoitoon.Pelottaa vaan pistää pumppu huoltolistalle, ei ihan hirveitä maksa muuten mut jos kulunutta osaa alkaa löytyyn .??

-MaTTi-
31.10.2022, 22:01
Vaihtokone kait tuohon olis ollu fiksuin kun kerran kellarissakin oli ja jäi sanomista. Mut vähän myöhäistä tässä vaiheessa.

jouniw
01.11.2022, 19:28
Vaihtokone kait tuohon olis ollu fiksuin kun kerran kellarissakin oli ja jäi sanomista. Mut vähän myöhäistä tässä vaiheessa.

Näin se varmaan olis ollu.Nyt todettiin tänään niinkuin Heikki tuossa edellä sano et pumpulla ei piisaa teho korjattuihin suuttimiin.Ennen huoltoa oli paineet pudonnu n.40 bar.Tammerdiesel vaan nosti kädet pystyyn Denson pumpun kanssa ja suositteli lähettämistä ,oliks se nyt Espooseen denson merkkikorjaamolle ???Vaihtarina vois alkaa kyseleen toista pumppua joltain luotettavalta myyjältä.

jouniw
07.11.2022, 07:51
Tuosta voisit säätää soppaa vähän lisää niin kulku paranee, mut joku oikea vikahan tuota vaivaa.

https://pic.useful.fi/PT7ufPJ3T.jpg

Onko tuolle ruuville jokin "tehdasasetus". Luulisin sitä jonkun muunkin sorkkineen mun autossa.

jouniw
27.11.2022, 20:50
Nyt saatu suutin/kansiremppakierre jollainlailla kuntoon.Nelosen suutinputki piti vielä uusia kun vuoti suuttimen päästä ja samalla uudet putkien tuet.Pumppuhuolto varmaan seuraavana edessä,käytettykin olisi tarjolla mut tiedä sit menneekö ojasta allikkoon.Vaihtotyön saisin edellisenrempan piikkiin pienien vaikeuksien takia (reilu firma tammerdiesel).Ko. korjaamo ei kuitenkaan huolla näitä Denson sähkösiä pumppuja eli pitäis lähettää vantaalle (en muista nimeä.Tällähetkellä käyntiinlähtö kylmänä hyvä mut ei vetoja,tupsauttelee tyhmäkäynnilla kunnes lämpiää.Lämpösenä vetoja paremmin mutta sahuuttaa hetken seistyään.Millainen sit toi pumpun vaihto on mitä erikoisvehkeitä tarvitaan ,ajoitus ym.Tämmöstä tällä erää kesää odotellessä, ei varmaan kesäkuumalla lähe ollenkaa tulille :)