Kirjaudu sisään

View Full Version : Vailla päämäärää Ln46


MARK0
16.02.2021, 18:26
Njoo, pitäskö tänne pikkuhiljaa alkaa kasata jotakin tynkää esittelyä jos sitäkautta sais vähän uutta intoa tekemiseenkin. :rolleyes:

Kyseessä siis 3 kpl Ln46 hiluxeja

98580 98586

Sinisen kanssa tarina alkaa joskus 2015 aikaan kun ajoin vielä onnellisesti pajerolla :D Näin tuon jossakin mökillä ryyppyreissun yhteydessä ja ihastuin välittömästi että samanlainen on joskus saatava, nooh sattumusten kautta pari vuotta myöhemmin nimiin siirtyikin juuri kyseinen auto. Leima sillä tuli ajettua loppuun ja leimaremotti aloitettua vaan se on nyt kesken ollut sen pari vuotta :o Suunnitelmat tälle asentaa uusimman hiluxin mukana tullut turbokone ja ohjaustehostin jne mukavuutta tuovia varusteita, mutta muuten pitää suht orkkis kuosissa ja käyttöauto statuksella

98581

Tämä lieskakeula tuli haettua varaosiksi kans joskus 2018 kesällä, moottori ja vaihdelaatikkovikaisena. Oli viime kesään asti vailla huomiota kunnes ihme innostuspuuskan seurauksena nakkasin ehjän laatikon ja boystoys nimimerkiltä haetun turbotetun L koneen paikoilleen ja eikun leikkimään. 2 vuotta suunnittelua ja yks päivä duunia niin pääs koeajolle. :D

98583 98584 98585

Tuossa sitten uusin hankinta vuodenvaihteelta, niin tuore ostos ettei ole vielä pihaan kerennyt hakea :confused:

98582

Lieskakeulasta ja tästä uusimmasta olis nyt haaveissa ja unelmissa ajatuksena alkaa rakentamaan jonkunlaista offikulkinetta, suunnitelmia on jo paljon luonnollisestikin mutta saa nähdä toteutuksen kanssa :rolleyes: Alkaen nyt siitä, että kunhan saa tuon toisenkin kiikutettua tontille niin katsotaan kumman rungolle sitä kannattaa alkaa tekemään.

Jos on jotakin vinkkejä näiden rakentamisen kanssa niin enemmän kuin mielellään otan vastaan ettei tarvii kiivetä perse edellä puuhun jo huonoksi todettujen ideoiden kanssa.

Eka topic täällä niin jospa on edes suunnilleen luettavan oloista rääpimistä.

MARK0
25.05.2023, 10:14
Pitkästä aikaa jotakin. Siinäpä taisi olla mustan Hiluxin elämä. Tuli lyhennettyä lavaa, kempattua takaperä ja tehtyä kaikkea muuta pientä mahdollista jäynää. Ennen kaikkea tuli pidettyä hauskaa. :D Nyt kuitenkin joutuu huonon korinsa vuoksi jäämään varaosiksi paremmilleen. :confused:

104779104780104781 104782 104783

MARK0
25.05.2023, 10:41
Noniin. Nyt työn alla on sitten ollutkin tämä viimeisin tulokas. Yhteinen elämä alkoi vaihdelaatikon vaihdolla kenttäolosuhteissa, jotta sai auton liikkumaan ominvoimin. :o
104794

Siitä sitten autoa talliin..

104799 104800

Hytti olisi hitsattuna kuntoon, lava vielä tekemättä :(

104801 104802 104803

2LT Moottori löysi paikkansa pellin alta. Joku väitti, että pajerossa olisi millin isompi nestepää, joten pitihän sekin siihen sovitella.

104804 104805 104806

Sitten työn alla olisi Celicasta peräisin olevan vesivälijäähdyttimen ja Ponssesta lainatun turbon sovittelu. Juuri eilen sain pakosarjan tehtyä.

104807 104808 104809 104810

Siinäpä se. Vieläkään en tiedä mitä tästä tulee, mutta rakennellaan kun on aikaa ja rahaa. :D Tällähetkellä hankittuna asennusta odottamassa olisi mm; Rangen kolmilinkki, hdj80 nelilinkki, gen2 pajeron paineilmalukollinen taka-akseli, kun25? hiluxista peräisin oleva sähkölukko joka olisi tarkoitus koittaa sovittaa eteen, ohjaustehostinkamppeet highsteer varsia vailla jne jne, joten kyllä tästä tekemistä vielä löytää. :D Kuvia tulee varmaan vielä ja vaikka missä järjestyksessä kunhan niitä jostakin löytää, mutta siinäpä tärkeimmät.

104811

lepa77
25.05.2023, 13:44
Parhaan näköinen tämä kori malli hiluksi.
Hyvä että nämäkin pelastettu.

_samppa_
25.05.2023, 18:55
Samaa mieltä kun lepa. Mulla tommosia joskus muutama ollut. Kaduttaa että tuli myytyä.
Haluun tommosen��
Laitetaan seurantaan!!

