Kartse1
14.08.2021, 19:15
Katoavaa kansanperinnettä: Nissan Patrol 3.3D -82.
Auto on ollut itellä jo n. 14v. Ihan aluksi purin korin ja hitsasin paikat kuntoon. Palkkihelmat ja -puskuri, traction barit molemmilla akseleilla, perämurikan panssari, kitkalukot, lisäkierrejouset edessä ja takana, aurausvarustus ja ”nostokurki”, nopea vinssi molemmilla kaukosäätimillä, kattavat laatikostot (välipohjan alle menee metsästyskamppeet piiloon), vetokoukku 3500kg, paljon lisävaloja, kattotelineet, tukevat kuppi-istuimet,...
Koria on korotettu 50mm nylontangoilla ja alustaa on korotettu pidemmillä riipuilla & lisäkierrejousilla.
Nokkapelti on tavallisen henkilöauton katon korkeudella.
Etuakselin kääntöpäihin on tehty käännönrajoittimet molempiin suuntiin, niin pysyy raidetangot suorana.
Akselit on kunnostettu -88 –turbomallista (isompi takaperä). Taka-akselille on hitsattu jäykistykset, jotka toimii samalla traction barin ja lisäkierrejousen kiinnityspisteenä.
Molemmissa akseleissa on kiristetyt kitkalukot (toimii) ja välitykset on ne 4.385. Sopii hyvin noille 33” ”kesä”renkaille (3v vanhat). Näillä on ajettu vain muutama tuhat-km. Setin hinta reilu tonni.
Talveksi löytyy 31” BFG AT:t, kevytkuorma-auton nastoilla (4v vanhat). Nastoja on jo vähän lähtenyt, johtuu tuosta kiristetystä kitkalukosta. Pintaa on vielä kuin uusissa. Tuon kitkalukonkin saa luistavammaksi, kun lisää peräöljyn sekaan oikeaa lisäainetta.
Autolla on ajettu tuo 310tkm. Edelliseen katsastukseen laitoin pari paikkaa, uudet iskarit ja huolsin takaperän ja –jarrut.
Edellisvuonna tuli 3500km ja nyt tänä vuonna on vasta 1800km, joten myyn auton pois ihan vaan vähäisen käytön vuoksi.
Ostin uuden talon ja nyt metsästysmaat alkaa ihan kuistilta. Lisäksi on 4x4 traktori tulossa kuntoon, niin hoituu noi aurauksetkin sillä.
Suoran kaupan hinta koko paketille on 6.000€.
Vaihdossa menisi jotain itselle tarpeellista...
Tavarat löytyy Ylöjärven Kurusta.
Kuvatuksia:
https://www.facebook.com/groups/915171118646633/permalink/2004713499692384/
Auto on ollut itellä jo n. 14v. Ihan aluksi purin korin ja hitsasin paikat kuntoon. Palkkihelmat ja -puskuri, traction barit molemmilla akseleilla, perämurikan panssari, kitkalukot, lisäkierrejouset edessä ja takana, aurausvarustus ja ”nostokurki”, nopea vinssi molemmilla kaukosäätimillä, kattavat laatikostot (välipohjan alle menee metsästyskamppeet piiloon), vetokoukku 3500kg, paljon lisävaloja, kattotelineet, tukevat kuppi-istuimet,...
Koria on korotettu 50mm nylontangoilla ja alustaa on korotettu pidemmillä riipuilla & lisäkierrejousilla.
Nokkapelti on tavallisen henkilöauton katon korkeudella.
Etuakselin kääntöpäihin on tehty käännönrajoittimet molempiin suuntiin, niin pysyy raidetangot suorana.
Akselit on kunnostettu -88 –turbomallista (isompi takaperä). Taka-akselille on hitsattu jäykistykset, jotka toimii samalla traction barin ja lisäkierrejousen kiinnityspisteenä.
Molemmissa akseleissa on kiristetyt kitkalukot (toimii) ja välitykset on ne 4.385. Sopii hyvin noille 33” ”kesä”renkaille (3v vanhat). Näillä on ajettu vain muutama tuhat-km. Setin hinta reilu tonni.
Talveksi löytyy 31” BFG AT:t, kevytkuorma-auton nastoilla (4v vanhat). Nastoja on jo vähän lähtenyt, johtuu tuosta kiristetystä kitkalukosta. Pintaa on vielä kuin uusissa. Tuon kitkalukonkin saa luistavammaksi, kun lisää peräöljyn sekaan oikeaa lisäainetta.
Autolla on ajettu tuo 310tkm. Edelliseen katsastukseen laitoin pari paikkaa, uudet iskarit ja huolsin takaperän ja –jarrut.
Edellisvuonna tuli 3500km ja nyt tänä vuonna on vasta 1800km, joten myyn auton pois ihan vaan vähäisen käytön vuoksi.
Ostin uuden talon ja nyt metsästysmaat alkaa ihan kuistilta. Lisäksi on 4x4 traktori tulossa kuntoon, niin hoituu noi aurauksetkin sillä.
Suoran kaupan hinta koko paketille on 6.000€.
Vaihdossa menisi jotain itselle tarpeellista...
Tavarat löytyy Ylöjärven Kurusta.
Kuvatuksia:
https://www.facebook.com/groups/915171118646633/permalink/2004713499692384/