nbf
16.12.2020, 18:23
Hirveä into iski ruveta suzukia parsimaan kasaan päin.
Tuli raapastua tuommosesta hyvin pilatusta suzukista runko paljaaksi ja rungon painoksi jäi 34kg.
Siihen sitten saabin b235r kone keskellä autoa automaattilaatikolla.
Tässä vaiheessa kaikki oli helppoa mutta sitten aloin miettimään neli linkkejä ja kardaanin pituuksia ja olisihan se kiva jos akseliväli jäisi alle 3m. Näitä sitten hieroin tovin mutta kun ajatus sitten selkisi niin akselit löyti itsensä alle ja kardaanit saadaan järkevän mittaiseksi eli ensimmäinen varsinainen haaste selvitetty.
Etuakselin kanssa oli vielä sellaista painia että runkoaisat piti lyhentää että pyörä mahtui kääntymään ja tämän takia joutuu tuon putki keulan tekemään.
Taka-akselin putki oli silputtu joskus vuosien aikana ja porttaali boxin laipat oli leikattu irti. Niitä tulikin useampi tunti hierottua paikalleen.
Akselit ostettiin silputtuna ja purettuna mutta kaikki osat on löytynyt.
Pinjoniin joutuu tekemään stefat ja holkit niin pysyy turve ulkopuolella mutta se on vaan sorvia ja hitsiä.
Seuraava haaste oli löytää istumapaikat tuolta korin sisäpuolelta. Saabin moottori tulee näppärästi juuri siihen missä olisi tarkoitus istua ja tuo 54" boggerikin haluaa melkolailla tilaa tuolta edestä että mahtuu kääntymään. Koria pystyi siirtämään noin 20cm eteenpäin niin nyt on jo toiveita että penkitkin mahtuu sisälle.
Saabin koneesta irtoaa 270hv
Automaattilaatikon välitykset on ihan jees.
1.vaihde 11,36
tasauspyörästö 2,44
Eli lyhyesti
Saab 235r
Saab automaatti
Unimog perät
Foxin 16" typpitikut
Suzukin kori ja runko
BMW e60 alumiini jarrut
Bogger 54"
Tuli raapastua tuommosesta hyvin pilatusta suzukista runko paljaaksi ja rungon painoksi jäi 34kg.
Siihen sitten saabin b235r kone keskellä autoa automaattilaatikolla.
Tässä vaiheessa kaikki oli helppoa mutta sitten aloin miettimään neli linkkejä ja kardaanin pituuksia ja olisihan se kiva jos akseliväli jäisi alle 3m. Näitä sitten hieroin tovin mutta kun ajatus sitten selkisi niin akselit löyti itsensä alle ja kardaanit saadaan järkevän mittaiseksi eli ensimmäinen varsinainen haaste selvitetty.
Etuakselin kanssa oli vielä sellaista painia että runkoaisat piti lyhentää että pyörä mahtui kääntymään ja tämän takia joutuu tuon putki keulan tekemään.
Taka-akselin putki oli silputtu joskus vuosien aikana ja porttaali boxin laipat oli leikattu irti. Niitä tulikin useampi tunti hierottua paikalleen.
Akselit ostettiin silputtuna ja purettuna mutta kaikki osat on löytynyt.
Pinjoniin joutuu tekemään stefat ja holkit niin pysyy turve ulkopuolella mutta se on vaan sorvia ja hitsiä.
Seuraava haaste oli löytää istumapaikat tuolta korin sisäpuolelta. Saabin moottori tulee näppärästi juuri siihen missä olisi tarkoitus istua ja tuo 54" boggerikin haluaa melkolailla tilaa tuolta edestä että mahtuu kääntymään. Koria pystyi siirtämään noin 20cm eteenpäin niin nyt on jo toiveita että penkitkin mahtuu sisälle.
Saabin koneesta irtoaa 270hv
Automaattilaatikon välitykset on ihan jees.
1.vaihde 11,36
tasauspyörästö 2,44
Eli lyhyesti
Saab 235r
Saab automaatti
Unimog perät
Foxin 16" typpitikut
Suzukin kori ja runko
BMW e60 alumiini jarrut
Bogger 54"