View Full Version : Paljonko painaa toyota 2L2 kone/v8 bensakone
Paljonko toyota diesel 2L2 kone painaa täydellisenä kaikkine apulaitteineen kuten startti laturi ym.
Paljonko paina v8 täydellinen bensa 8 apulaitteineen vanha kunnon täys valurautainen versio.
Taisit kysyä tätä samaa noin vuosi sitten.
Täältä löytyy tietoa.
https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=16326
Paljonko toyota diesel 2L2 kone painaa täydellisenä kaikkine apulaitteineen kuten startti laturi ym.
Paljonko paina v8 täydellinen bensa 8 apulaitteineen vanha kunnon täys valurautainen versio.
230kg huitteilla voisi olla chevyn pikkulohko.
On kyllä ihan huomattava ero siinäkin, onko rautaisella imusarjalla vai alumiinisella.
EDIT: joku nettisivu sanoo, että chevy sb rautaimarilla ~260kg ja aluimarilla ~240kg, fordin 302 ~210kg. Chrysler myös siinä 240kg haarukassa.
Koko kone siis.
Isolohkot sitten yli 300kg paitsi buickin 455 taitaa jäädä aavistuksen alle.
230kg huitteilla voisi olla chevyn pikkulohko.
On kyllä ihan huomattava ero siinäkin, onko rautaisella imusarjalla vai alumiinisella.
tiisseli vai pensa? -on painoeroa. kakstahtiset on ainaskin kevyitä jos pelkkää offiautoa teet.. semmonen veekasilla olis komia. =)
myös näiden materiaali vaikuttaa painoon:
+pakosarjat? valurauta?
+kannnet? alumiini?
+ac?
+ahdin / ahtimet / muut tähän liittyvät?
+imusarja?
ihan googlesta selvii jenkkikoneiden painot.
tiisseli vai pensa? -on painoeroa. kakstahtiset on ainaskin kevyitä jos pelkkää offiautoa teet.. semmonen veekasilla olis komia. =)
myös näiden materiaali vaikuttaa painoon:
+pakosarjat? valurauta?
+kannnet? alumiini?
+ac?
+ahdin / ahtimet / muut tähän liittyvät?
+imusarja?
ihan googlesta selvii jenkkikoneiden painot.
Detroit Diesel kaksitahti diesel V8 painaa 1100 kg.
En ihan ymmärtänyt, mitä tarkoitin tuolla 2-t viittauksella.
Lähtipä lapasesta taas!
Kyseessä on nyt 2l2 kone täydellinen apulaitteineen ja sen paino verrattuna ihan tavalliseen jenkki auton vanha 8 kone valurautaine osineen.
Tiedot tarvitaan ennen kuin viedään kaverin penkkiin kokeiltavaksi että onko sama painoluokkaa vai onko pakko moottorin runkokiinnityksestä tehtävä apu kiinnitys ettei notkahda kun 2l2 koneessa ohjaustappeineen on huomattavasti paksumpi vauhtipyörä mikä vaatii enemmän väljyyttä koneen ja kiinnityksen väliin ja kaikki roikkuu neljän 12mm pultin varassa
EI OLE BILTEMAN PUKISTA KYSE
Kyllä chevyn pikkulohko bilteman pukissa pysyy ja ei siinä L-sarjaiseen isoa eroa painossa ole.
Tuossa joku aika sitten pudotettiin L chevyn tieltä bilteman pukista
tiisseli vai pensa? -on painoeroa. kakstahtiset on ainaskin kevyitä jos pelkkää offiautoa teet.. semmonen veekasilla olis komia. =)
myös näiden materiaali vaikuttaa painoon:
+pakosarjat? valurauta?
+kannnet? alumiini?
+ac?
+ahdin / ahtimet / muut tähän liittyvät?
+imusarja?
ihan googlesta selvii jenkkikoneiden painot.
Ameriikan pikkulohko on yleensä bensa.
Chevy 6.2/6.5 ei varsinaisesti ole pikkulohko vaan ihan oma konstruktuo, oldsin 260/350 on ulkoisesti pikkulohko, hiukan painavampi kuin vastaava bensalohko mutta ei paljon. Mutta oldsin pikkulohko painaa kuitenkin enemmän kuin chevy tai ford. Chrysler taisi myös olla painavampi.
2-tahtiset detroit dieselit on sitten kuorma-auton koneita ja ihan omaa luokkaansa painossa.
Tai jos jotain 2t bensa V8:ia meinaa, niin ne on vanhoja perämoottorin koneita, varmaan kevyt kyllä. Mutta ei auton moottoreita. Naapurimaasta löytyy videoita amazonista jollain 2tbensa V8:lla, Rudeson on sen nimi.
Niin, yksi M12 8.8 pultti kestaa noin 5 tonnin kuorman ((800MPa*0,8*pii*5,1mm^2)/9,81=5330kg). Eli vaikka ripustat molemmat moottorit yhden pultin varaan ja menet kaverin kanssa tanssimaan ripaskaa moottoreiden päälle, niin pultti ei petä. Eri asia on sitten, missä se pultti on kiinni. Valurautalohkon kierteet tuskin kestää 5 tonnin vetoa.