View Full Version : Ultimatemarket
Onko kukaan tilaillut lähiaikoina ko firmasta tavaraa?
Onko minkälaiset toimitusajat?
Onko niillä oikeasti tuotteita varastossa vai laittavatko vasta sitten tavaraa tilaukseen kun ovat saaneet asiakkailta rahat pois?
Ai miksi kyselen täällä? No koska siellä tuntuu olevan ruuhkaa kun kukaan ei kerkeä vastaamaan puhelimeen.
Kuulostellaan miten tulee, talon toisen pään asukas tilasi jäähdyttävän laitteiston juhannuksen alla, raportoin kun joskus tulee pihaan asti...
tekniikkamies
29.06.2021, 14:43
Onko kukaan tilaillut lähiaikoina ko firmasta tavaraa?
Onko minkälaiset toimitusajat?
Onko niillä oikeasti tuotteita varastossa vai laittavatko vasta sitten tavaraa tilaukseen kun ovat saaneet asiakkailta rahat pois?
Ai miksi kyselen täällä? No koska siellä tuntuu olevan ruuhkaa kun kukaan ei kerkeä vastaamaan puhelimeen.
Yritin soittaa puhelimella ja kysyä heidän edulisen vaihtoehdon asentamisesta ja koska puhelimeen ei vastattu, tilasin asennettuna hintaan 2850 euroa Mitsubishi LN50:sen paikalliselta pienyrittäjältä.
Tänä työttömyyden ja kännyköiden aikana vähän ihmettelen miksi puhelimeen ei vastata jos sellainen yhteystieto ilmoitetaan.
Kysyin, oli tehnyt tilauksen nettisivujen kautta, ja seuraavana päivänä soittivat kysyäkseen lisäkysymyksiä, rahtiinkin liittyen. Olivat sanoneet että tilaus lähtee etenemään kun lasku on maksettu, aikataulusta sen verran että tuovat perille kun on samaan suuntaan muitakin toimituksia. Eli ei edes arviota toimitusajasta, mielenkiintoista...
Kaitsu67
29.06.2021, 23:45
Ai tää pulju on taas pystyssä? Eikös tää menny konkkaan joku vuos sitten?
Itelläkin oli edellisessä talossa sieltä aikoinaan hankittu ilppi.
Ai tää pulju on taas pystyssä? Eikös tää menny konkkaan joku vuos sitten?
Ei se tainnu koskaan mennä "kunnolla" konkkaan? Nettisivut olivat jossain vaiheessa melko "jäässä", ei pystynyt tilaamaan mitään.
2015 vuonna olin yhteydessä sinne päin grillikodan tiimoilta. Päädyin kuitenkin ostamaan saman kodan halvemmalla suoraan valmistajalta, Finn-Sermesteiltä. Heillä ei vaan ollut silloin omia nettisivuja.
Googleen kun panee firman nimen niin saa jo tarpeeksi syytä kiertää kaukaa.
Jos ei puhelimeen "ehditä" vastaamaan edes ostajille, niin kuinkahan hoituu takuu ja reklamaatiojutut :D.
tekniikkamies
30.06.2021, 20:59
Jos ei puhelimeen "ehditä" vastaamaan edes ostajille, niin kuinkahan hoituu takuu ja reklamaatiojutut :D.
Eihän hinnat pahoja ole, mutta olisin kysynyt mitä tarvii jos asentaa itse. Koska soittamisesta ei tullut mitään.
Vertailun vuoksi kohtuuhintaisia aurinkopaneeleita verkkokaupassa myyneeseen yrittäjään menin tutustumaan paikan päälle ja kiva oli yhdessä lastata paneeleita kyytiin.
Kuuluukohan heidän sana varastoon sanat takuu tai reklamaatio??? Muutamat tutut on jotain tilanneet ja joskus tavarat jopa tulleet luvatussa ajassa joskus kuukausien päästä
james_III
01.07.2021, 07:39
Kuuluukohan heidän sana varastoon sanat takuu tai reklamaatio??? Muutamat tutut on jotain tilanneet ja joskus tavarat jopa tulleet luvatussa ajassa joskus kuukausien päästä
Kuulostaa ihan normaalilta kotimaiselta nettikaupalta :rolleyes: Voihan tuo ollannii kokurssissa taikka sitte voi ollanii olemattaki ja tuotteita, kyllä niitä varmasti jonkun varastossa aina on.
Tässä kolmattaviikkoa kokeillu saada kotomaan netti LVI putkasta lämmönjakopeltejä, ei ole helppoo. Latviasta taasen tilasin laminointitarvikkeita ja heti ensimmäisen arkipäivän sattuessa tilaus käsitelty ja lähetelty seurantakoodeineen.
Ihmekkö se on, että kaikki täällä maksaa ja paljon, kun kaikki pitää moneen kertaan käsitellä, välillä tuntuu niinku nettikaupan pääpaino olis toisilla justiinsa heikossa asiakaspalvelussa. Kokemukset toki saattaa vaihdella, mut juu :o
Hulivili
01.07.2021, 08:14
Scanofficen palveluista kannattaa pysyä kaukana. Huonoja kokemusia Mitsusta ja sen asentajasta sekä Scannofficen ”takuu”käytännöistä.
