PDA

View Full Version : Hilux IFS etupää korotus.


RIPAX
19.12.2021, 22:09
Pitkän linjan retkukeulaetupäähilux harrastajana olen mietiskellyt etupään korottamista uusin metodein. Vanhahan on "SDORI" palikat yläpallon ja tukivarren väliin,ja siinä on omat ongelmansa,nimittäin nivel liikkuuu jouston mukaan sisemmäs ja ulommas ja tämä aiheuttaa camber kulman vaihtelua,ja kun yrität säätää camberia/casteria ei säädöt taho riittää ja riippuen mihin korkoon auto mittauksessa sattuu jäämään on kulmat aina eri. Tää ongelma korostuu mitä jyrkemmässä kulmassa ylätukivarsi on. Lisäksi auraus muuttuu hieman camberia säätäessä,ja edelleen auton korkeus vaikuttaa siis molempiin eli 2 läskiä äijää/ämmää kopissa ni on kulmat vituillaan vs. anorektikot. Eli halutaan stabiliteettia jousitus geometriaan. No,yks idea olis laittaa korotuspalikka pallon ja olkavarren väliin jolloin camberi muuttuis hiukka otollisemmaksi,näinhän joissain korotussarjoissakin on jotka tosin korottaa sen 4" ja nyt haetaan jotai 20-30mm palikkaa. Alatukivarsia ei siis ole tarkoitus laskea kuten korotussarjoissa,alatukivarret halutaankin hieman pystyyn kuitenkaan tekemättä murrosten elämää kovin vaikeiksi. Eli kysymys kuuluu: mistä/millainen kalikka nivelen kartion jatkoksi? Joihinkin on saatavana niveltä jossa on pidempi varsi mutta ei hiluksiin,yks tsäänssi ois löytää prässättävä nivel jossa olis sopiva kartio ja pidempi varsi ja sit tehä lätkä johon se prässätään ja pultaten kiinni tukivarteen niinku orkkiski. tai holkki pallo/ olkavarren väliin ilman et rakenne heikkenee. Kellää ideoita?

-MaTTi-
22.12.2021, 17:30
Pitkän linjan retkukeulaetupäähilux harrastajana olen mietiskellyt etupään korottamista uusin metodein.

Vanhahan on "SDORI" palikat yläpallon ja tukivarren väliin,ja siinä on omat ongelmansa, nimittäin nivel liikkuuu jouston mukaan sisemmäs ja ulommas ja tämä aiheuttaa camber kulman vaihtelua, ja kun yrität säätää camberia/casteria ei säädöt taho riittää ja riippuen mihin korkoon auto mittauksessa sattuu jäämään on kulmat aina eri.

Tää ongelma korostuu mitä jyrkemmässä kulmassa ylätukivarsi on. Lisäksi auraus muuttuu hieman camberia säätäessä, ja edelleen auton korkeus vaikuttaa siis molempiin eli 2 läskiä äijää/ämmää kopissa ni on kulmat vituillaan vs. anorektikot. Eli halutaan stabiliteettia jousitus geometriaan.

No, yks idea olis laittaa korotuspalikka pallon ja olkavarren väliin jolloin camberi muuttuis hiukka otollisemmaksi, näinhän joissain korotussarjoissakin on jotka tosin korottaa sen 4" ja nyt haetaan jotai 20-30mm palikkaa. Alatukivarsia ei siis ole tarkoitus laskea kuten korotussarjoissa, alatukivarret halutaankin hieman pystyyn kuitenkaan tekemättä murrosten elämää kovin vaikeiksi.

Eli kysymys kuuluu: mistä/millainen kalikka nivelen kartion jatkoksi? Joihinkin on saatavana niveltä jossa on pidempi varsi mutta ei hiluksiin, yks tsäänssi ois löytää prässättävä nivel jossa olis sopiva kartio ja pidempi varsi ja sit tehä lätkä johon se prässätään ja pultaten kiinni tukivarteen niinku orkkiski. tai holkki pallo/ olkavarren väliin ilman et rakenne heikkenee.

Kellää ideoita?

RIPAX
24.12.2021, 00:06
S i nä pä s e n s a n o i t .

S i t ä h ä n m ä k y s y i n . . .