PDA

View Full Version : Opel Fronteran korotus apua.


Osmo87
09.05.2022, 17:34
Hei.
Olisi alustavasti -99 vuoden pätkämallin opel fronterasta ja jo tässä etukäteen olisi hyvä suunnitella auton maastokelpoisuuden parantelua maltillisella maavaran korottamisella.
Kysymys kuuluukin, mikä on järkevin ja helpoin tapa ottaa muutama tuuma korkeutta autoon. Millaista työtä siis edessä pelkällä korin korotuksella vs. iskari/jouset ja näiden ero ajo-ominaisuuksia ajatellen.
Jos päätyy vaihtamaan iskarit/jouset. Onko ehdotuksia mikä näistä sarjoista on paras ja ei aiheuta katsastiskonttorilla hyväksynnän kanssa ongelmia?

https://www.4-wheel-parts.de/en/Suspension-System-Lift-Kit-from-Trailmaster-with-TUeV--25-60mm-Opel-Frontera-B-year-1998-.html

https://www.bestride.ro/en-gb/opel-frontera-b-kit-cu-amortizoare-hdfoamcell-lift-45mm/p

https://www.ebay.com/itm/222084119554

https://www.jimnybits.com/vauxhall-opel-frontera-lwb-5dr-2-50mm-black-raptor-suspension-lift-kit-1998-on.html

Vaiko kenties joku muu merkkinen sarja??

sisua45
09.05.2022, 18:17
Ottamatta kantaa (kun en tiedä) noihin yllä oleviin sarjoihin, niin varmaan tiedät, että samaa autoa on myyty näillä nimillä:

Chevrolet Frontera
Isuzu Amigo
Isuzu Rodeo
Isuzu Rodeo Sport
Isuzu Wizard
Holden Frontera
Holden Frontera Sport
Honda Passport
Opel Frontera
Opel Frontera Sport
Vauxhall Frontera
Vauxhall Frontera Sport

Ajatelin vaan, että voisi löytyä enempi vaihtoehtoja osien hankintaan.

Osmo87
09.05.2022, 19:48
Ottamatta kantaa (kun en tiedä) noihin yllä oleviin sarjoihin, niin varmaan tiedät, että samaa autoa on myyty näillä nimillä:

Chevrolet Frontera
Isuzu Amigo
Isuzu Rodeo
Isuzu Rodeo Sport
Isuzu Wizard
Holden Frontera
Holden Frontera Sport
Honda Passport
Opel Frontera
Opel Frontera Sport
Vauxhall Frontera
Vauxhall Frontera Sport

Ajatelin vaan, että voisi löytyä enempi vaihtoehtoja osien hankintaan.

Kiitos vastauksesta.
Olen tosiaan nuillakin hakusanoilla etsinyt ja löytyy monenmoista sarjaa, monesta eri maakolkasta. Nuo yllä olevat sarjat mainitsin siksi kun olen niitä nähnyt suomalaisissa ja euroopassa olleissa fronteroissa niin niistä voisi jollain olla täälläkin kokemusta ja tietoa. Mutta jos tosiaan löytyy parempiakin ehdotuksia niin olen ehdottoman avoin kaikille vaihtoehdoille.

https://flatoutoffroad.com/products/isuzu-mu-amigo-rodeo-sport-body-lift-kit?variant=51718767509

Korinkorotussarjoja ainakin näyttää saavan yleisesti tuohon 70-80euron hintaan, voisi myös tehdä itsekin kun on sorvi käytössä, mutta laskin, että materiaalit maksaa kuitenki sen n. 50euroa niin helpommalla pääsee kun ostaa valmiit.

https://www.calmini.com/detail.php?b=3&m=44&t=1&p=795&n=

Toisin asiaa kysyen, onko mitään ideaa ostaa calminin 3" +1200e sarjaa vai ajaako 700euron sarja + 70euron koripalat perus tallaajalle saman asian? Riittääkö pyörien kulmien säädöt enää jos laittaa +50mm jousisarjan ja +50 koripalat?

https://www.independent4x.com/Isuzu-OME-Old-Man-Emu-Rear-Coil-Springs-_p_132.html
Vai olisiko kenties tässä halvin ratkaisu, ainakin planet isuzoossa tuota moni kehunut halvaksi ja hyväksi budjetti korotukseksi.

Nerd-O
11.05.2022, 08:22
https://www.quatro4x4.pl/pathfinderterrano-iii-1987-19951993-2004/404-sprezyna-zawieszenia-hold008b-2000070001592.html tuosta 2" korottavat jouset. n.160€. Ei mene veroja, koska toi on puolasta. Siihen kaveriksi sitten jotkin iskarit taakse. Etupään korotat pulttipyssyllä. Itse pidän korin korotusta kyllä niin turhana kuin olla vaan voi. Se runko roikkuu edelleen yhtä alhaalla kuin ennenkin, mut auto näyttää korkealle. Korottamalla jousilla saat sen maavaran sinne. Ja on kyllä pikkusen helpompaa korottaa jousilla kuin jotain koria lähteä korotteleen.