View Full Version : Suburban lyhentäminen
Onkos kukaan vertaillut 2d tahoe ja "pitkän" suburbanin eroja? Äkkiä katsottuna takaoven poistamalla ja "pikku" lyhennyksellä etuovi voisi istua kivasti.. Voisikohan tämmöinen lyhennys mennä läpi mallisarjan sisällä tapahtuvana muutoksena?
Juu valmiita saa kun ostaa pois. Joskin tarjonta on mitä on. Tuli vaan mieleen kun pölhönä on pitänyt kaikkea pätkiä. 🤔
Miten se mallisarja tulkitaan. Riittääkö pelkkä rungon/alustan yhteneväisyys vai onko tossa joku pikku präntti Suomen muutenkin anteeksiantavan säädännön suhteen, että vaikka periaatteessa Tahoen alusta varmaan vastaa aika pitkälle lyhyttä 1500 pickuppia, niin voiko 1500:sta tai 2500:sta Suburbanista lyhentää runkoa ja akseliväliä vain sillä verukkeella, että muun nimisiä malleja on olemassa lähes vastaavalla kokoonpanolla? Ja missä kohtaa menee prosentit yli jos muuten onnistuisikin?
Oishan se näkemisen arvoinen, jos saisi kevyt kuorma-auton papereilla "Tahoen" tehtyä?
Lähinnä kiinnostaa juuri että kelpaako tahoe vertailuun. Noitahan taitaa olla suomessakin ka paperilla? Prosentit tuskin paukkuu.
Lähinnä kiinnostaa juuri että kelpaako tahoe vertailuun. Noitahan taitaa olla suomessakin ka paperilla? Prosentit tuskin paukkuu.
Ei kelpaa ja runkomuutoksiin tarvitaan nykyään valmistajan ohjeet. Mistäs revit?
Eli poikkeuslupa hakuun jos Suburbania mielii lyhentää ja kilvissä pitää.
Tai toinen on että käyttäs sen kaverin nimissä Ruotsin kilvissä ja toisi kuorma-autona takasin Suomeen :D
Jotaki hyötyä olis tuosta Ruotsin rajan läheisyydestä. :D
Mikä legenda tämä oikein on? Joku höpöukko myi joku aika sitten torissa jotain pikkukotteroa ruotsista, väitti että on halpa pitää kun saa suomeen kuorma-autona ja kyseisen mallin autossa ei kokonaismassat ollu lähimaillekkaan 3500kg. Asiaa kun häneltä tiedustelin niin ei osannut väitettään mitenkään luotettavasti perustella.
Ei kelpaa ja runkomuutoksiin tarvitaan nykyään valmistajan ohjeet. Mistäs revit?
Eli poikkeuslupa hakuun jos Suburbania mielii lyhentää ja kilvissä pitää.
Tämä selvensi. Eli runkomuutoksia on aika mahdoton tehdä nykyään. 😏
Mikä legenda tämä oikein on? Joku höpöukko myi joku aika sitten torissa jotain pikkukotteroa ruotsista, väitti että on halpa pitää kun saa suomeen kuorma-autona ja kyseisen mallin autossa ei kokonaismassat ollu lähimaillekkaan 3500kg. Asiaa kun häneltä tiedustelin niin ei osannut väitettään mitenkään luotettavasti perustella.
Aika usein sotkevat kun Ruotsissa sekä pakettiauto ja kuorma-auto on ”Lastbil” otteella. Eli jos max. 3500 kg ja Lastbil niin pakuhan se vaan on.
Suurinosahan noista on juurikin kuorma-autoja.
Kappas vain, enpäs huomannut. Kovasti on rautaa 6 pulttisilla akseleilla? :D
Mutta tässä taas muutama hieno esimerkki miten päin persettä tämä Suomen lainsäädäntö on. Noiden h-a vs. k-a status ei mitenkään korreloi millä alustalla autot on.
EDIT. nettiauton k-a tahoe näky olevan 6-pulttisilla navoilla.
Mitä ihmettä höpötät? Ihan suoraan ne menee valmistajan ilmoittamien massojen mukaan, eikä minkään navan pulttien määrän perusteella. Valmistajan esitteet kouraan niin sieltä näkee millä konfiguraatiolla on mitkäkin kokonaismassat ja sen perusteella Suomessa luokitellaan ha/pa tai ka.