PDA

View Full Version : Toyota 2.2l koneesta ja turpottamisesta, sekä syöttö


ttapio
12.10.2020, 17:54
mulla on vesi kulkuneuvossa 2.2l toyotan kone ja turpo joka pitäs riittää 3.0 litran koneeseen, sekä välijäähdytin. ahtoilman läpö on 40c. ja olen lisännyt syöttöä 2 kiekkaa ruuvista, en saa vaan ahtopaineita nouseen kuin 0.5 baariin. kysymys kuuluukin kuinka monta kiekkaa tuota syöttöruuvvia voi vääntää, ettei mee rikki. savuta se ei vielä. eikä ota kierroksia kuin 2500prm. potkuri on oikea joten se ei ole syy. osaako kukaan neuvvoa asiassa

Nuhapumppu
13.10.2020, 20:21
Missä kohtaa hukkaportti aukeaa? Ja eiköhän ekana kannattaisi tutkia tuota,että miksei kone kierrä kuin 2500rpm. Uskoisin että sieltä löytyy selitys tuolle ahtopaineen nousemattomuudelle. Katoppa joo,veneestä vissiin kyse? Eli kuormitettuna ei kierrä vaikpilman kuormaakaan?

ttapio
18.10.2020, 16:28
tyhjänä ottaa kyllä 4000 kiekkaa mutta ajossa se olikin vain 2100 kiekkaa, syöttöpumppu ei ilmeisesti anna soppaa kunnolla vaikka vääntää kaikki ulos, koska ei tule voimasavua yhtään. nyt pitäski löytää lt turpokoneen syöttöpumppu ehjä sellainen.

Sumsar
19.10.2020, 08:28
Eihän ole suodatin tai letku tukossa?

ttapio
19.10.2020, 11:34
ei ollu, tukossa, pumppu vaan ei riitä. pitäs löytää turpokoneen ruiskupumppu nyt

sumpe
22.10.2020, 12:12
Saattaa olla marinoinnin yhteydessä pumppu muokattu venekäyttöön. Kaverin paatissa oli Hojon kone eikä sekään kiertäny ku 2800. Onko tähän otettu öljy turbolle ap-pumpun öljyputkesta?

BJ-40/76
23.10.2020, 22:46
Luitko vastaukseni HILUX- kysy ja vastaa- palsta;

Sorry "nokituksesta", mutta että "auttamishaluiset Offipalstalaiset" jokakaisella osiolla yritää turhaa mietti ratkaisua tähän sinun moottoriongelmaan, missä on "tuntematon turbo" (se että riittää 3 litran koneeseen) ja ei jaksa nostaa venettä liukuun? (valistunut arvaus)

Kysymyksesi HILUX- kysy ja vastaa- palsta 18.10.2020, 17:39

Ja minun vastus 19.10.2020, 00:12 "Kuten aikaisemmin kysyin toisessa (3?) yhteydessä, Millainen vene?"

- jonkin verran olen tuohon venepuoleen, siis ns. 1x1 vetoiseen tutustunut, ja siellä on (pääsääntöisesti) eri ongelmat, kuin 4x4 maastureissa.
(Viimmeaikoina olen kokeillut 2 eri perävetolaitteen välitystä, ja muutamaa eri potkuria nimellisteholtaan reilu 200 hv bensakasin kanssa (päivitetty sähköt, ja pakosarjat,yms) ja tuo porraspohjainen n.7 metrinen HT on ollut myynnissä aikanaan noin puolella moottoriteholla)

-> veneessä on nykyään (yleistäen) 3 tapaa välittää moottoriteho veteen:
-kiinteän akselin päässä oleva potkuri
-perävetolaite
-Jettivetotolaite

Ja noita veneitä on Uppoumarunkoisia, Puoliliukuvia, ja Liukuvia (yleistäen)

Ja vielä se, että veneessä ei ole vaihteita, asettaa moottorin vääntökäyrälle aika paljon enemmän, kuin offiautossa.

->ja ei taida olla niin monta Offiautoa, ettei kulje 80 km/h?
->venepuolella tuo yli 80 km/h max nopeus on pieni vähemmistö

Sorry, mutta se, että joku on laskenut tehontarpeeksi ja potkurin 104 HV mukaan, ei välttämättä tarkoita sitä, että saat tuon veneen Liukuun tuolla 2,2L moottorilla, vaikka siinä olisi 2L-t:n syöttöpumppu

-> Kaikesta huolimatta, mikä vene kyseessä?

ttapio
24.10.2020, 08:57
olen tehnyt veneitä erinlaisia ihan alusta ottaen jo 40v. venepuolen asiat tiedän. mutta tämä toyutan kone ja sen turpottaminen on uusi asia minulle. mutta tämäkin asia on nyt setvitty kohilleen. pumppu ei vaan piisannut, ja 2.4 ruiskupumppu on nyt paikoillaan ja 2.4 ruiskut nyt pelaa

ttapio
28.10.2020, 16:32
koneen kyljessä olevasta öljylinjasta siinä oli valmis ottopaikka