Rekkuloin laitteen takuuaikana, vastaus oli tilaa huolto. Jos ei löydy oikeaa vikaa saat maksaa itse. Asentajafirmaa asia ei paljoa kiinnostanut enää, oli rahansa jo saanut…
Paikallinen huoltomies (ei siis valtuutettu asentaja) kävi katsomassa, lisäsi öyhettä muutaman gramman ja laskutti muutaman satasen, ei vaikutusta toimintaan. Väärä huoltomies, ei kelvannut raportti pääkallopaikalle ja öyheen vähentyminen normaalia, ei korvausta koska ei takuunalainen vika.
Näiden (2kpl) piti olla ubertehokkaita suomikäyttöön tarkoitettuja testivoittajia, no kuinkas kävikään. Onnistuu jopa 2-3 astetta jäähdyttämään ulkoilman alle. Lämmityskin on aika surkea. Näillä Mitsuilla ei oikein muuta virkaa ole kuin toimii tuulettimena, tosin siinäkin aika heikko teho. Ilmavirta verrattuna pöytätuulettimen siirtoon on aika vaatimaton.
Nyt menossa vaihtoon, niin jos joku on kiinnostunut voin myydä perävalotakuilla purettuna pihasta.
Kaitsu67
01.07.2021, 09:07
Yllättävää kyllä, että se 2000-luvun puolessa välissä tilaamani Ultimaten ilppi edelliseen taloon toimi oikein hyvin lämmittimenä talvella ja viilennys kesällä sen kerran kun sitä helteillä tarvitsi, eikä ollu vikoja. Oli vielä itseasennettava malli, jossa tuli tyhjiöpumppu mukana ja asennuskin onnistui hyvin. Joskus käy vissiin tuuri näissäkin. :rolleyes:
Ihmekkö se on, että kaikki täällä maksaa ja paljon, kun kaikki pitää moneen kertaan käsitellä, välillä tuntuu niinku nettikaupan pääpaino olis toisilla justiinsa heikossa asiakaspalvelussa. Kokemukset toki saattaa vaihdella, mut juu :o
Useat kotimaiset nettikaupat ovat tosiaan "nettikauppoja", pistetty sivut pystyyn eikä mitään varastoja ole, vaan vasta sitten kun joku on tilannut ja maksanut, tilaavat itse tuotteet jostain, jolloin toimitusajat on sitten mitä on. Eipä tule noista tilattua kun ihan sama tilata sitten itse ulkomailta.
Muutamista isoista ja/tai varmoista paikoista tilaan kotimaasta, esim. Verkkokauppa ja Uraltone...jos siellä on että tavara on hyllyssä merkattu sivulla, se on yleensä ollut tilauksesta 2 päivän päästä postiluukussa tai noutopisteessä. Joskus jopa seuraavana päivänä.
petroman
01.07.2021, 09:14
Kun tekee tilauksen kotimaisesta www-puljusta, he tilaa ko. artikkelin sieltä muiltamailta, ja lähettävät sen saatuaan sulle. Hinnan 10-20-kertaistamisen jälkeen, jopa.
Tilaa itse artikkeli muiltamailta, niin aikaa säästyy muutama viikko, rahaakin huomattavasti.
Takuuasiat hoituu joissakin maissa vtsti paremmin vs. kekkoslovakia. Ihan tänne Suomeen asti.
tekniikkamies
01.07.2021, 09:26
Kun tekee tilauksen kotimaisesta www-puljusta, he tilaa ko. artikkelin sieltä muiltamailta, ja lähettävät sen saatuaan sulle. Hinnan 10-20-kertaistamisen jälkeen, jopa.
Tilaa itse artikkeli muiltamailta, niin aikaa säästyy muutama viikko, rahaakin huomattavasti.
Takuuasiat hoituu joissakin maissa vtsti paremmin vs. kekkoslovakia. Ihan tänne Suomeen asti.
Kaveri tilasi minulle aurinkopaneeleihin Tigo optimoijia nettikaupasta, firma oli käsittääkseni Liettuassa, eikä ollut erityisen halpoja. Homma toimi toimittamisen osalta tosi hyvin.
Nykysin kun on älypuhelimet, onko hyöty kovin mahtava jos puhelimella asian hoito sujuu huonommin kuin viimevuosituhannella esim. numeroa pyörittämällä valittavalla puhelimella...
Miksei firmat julkaise vain toimivia yhteystietoja.
Kaitsu67
01.07.2021, 23:34
Nykysin kun on älypuhelimet, onko hyöty kovin mahtava jos puhelimella asian hoito sujuu huonommin kuin viimevuosituhannella esim. numeroa pyörittämällä valittavalla puhelimella...
Miksei firmat julkaise vain toimivia yhteystietoja.
