View Full Version : Rippi Hilux 84
Menin sijoittamaan rippirahani lyhy hyttiseen 84 in 65 hiluxiin.
Tosijaan tämmösen ostin unelmoinut joskus lyhy hyttisestä hiluxista jäykällä akselilla.
Tuli sopivasti kohalle ja sopu hintaan.
Osta toyota niin opit hitsaa tavalla eteen päin.
Antakaa te palstan ihanat ihmiset ideoita :)
Railerin päälle asti pääsi.
Sai jopa oman katospaikan kotipihasta.
Lava oli läpimätä joten se pistettiin taipaleelle luultavasti uusi lava pitää kehitellä saa antaa ideoita ja mielipiteitä. ilolla otan vastaan :)
Ainakin olet löytänyt runko korjatun version onko mistä asti edestä uutta putkea näköjään 50x100 putkesta tehty.
Näyttä hyvin tehdyltä laita toki kuvia miten edistyy.
Lava oli läpimätä joten se pistettiin taipaleelle luultavasti uusi lava pitää kehitellä saa antaa ideoita ja mielipiteitä. ilolla otan vastaan :)
Putkesta vaan flatbedi mädän tilalle. :)
Edellinen omistaja on hitsannut komeeta saumaa takarunkoon.
Jonkinlainen flatbed luultavasti pitää väsätä.
Edellinen omistaja on hitsannut komeeta saumaa takarunkoon.
Jonkinlainen flatbed luultavasti pitää väsätä.
Nuo rungon liitoskohdat kannattaa vahvistaa salmiakin muotoisilla palasilla. paksuuttaa saa olla joku 8 mm
Ihmettelin kun näin ekä kuvan ja kommentoin että miten on saatu katsastuksesta läpi kun ei ole kyse vaan takaosasta vaan ainakin koko jousitus on sen varassa.
Maastossa tai kuorman kanssa voi mennä linkkuun jos on liian heppoisella koneella hitsattu ja kun kaikki on 90 asteen kulmassa putken suunnasta eikä miteenkään yritetty tehdä pitkää saumaa 30 asteen tai L saumalla.
Nyt kun puheeksi otit, ja kun #4 & #7 kuvia katselee, niin kieltämäti vähän hurjaltahan se näyttää.
Taisi olla joskus muinoin Hilux v-8 steppari lavalla jenkki tyyliin,se olisi hieno.
offroadjouni
26.01.2021, 23:17
Taisi olla joskus muinoin Hilux v-8 steppari lavalla jenkki tyyliin,se olisi hieno.Chevota... Tuolla joku vanha myynti-ilmoitus josta löytyy kuviakin: https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=88108
Viikonloppun aikaan saimme hiluxin montun päälle iloisena yllätyksenä oli että edellinen omistaja oli hitsannut salmiakki kuviot uuden ja vanhan rungon väliin:cool:
Aloitin rojektin perushuollolla öljyjen ja jakohihna vaihtamisella
Paikallaaan ollut jakohihna oli yllättävän hyvässä kunnosssa auto on seissyt pellolla yhden viisivuotta ja ollut leimassa viimeksi 2009
Viikonloppun aikaan saimme hiluxin montun päälle iloisena yllätyksenä oli että edellinen omistaja oli hitsannut salmiakki kuviot uuden ja vanhan rungon väliin
MUTTA MUTTA se on vain vanhan ja uuden rungon liitos entäs ne kaikki muut suorat liitokset ovatko nekin vahvistettu muuten on yhtä pitkä kun leveä lopputulos jos vain yhtä saumaa on vavistettu ja koko perä jousituksineen roikkuu muutaman mig sauman varassa jotka ovat 100mm / puoli ja kuten kirjoitin onko kunnon läpihitsattavalla vehkeellä vedetty.
Voi tulla selittämistä jos joutuu kolariin tuon kanssa ja puolet autosta lähtee karkuun.
