View Full Version : 160 mallin patrolliin kierrejouset kaveriksi
Keinoson81
26.07.2021, 10:09
Oon kuullu että näihin 160 korin lehtijousi patrolleihin on laitettu jonku opelin jousia kaveriksi. Muistaako joku mistä mallista?
Ei ole nissanista kokemusta mutta esim hj:ssa oon käyttäny kierrejousia kaverina ja kyllä saa korotettua sillä tavalla mukavastikin mutta sitten jousitus tulee oleen jonkun verran jäykempi kun mitä pelkillä lehdillä etenki ensimmäiset ajot tuntuu että ei penkillä pysy kun on alkuun melko kova sit kun tarpeeks oot ajanu vähän pehmenee muttei kuitenkaa siihen mitä pelkillä lehdillä.. ja bmw e36 takajouset on olleet hyviä hj:ssa:D joten eikö hän nissaniinki kävis semmoset oivasti jos tahdot jouset sinne viellä pistää
Keinoson81
26.07.2021, 19:51
Aika kovia nämä on muutenkin ettei väliä. Riittää jos vähän nousis ja on lehdetki aika väsyny. Uskosin että samat menee mitä hj.hin. onhan akselitkin vissiin samanlaisia jopa
Hj.ssa joku Opelin jousi sellainen mikä on sivusta muodoltaan soikea, pääsee joustamaan hyvin ja niissä mitä itse käytin oli n.50mm reijät päissä niin sai 48mm vesijohtoputkesta hitsattua sopivat tumpit akseliin sekä runkoon. Neljä kierrejousta saattaa olla katoksessa vielä jäljellä
Ite mitä käytin e36 takajousia olivat leveempiä keskektä sit päihin kapeni sillein että 42mm putki kävi tiukasti reikää akseliin ja runkoon
patroltd
28.07.2021, 11:48
Oon kuullu että näihin 160 korin lehtijousi patrolleihin on laitettu jonku opelin jousia kaveriksi. Muistaako joku mistä mallista?
Vahva muistikuva että astra g takajousi olisi ollut mullakin patrollin etuakselilla lisänä...
E30 bemarin takajousia puolestaan taidettiin laittaa kierros veljen hj:hin...
Noilla voisi lehtien määrällä kikkailemalla saada alustan ihan mukavaksikin.
Keinoson81
28.07.2021, 14:17
Näyttäis että näistä bemarin ja opelin jousista voisi soveltaa. Kiitoksia hyvistä neuvoista