Aikasemmin sentään firmoihin oli numerot ja sait jonkunlaista asiakaspalvelua, oli asia mikä hyvänsä. Nykyisin verkkosivuila on puhelinnumerot "piilotettu" mahdollisimman hankalasti löydettäviksi, asiakaspalvelut ja yhteydenotot on usein vain Q&A, botti tai s-posti tms... :mad: eikä niistä monessakaan asiassa ole mitään iloa.
Joitakin vuosia sitten oli tilanne pahempi kuin nyt, jonkun verran on numeroita paremmin, mutta monesti niissä on sitten joku minuuttitaksa tai vastattu puhelu xx€ + minuuttitaksa, jopa jonotuskin maksaa. Ennen maksoi vaan paikallispuhelumaksun. "Asiakaspalvelijat":kin ovat usein jossain muualla, esim. Virossa. Surkeaksi on mennyt....mentaliteetti tuntuu olevan että älä vaan asiakas soita meille, ainakaan jos sinulla on ongelma tai valitat jostain.
Tosin itsellä olisi joskus ihan kysyttävääkin, mutta kaupat jää tekemättä jos firmaa ei kiinnosta asiakkaat...
Jos olisi vielä keltaiset sivut -luettelo, olisi ilmeisesti aika ohut opus...
Hessu888
02.07.2021, 19:55
Scanofficen palveluista kannattaa pysyä kaukana. Huonoja kokemusia Mitsusta ja sen asentajasta sekä Scannofficen ”takuu”käytännöistä.
Rekkuloin laitteen takuuaikana, vastaus oli tilaa huolto. Jos ei löydy oikeaa vikaa saat maksaa itse. Asentajafirmaa asia ei paljoa kiinnostanut enää, oli rahansa jo saanut…
Paikallinen huoltomies (ei siis valtuutettu asentaja) kävi katsomassa, lisäsi öyhettä muutaman gramman ja laskutti muutaman satasen, ei vaikutusta toimintaan. Väärä huoltomies, ei kelvannut raportti pääkallopaikalle ja öyheen vähentyminen normaalia, ei korvausta koska ei takuunalainen vika.
Näiden (2kpl) piti olla ubertehokkaita suomikäyttöön tarkoitettuja testivoittajia, no kuinkas kävikään. Onnistuu jopa 2-3 astetta jäähdyttämään ulkoilman alle. Lämmityskin on aika surkea. Näillä Mitsuilla ei oikein muuta virkaa ole kuin toimii tuulettimena, tosin siinäkin aika heikko teho. Ilmavirta verrattuna pöytätuulettimen siirtoon on aika vaatimaton.
Nyt menossa vaihtoon, niin jos joku on kiinnostunut voin myydä perävalotakuilla purettuna pihasta.
Meillä on 2 Mitsun ilppiä toiminut hyvin ja se vanhempi malli (7v vanha tms) on hiljasempi kuin uus.
Uudempi jääty pari kertaa eikä asennusfirmaa saanut paikalle millään. Tajuttiin sitten ite mistä jäätyminen johtui. Kylppäriä ja saunaa kun tuuletti ikkunasta, niin ikkunan alla oleva ilppi imi josteen ilman itteensä. Nyt sammutettu kone aina kun tuulettaa.
Näinpä näinpä. moni kivijalkapulju valittaa kun ostetaan netistä,Paypal ja Ebay on paljon varmempi ostaa kun ne hoitaa ne palautus ym. takuuasiat paremmin ku kotimaiset kaupat. Täällähän et takuuseen saa mitään,joudut menee raastupaan ja myyjät laskee et kannattaa kusettaa kun 1:1000 kusetuksesta etenee rosikseen ja silti jää voitolle. Tää pätee moneen autokauppaan ym. kone puljuun.
Toimitusajan ilmoittamattomuudesta yms huolimatta, paketit saapui tänään pihaan. Eli tällä kertaa parin viikon toimitusaika oli. Mitään tietoa milloinka saapui, ei ennakkoon tullut, vaikka oli sovittu että soittavat kun ovat pihaan tulossa. Huomattiin vaan kun firman teippauksin varustettu pakettiauto nosteli laatikoita kyydistä...
Halpa hinta houkutteli tilaamaan. Sähköpostikyselyihin ei saanut vastausta, tarpeeksi pitkään kun antoi puhelimen hälyttää niin lopulta siellä vastattiin. Luvattiin selvittää kuljetuspuolelta milloin tavara saapuu ja ilmoittaa.
Tämä tavallaan toteutui kun toimitusta edeltävänä päivänä tuli sähköpostia "pumppu kuljetuksessa, kuljettaja soittaa ja ilmoittaa tarkemman toimitusajan"
Ei soittanut, paketit oli jätetty ja jatkettu matkaa.
Toimitusaika oli 3 viikkoa maksusta. Asiakaspalvelussa "hiukan" kehittämisen varaa.
Mikäli pumppuun tulee joskus vikaa niin tuskin saa apuja tuolta.