Toyonder
28.08.2020, 10:27
Löytyisikö palstalta kokemuksia Renaultin F4R moottorin sytytys- tai polttoainepuolen ongelmista ja niihin liittyvistä ratkaisuista?
Renault Laguna, manuaali, 2002, jolla ajettu 202tkm käy epätasaisesti tyhjäkäynnillä ja pätkii kiihdytyksessä.
Moottori on F4R (714) 2,0L, joka toimii hyvin korkeammilla kierroksilla ja voimaa on. Katsastuksessa menee läpi pakokaasutestistä, kun hieman houkuttelee.
Ongelma on se, että tyhjäkäynnillä 1 tai 4 sylinterillä on sytytyskatkoksia (testerin mukaan).
Tämä aiheuttaa sen, että moottorin häiriövalo syttyy, kun putkeen menee palamatonta polttoainetta.
Muutaman minuutin ajon jälkeen valo sammuu ja ajo on about ok kun ei kiihdytä.
Kovemmassa kiihdytyksessä matalilta kierroksilta tulee taas sytytyskatkoksia, kone pätkii ja ravistaa.
Kun pääsee 4k nurkille niin hanaa saa antaa ja voimaa on.
Tästä on nyt korjattu/poissuljettu, imusarjan vuodot, ilmaläpän moottori, puolat, tulpat, kampiakselin asentoanturi, etulambda ja VVT-ratas.
Epäilyt kohdistuu nyt polttoainejärjestelmään ja mahdollisesti moottorinohjausboksiin.
Sytytys menee tässä niin, että 1 ja 4 sylintereille tulee aina kipinä samaan aikaan, samoin 3 ja 2 sylintereille.
Epäilen, että seos menee niin laihalle, että seos ei syty kipinästä.
Syy tähän voi olla polttoainesuuttimissa tai PA-järjestelmän paineessa.
Polttoainesuodatinta tähän ei voi vaihtaa ainakaan helposti, on vain tankin sisällä jokin karkeasuodatin, jota ei kuulemma tarvitse vaihtaa.
Nokka-akselin asentoanturia ei ole vaihdettu ja moottorinohjausboksiin ei ole koskettu. Näissä voi tietysti myös olla ongelmia.
Netistä kun olen näitä seurannut, niin silloin tällöin on tullut eteen ongelma-autoja, joissa on vastaavia vaivoja.
Oletteko kuulleet, mikä noissa loppujen lopuksi on ollut vikana?
Renault Laguna, manuaali, 2002, jolla ajettu 202tkm käy epätasaisesti tyhjäkäynnillä ja pätkii kiihdytyksessä.
Moottori on F4R (714) 2,0L, joka toimii hyvin korkeammilla kierroksilla ja voimaa on. Katsastuksessa menee läpi pakokaasutestistä, kun hieman houkuttelee.
Ongelma on se, että tyhjäkäynnillä 1 tai 4 sylinterillä on sytytyskatkoksia (testerin mukaan).
Tämä aiheuttaa sen, että moottorin häiriövalo syttyy, kun putkeen menee palamatonta polttoainetta.
Muutaman minuutin ajon jälkeen valo sammuu ja ajo on about ok kun ei kiihdytä.
Kovemmassa kiihdytyksessä matalilta kierroksilta tulee taas sytytyskatkoksia, kone pätkii ja ravistaa.
Kun pääsee 4k nurkille niin hanaa saa antaa ja voimaa on.
Tästä on nyt korjattu/poissuljettu, imusarjan vuodot, ilmaläpän moottori, puolat, tulpat, kampiakselin asentoanturi, etulambda ja VVT-ratas.
Epäilyt kohdistuu nyt polttoainejärjestelmään ja mahdollisesti moottorinohjausboksiin.
Sytytys menee tässä niin, että 1 ja 4 sylintereille tulee aina kipinä samaan aikaan, samoin 3 ja 2 sylintereille.
Epäilen, että seos menee niin laihalle, että seos ei syty kipinästä.
Syy tähän voi olla polttoainesuuttimissa tai PA-järjestelmän paineessa.
Polttoainesuodatinta tähän ei voi vaihtaa ainakaan helposti, on vain tankin sisällä jokin karkeasuodatin, jota ei kuulemma tarvitse vaihtaa.
Nokka-akselin asentoanturia ei ole vaihdettu ja moottorinohjausboksiin ei ole koskettu. Näissä voi tietysti myös olla ongelmia.
Netistä kun olen näitä seurannut, niin silloin tällöin on tullut eteen ongelma-autoja, joissa on vastaavia vaivoja.
Oletteko kuulleet, mikä noissa loppujen lopuksi on ollut vikana?