PDA

View Full Version : Wagon/Cherokeen tankki??

Wago-78
15.10.2003, 18:44
Olenkos ainoo kellä on ollu ongelmia Wagoneerin/Cherokeen tankeista??Nyt kun on käyny muutaman kerran silleen et vaikka sulla ois 20 litraa tankissa bensaa ja jäät pahasti etukenoon kiinni niin siihenpä loppu bensan saamine ja kone sammuu siihen??Missä vika??Onkohan sieltä joku letku irronnu vai onko muillaki ollu samanlaisia ongelmia??Tutkin ton vanhan Koopeen Wagon tankin ja siinä näytti kans olevan se bensan otto ihan tankin takaosassa!!

15.10.2003, 18:56
Pistä tankkiin roikkumaan samanlainen letkunpätkä mikä on esim. moottorisahoissa sillon ottaa aina sieltä missä on eniten. Maan vetovoimaa nääs. t mikkot

Note! This message was posted anonymously!

G280E
15.10.2003, 19:14
Toi ei taida toimia jeepyissä,ku vika on siinä et tankki on niin jumalattoman pitkä,kapea,ja matala.Vaihda muunlainen tankki siihen,niin ne on muutkin ongelman ratkaisseet.Jos olis hitsaustaito hyvä ,ni vois rakentaa sinne päähän mistä imee sellaisen pohjakaivon,eli syvennyksen.

-Ei tätä sotaa näin voiteta.pojat..mennäänpäs tuon suon yli että heilahtaa!

Wago-78
15.10.2003, 20:26
Oon kyllä jo miettinytki jotain esim.vectran muovitankkia(65L),sehän jo keventäiski kummasti ku sais alkuperäsen pois ja puolet pois tankin panssaristaki mut sitte pitäis alkaa piettään aina reissuilla mukana enemmän jerryjä.Ens kesänä olis tarkotus pilata Jeepin orkkis kori ja silpaista takaa joku 20-30cm rälläkällä pois,mut kannattaa varmaan kysäistä ensin konttorilta ettei tarvii alkaa enää jatkaan sitä jos lupaa ei saiskaan!!

Päksi
15.10.2003, 21:39
Saiskohan orkkikseen muutettua lähdön vaikka puoleen väliin tankkia?! Siis pituussuunnassa.

- Pienet porsaat hiljaa kun iso sika röhkii! -

Edited by - Cheaprokee on 16/10/2003 17:21:31

Frohike
15.10.2003, 22:32
Tuo sama ongelma on kyllä muissakin autoissa. Esim. jos HJ:n tankissa on jäljellä alle neljännes niin ei enään tykkää hyvää jos joutuu pidemmäksi aikaa jyrkkään ylämäkeen pysähtyyn esim. vinssaamaan. Kone alkaa yskimään ja sitten eikun ilmaamaan kunhan on ensin päässy tasaselle...

The duct tape is like the force, it has a light side and a dark side and it holds the universe together.

anttir
16.10.2003, 09:14
Onko jostain saatavissa yleismallisia muovitankkeja helpoilla kiinnikeillä? Minäkin voisin vaihtaa tankin, saadakseni sen sisältä penkin alta ulos lavan alle... tulisi lisää tilaa.

Antti R.
1978 HJ-45LP

Edited by - anttir on 16/10/2003 10:16:07

22.10.2003, 02:27
Se ,että bensa systeemi vetää ilmaa keula alaspäin ollessa. Ei pitäis olla iso ongelma.
Se on vain ominaisuus . Kun tankki on tyhjä pakoputkessa on vielä 20 litraa.

Päksi
07.11.2003, 22:14
No jokos oot Wago ratkassu ongelman? Jos nin kerro vinkkiä tännekin päin!?

- Pienet porsaat hiljaa kun iso sika röhkii! -

Wago-78
07.11.2003, 23:03
Eipä tässä vielä ole kerinny ku on ollu muita juttuja alla,sain tuon vinssin keulille niin ei oo joutanu sitä vielä suunnitteleen sen enempää mut kyllä mä sen aattelin vaihtaa muoviseen jo sen keveydenki takia.Nyt on alkanu semmosetki suunnitelmat itää päässä et jos tuota autoa menis ens kesänä hiukka lyhentään perästä ja alkais yhdellä tutulla teetättään muotteja konepellistä ja takaluukusta,meinaan vaan et ne jos sais lasikuidusta/kevlarista niin painonpudotus olis jo aika rankka yhistettynä muovitankkiin ja esim.polykarbonaatti takalasiin ja sivuikkunoihin...koukku ja takapenkkiki on jo autosta pois,vetopisteet on luonnollisesti jo hitsattu perään.

