View Full Version : HJ:n viskosta
Eli tuuletin pyörii kokoajan. Siis visko on rikki. Voisiko joku valoittaa sen toimintaa ja onko paha vaihtaa ja missä hinnoissa suurin piirtein pyöritään.
Kiitokset etukäteen.
Tuuletin pyörii myös minulla mukana aina, ja sen kuuluukin pyöriä.
Jos pystyt pyörittämään tuuletinta käsin kylmänä niin silloin pitäisi olla kunnossa.
Mutta pyörii kuitenkin aina.
__________________________________________________ ______________
Toyota Landcruiser HJ60, 4.0 diesel, 1983, 5speed,
33BFG All Terrain, winch.
nymis@offipalsta.com
Edited by - NymiS on 19/12/2005 08:57:39
Olihan mullakin suikassa viskollinen tuuletin ja samaten Pajerossa. Kummassakin pyörii kokoajan se tuuletin. Ei se visko siihen vaikuta. Suikassa se lopetti pyörimisen paljon herkemmin kuin Pajerossa. Eli silloin kun upotat sen autos veteen niin kait sen teoriassa silloin pitäisi lopettaa pyöriminen? Ainakin suikka teki niin. Ja tekee Pajerokin niin mut ei kovin herkästi.
-- Pajerolla metsien kuninkaaksi --
Nerd-O
Viskonhan on tarkoitus napata kuumana kiinni niin
että tuuletin toimii. kylmänä tuuletin pyörii vain
mukana. Pitäisi pystyä pysäyttämään kädellä, jos kylmä.
(en kokeilisi tuota ed. mainittua)
Ei varmasti tee muuten hyvää kesä kuumalla ajaa lammikkoon jos visko on kiinni :)
Tulee "vesi ahdettu" kone kun tuuletin haukkoo vettä koneen päälle :)
No minkäs teet jos visko on kiinni... et mitään.
__________________________________________________ ______________
Toyota Landcruiser HJ60, 4.0 diesel, 1983, 5speed,
33BFG All Terrain, winch.
nymis@offipalsta.com
Edited by - NymiS on 19/12/2005 08:56:47
Oliskohan samaa hintaa LJ:n viskon kanssa,n.170egee??Toyotalta siis.
Kaikki on paskaa, paitsi kusi!
Viskon päässä on spiraali jousi joka tulkitsee lämpötilaa,sisälle menee akseli joka muuttaa luistia , hammasrattailla tehdään "öljyn paine" öljyn virtauksen ohjauksella(luisti)toimenpidettä ohjataan.Yleisimmät viat :Oljy valunut, pois on kuiva
kura tukkinut spiraalin ,spiraali ei liiku
laakerointi hirttänyt kiinni tullut tunnit täyteen
Spiraalin pesu kurasta,+crc vóitelu- voi testata irrallaan kuumailmapuhaltimella lämmittää spiraalia ,pitää lähteä kiertymään jos ei tapahdu mitään sitten ed ohjeita miettimään tai tätä voi joku täydentää jos parempaa tietoutta öljyn lisäys uppotäyttö laatu kippiöljy
Täyttö - upota akseli alaspäin astiaan ,kansi raotettuna. Öljy valuu sisään,ruuvit kiinni. Nostetaan pois, ulkopuolinen öljyn puhdistus, asennus paikoilleen .Visko on yleensä silloin kunnossa kun auto käynnistetään ,visko on hetken "yhtäpuuta" kun antaa koneelle kierroksia niin jää pyörimään laakeroinnin varaan.