MARK0
25.05.2023, 22:19
Joo. Itseä kanssa viehättää tämä korimalli kaikista eniten. 3 kappaletta noita on aikojen saatossa saanutkin haalittua. :D

MARK0
26.05.2023, 19:26
Perjantai, pakoputkivirityspäivä :o Tänään tuli tehtyä downpipe valmiiksi ja asemoitua jäähdytin paikoilleen. Downpipe on 3" ja loppupäähän tuli 2,5" v-panta josta loppu jatkuu sitten 2,5" putkella. Jäähdyttimelle vielä kiinnikerautojen viimeistely ja nesteputket. Jää tuollalailla vähän ylös, voi joutua tekemään konepeltiin lisää tilaa, mutta onnistuupahan öljynlisäys ilman jäähdyttimen irroittamista.

Mitenkä kun tiedätte, tässä on tulossa syyläri taakse hytin takaseinään, mitä tässä asennuksessa on syytä ottaa huomioon? Tarvitsiko esim termostaattia muokata?

104812 104813 104814 104815 104816 104817 104818

Hcet
27.05.2023, 16:56
Mitenkä kun tiedätte, tässä on tulossa syyläri taakse hytin takaseinään, mitä tässä asennuksessa on syytä ottaa huomioon? Tarvitsiko esim termostaattia muokata?

Tuollain kun teet termostaatille niin järjestelmä ilmaantuu hyvin eikä jää ilmalukkoja. Silti termostaatti toimii niinkuin pitää. Orkkisvesipumppu riittää ja linjaa taakse ei kannata ainakaan isommasta putkestä tehdä kuin alkuperäinen.

https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7901&pictureid=242633

MARK0
29.05.2023, 10:05
Tattis, pitääpä tehdä tuollaiset reiät. :cool:

Loppuja moottorin osia odotellessa ajattelin ottaa lavan työnalle.
Hiukan sovittelua ja paikkahitsausta ja tottakai pätkä välistä pois. :o
Oliko se vaadittu mitta tämän ikäisessä 185cm ja mistä se viralllisesti mitataan?
Vaikuttaako tähän mittaan lavalle tulevat syyläri, tankki ja akkukotelo?

104842 104843 104844 104845 104846 104847

Buuhiz
29.05.2023, 17:36
Itellä taitaa olla lava jotain 150cm. Ei oo ikinä leimalla edes mitattu. Tee niin lyhyt kuin haluat ja lisäksi joku helposti pultattava jatkopala leimalle?

veijon-esso
31.05.2023, 07:26
Miten ihmeessä termostaatti voi toimia normaalisti, jos siinä on noin isot ohitusreijät?

Hcet
31.05.2023, 12:14
Miten ihmeessä termostaatti voi toimia normaalisti, jos siinä on noin isot ohitusreijät?

Noi poratut reijät ovat pinta-alaltaan aika tarkalleen 1/3 termostaatin aukiolo reijästä. Oma auto nyt on ihan pelkässä metsäkäytössä, mutta tuolla ratkaisulla ei järjestelmään jää ilmaa ja lämpiää tyhjäkäynnillä ihan samanlailla kuin ennenkin. Toimii itselle siis ainakin riittävän "normaalisti". Eikä noiden reikien ole pakko olla noin isoja, yksi 5mm reikä riittää jo pitkälle ja silloin ollaan koko lähellä muokkaamatonta termostaattia.

veijon-esso
31.05.2023, 14:57
Noi poratut reijät ovat pinta-alaltaan aika tarkalleen 1/3 termostaatin aukiolo reijästä. Oma auto nyt on ihan pelkässä metsäkäytössä, mutta tuolla ratkaisulla ei järjestelmään jää ilmaa ja lämpiää tyhjäkäynnillä ihan samanlailla kuin ennenkin. Toimii itselle siis ainakin riittävän "normaalisti". Eikä noiden reikien ole pakko olla noin isoja, yksi 5mm reikä riittää jo pitkälle ja silloin ollaan koko lähellä muokkaamatonta termostaattia.

Mä oon antanut itselleni uskotella, että toi pieni messikinen juttu omassa pikku reijässään antaa ilmakuplien poistua termarin alta.

Mettässä termari lienee auki jokatapauksessa niin ongelmaa ei tule, kovassa vaudissa kylmällä kelillä maantiellä vois käydä kylmänä.

Hcet
31.05.2023, 20:00
Mä oon antanut itselleni uskotella, että toi pieni messikinen juttu omassa pikku reijässään antaa ilmakuplien poistua termarin alta.

Mettässä termari lienee auki jokatapauksessa niin ongelmaa ei tule, kovassa vaudissa kylmällä kelillä maantiellä vois käydä kylmänä.

Niinhän sen on alkujaan tarkoitus. Paljon vain on saanut kuulla ilmaamisongelmista yms vaivoista syylärin siirron jälkeen. Sen ohi virtauksen pienellä kasvattamisella pääsee eroon siitä murheesta.

Se on totta että omani muokkaus on hiukkasen liian raju maantielle, mutta metsässä toimii eikä ole lämpöjen(lämpiää nopeaan eikä myöskään ylikuumene) saati ilmaamisen kanssa murhetta. Kadulle voi sitten tehdä maltillisemman ohituksen. Tosin jos syyläri takana niin ehkä maantieajossa ensimmäinen murhe on ilman ohjaamisessa syylärille.