MakeO
09.11.2003, 18:20
Olisko ollu että vanhassa 1600 Deluxe Datsunissa on semmonen mikä sopii "lähes" heittämällä paikalleen ja on tosiaan n.puolet pituudesta...keltaisesta pörssistä oon suunnitellu itekin kattella semmosta...Tattarinsuolla aikanaan teetin -70 Challengeriin rosteritankin eräässä metallifirmassa ja hintaa tais olla n.700 mummonrahaa...

-Make o-

Alcohol is designed to drink, Gasoline is designed to wash a parts, Nitro is designed for a RACING.

15.11.2003, 13:07
Mun Cherokee sammuu myös keula alaspäin, mut se johtuu Carterista kone on 258 1-kurkku Carter
Bensa pinta ei pysy aina kohdallaan. tv. 258/T18

Wago-78
15.11.2003, 15:23
Ahaa...mut mulla on vika oikeesti tankin puolella ku bensansuodatin on ihan kuiva siinä tilanteessa ku keula on alaskäsin.

24.11.2003, 01:34
tuo on itelläkin käynyt mielessä tuon wagon kanssa, että tankille pitäis tehdä jotain. Ei tarvitse olla suurikaan alamäki kun vajaalla tankilla polttoainen tulo loppuu. Ja vielä kun vuotaa päältä pahalainen, niin ei paljon yli puolenvälin viitsi tankata. Toisaalta kaasaristakin bensanpinnat menee ihan ketuilleen jos menee jyrkästi vinoon. Oon myös miettinyt tuon pakoputken takia tankkimodifikaatiota, kun vois vetää tuplaputket taakse. Tuntuu jotenkin tyhmältä kiertää kuskinpuolen putki apparinpuolelle. Ite tosin meen enempi kadulla, kun ei oikeen nelivetokaan toimi(keskitasauspyörästön kalvo rikki).

Wagoneer -78, 360,TH400,QT

J-4880
25.11.2003, 22:07
Välitankilla voisi saada helpotusta ongelmaan. Toinen suurempi tehoinen p-pumppu pumppaamaan muutaman litran säiliöön bensaa, siihen auton alkuperäinen tankin-paluuputki yläreunaan, sitten imetään välitankista auton alkuperäisellä pumpulla ja kaasarin (suodattimen) oma paluu välitankkiin. Lisätankin koosta ja muotoilusta riippuen voisi korjata pidemmänkin bensa katkon omassa tankissa?

"Gladiator"

Wago-78
25.11.2003, 22:58
Kiitoksia neuvoista,kuulosti aika mutkikkaalta mut kaikki hyvät neuvot on tarpeen.

"Suo siellä,vetelä täällä"

JAMANT
26.11.2003, 10:56
quote:
(keskitasauspyörästön kalvo rikki).

Wagoneer -78, 360,TH400,QT

Kalvohässäkkää löytyy hyllystä meiltä, www.jamant.com

Jeep Wagoneer Limited w/360V8 + TH-400 + Quadra-Trac RULES THE WAY!

JHautopelti
26.11.2003, 21:07
Saab 99/900 tankki on aika oiva valinta muovitankin asentamiseen. Niitä luulis olevan romuttamot pullollaan.
Käykää kattomassa www.varaosahaku.fi

Wago-78
26.11.2003, 21:52
Olin tossa jo miettinyt Vectran muovitankkia joka olis 65l kokonen,paljonkos se Saabin tankki vetää?

"Suo siellä,vetelä täällä"

JHautopelti
27.11.2003, 10:09
En oo ihan varma vissiin semmoset 45-55l. Mutta se on muodoltaan ihan kiitollinen ja pitäis olla helppo asentaa. Huom pitäis.
Peso 405 on 75l muovitankki, mutta sen muoto ei ole parhain mahdollinen.

15.04.2004, 01:52
Saabeissa on 65 litran tankki, sellainen minulla ainakin on vm -89 900:ssa. Vanhemmissa oli tietääkseni noin 60 -litrainen, ja joku kertoi, vaimennin poikittain tankin alla.

offgrizen
15.04.2004, 11:16
Muistaakseni Wetuksen kataloogissa olen nähnyt erilaisia muovisia tankkeja, tai sitten vois Maritimiltä löytyä. Elikkäs venetarvikeliikkeistä kyselemään.
Olen nähnyt kuvan myös pussinmallisesta venyvästäkin tankista, jos ei muut mallit sovi, se saattaa toki olla aika herkkä teräville kulmille ym hankauksille.

patrol -87