Uhkarohkeata touhua ja että joku kehtaa edes myydä liikenteeseen.
Mene nyt ihmeessä metsään tai monttuun kokelemaan ennen liikenteen menemistä että tiedät että kaikki tulee mukaan kotiin.
BJ-40/76
07.02.2021, 23:29
Nuo rungon liitoskohdat kannattaa vahvistaa salmiakin muotoisilla palasilla. paksuuttaa saa olla joku 8 mm
Ja noita "salmiakkeja" on tullut hitsattua, myös "oranssinvärisenä", mutta aina perusmateriaalia (nyt 4mm???) paksusena/ohuempana.
kyllä nuo saumat kestää jos vaan ammatti mies hitsannu ja toinen asia että ei se hitsi koneen koko sano sitä onko läpi asti hitsattu mulla itellä valovirta kone ja takuulla pystyn läpi hitsaamaan ku hitsaa ylämäleen ja 4mm pelti menee vielä jalko asennossaki. On vaan tullu kuorma autojen runkoja lyhennettyy ja jatkettuu joskus paljonki eikä niihinkään mitään salmiakkia tule ja ihan lain puitteissa olen kaiken tehny.
Ja väärin suunniteltu ja hitsattu salmiakki voi jopa heikentääkin.
Takuulla ette ole kuormauton runkoja lyhentäneet tai jatkaneet saumalla malli hiluxin vaan joko 30 asteen kulmassa tai l muodossa jolloin 100mm putkella saa jopa puolen metrin sauman pituudeltaan.
Ja ovat kyllä harvassa ne jotka 1 vaihe migillä saa 4mm pellin läpihitsattu koneiden tehokaan ei riitä kuin muutaman sekunnin sauman hitsaukseen sitten odotetaan ja taas kylmältään jatketaan
Tämän allahan on miten jatketaan runkoja BJ75 SA-1084
oot sitten enemmån ilmeisesti runkoja hitsaillu ,tupla runkosessa on. tehty suoralla jatkolla mut sisä ja ulko runko eri kohdasta ja kuka sen tietää miten se on hitsattu jos. hotellit vin. tekee ei sitä näe.
Palataanpa taas kuvissa näkyviin saumoihin jotka ovat sisä ja ulko ylä ja alapuolelta samasta kohta.
Jos olet lyhentänyt jatkanut kuormaauton runkoja ja käyttänyt 1 vaihe migiä niin surku.
sanoinko että ne olen sillä hitsannu kyllä on pöljää porukkaa täällä.
Viitatenkö itseesi vai?
LOPPUUNKÄSITELTY toivottavasti rungon kanssa kaikki ok nätisti tehty ja hyvää jatkoa auton omistajalle tulevien parannuksien/korjauksien myötä.
loytys tuohon lava ja kohtyy hyvä runko
Ei ole tarvetta runkolle tai lavalle, kiitos tarjouksesta :)
Palstalle ollut nyt viime aikoina kovin hiljaista kuitenkin nyt rojekti on edennyt pikku hiljaa.
Taka jarrut olivat kovin huonossa kunnossa oikee taka jarru oli täysin mykkä ja ruosteessa. Vasen oli puhtaampi johtuen taka akselin stefan vuotaessa peräöljyä rumpuun asti.
Uudet sylinterit tuli molemmille puolille.
Auton alle tuli myös pyöräytettyä vanhan mutikat. Pintaa ei ole paljoakaan mutta jos nyt kevyeen offailuun sopis aika näyttääpi.
Ja kyllä jos kuvista tarkkaan katsoo tankkina häärääpi vanha mehutiiviste törppö :D
Tekniikka on hyvinkin toimiva ja auto liikkuu. Pysähtymisestä ei vielä tiedä mitään vielä etu jarrut ovat täysin mykät. varaosa lista vain kasvaa. Etukardaanin ristikki on myös mennyt särki.