View Full Version : MB Unimog 406 -77
Tulipa moggi hommattua tossa jokunen aika sitten. Ihan hyötykäyttöön töihin ja vapaa-ajan projekteja varten - ja tietenki hauskanpitoon. Tosi näppärä laite kolmikaatokippin ja naurettavan pienen kääntösäteen ansiosta. On tolla jo kahden omakotitalon pihanrakennuksen tontin sisäset maansiirrot tehty ja vaikka mitä sun kuormia ajeltu :)
Vehjehän on vuosimallia -77 ja museorekisterissä. Ohjaustehostin ja levyjarrut joka nurkassa. Tosi hienossa kunnossa - ainoastaan lavan etuseinän alareuna rupee olemaan vähä vahtokunnossa. Ostohetkellä vehjes kulki vaan 45km/h ja sillai se ajettiin kotia 220km. Aikamoinen reissu. No, nyt pienten korjausten ja syötön säätämisen tuloksena kulkee gepsin mukaan 83km/h 12,5-20 renkailla. Ja on todella hyvä ja vakaa ajaa siinä vauhdissa vielä. Kone kyllä huutaa aika paljon.
Hommasin siihen 14.0-20 renkaat, jotka nyt on just vanteille pujoteltavana ja viikonloppuna jumppaan ne alle. Mahtuvat alla pyörimään pelkkien astinlautojen siirrolla ja lokarien taivuttelulla, mutta isommissa joustoissa varmaan rupee raapimaan. Täytty sitte katella paikallaan, että mistä tarvii nostella - jos tarvii. Aika jäykkä alusta tossa kuitenkin, ku edessä vielä jotkut aurausjouset tms. Noilla renkailla putooki sitte kierrokset matka-ajossa varmaan aika tavalla alaspäin.
Jo hankintahetkellä mulla oli ajatuksena, että rakennan tuohon lavalle käyvän camper boksin reissuja varten. Nyt on autolla ajeltu sen verran, että isommat viat olis jo tullu ilmi, joten sitte voiki viikonloppuna alottaa sen boksin rakennuksen. Niinki kire aikataululla, että elokuun lopulla pitäs päästä pohjoisnorjan reissu sillä heittämään :D
Mitään suunnitelmia mulla ei oikeestaan boksin rakennukselle ole. Perusidea se, että se tulee "pikakiinnikkeillä" nykyiseen lavanpohjaan kiinni josta sivulaidat ja takalaita otettu irti(saa tehtyä hieman leveämmän boksin).
Runkona ajattelin käyttää sopivan kokosta neliöteräsputkea, eristeenä finnfoamia, höyrysulkumuovit ympäriinsä ja alumiinilevyllä vuoraus. Sisustan sitte fiiliksen mukaan ja muijaki saattaa siinävaiheessa sotkea näppinsä projektiin :)
Kylkiin meinasin tehä alas kaadettavat jaloilla varustetut tasot ja katolle telttapaikka + pienet putoamissuojat ni ei tarvii maassa makoilla. Saattaa kyllä suunnitelmat vielä muuttua ku lähtee rakentelemaan.
Aluks oli ajatus että ostan jonku halvan asuntovaunun ja siitä sitte ehostelen ja modaan lavalle sopivan boksin, mut kyllä ne niin hirveessä kunnossa on minkä hintasia viittii vielä lähteä tuhoomaan, että halvemmaks ja pienemmällä vaivalla tulee tehä ihan suorasta kamasta ite :)
Mahdollisimman kevyt pitäs pyrkiä tekemään tietenki, mutta alumiiniprofiilista en kyl jaksa ruveta runkoa tekemään ku en vaihtovirta tigiäkään omista. 2000kg saa lavalle lyödä, mutta ajettavuus siinä aina kärsii jos painopiste rupee olemaan hirmu korkealla.
Päivittelen tänne kuvia sitä mukaan ku projekti etenee.
Mitenkähän muuttuu välitykset et jaksaako miten vetää uusilla renkailla? Meinaan vaan et alkaa olemaan hytti sen verran korkealla ettei yllä potkia vauhtia lisää ylämäessä
No noilla 12,5-20 renkailla loppuu ainaki välitykset auttamatta kesken. Veikkaisin korkeemmilla kumeilla olevan oikeen hyvä. Ja sekään ei haittaa vaikka viimene vaihde jäis enää vaan ylivaihteeks, koska tossa on puolituksien kanssa ns. 12 vaihdetta eteenpäin millä kiihdytellä jos jaksaa puolituksien kans vaan veivata. En oo niitä käyttäny ku vitosen ja kutosvaihteen välissä jos on tosi painava kuorma päällä ja ylämäki. Tällä hetkellä lähden liikkeelle tyhjällä autolla kolmosella ja se huippunopeus kutosella on aika äkkiä kelattu. Maastoon sitte löytyyki sen verran hidasta tällä hetkellä, että sielläkään ei nouse liian isoks vaika tuplais rengaskoon :)
Runkona ajattelin käyttää sopivan kokosta neliöteräsputkea, eristeenä finnfoamia, höyrysulkumuovit ympäriinsä ja alumiinilevyllä vuoraus.
Jos eristät finnfoamilla niin siihen ei saa laittaa enää höyrynsulkumuovia, finnfoam kun on jo höyrynsulku.
Jos eristät finnfoamilla niin siihen ei saa laittaa enää höyrynsulkumuovia, finnfoam kun on jo höyrynsulku.
Kyllä mä ajattelin ihan vesieristyksen varmistamiseks sen muovin siihen laittaa.
Museorekisterissä ja aikomus tehdä moiset muutokset eli poistetaanko museorekisteristä ja otetaan takaisin tavalliseen rekisteriin vai ollaanko kun ei mitään olisi tapahtunut niin silloin on ehkä tyhmää tehdä siitä seurattava juttu?
Kyllä toi on poistumassa museorekisteristä jo ihan senki takia, että tulee työkäyttöön ja sillä ajetaan ympärivuoden. Selvityksessä myös traktoriksi rekisteröinti, niin saa vedellä lavettia vähä vapaammin
Hirveen tarkkojahan noi museotarkistajat ei vissiin ole, ku museointitodistuksessa on ihan vääriä tietoja autosta. Väärä mallimerkintä ja väärät jarrutiedot yms. Lukee että rumpujarrut edessä ja takana jne.
Vaikkakin tollanen lavalle nostettava camper boxi nyt ei olekkaan mikään este museovehkeelle. Sehän on irrotettava lisävaruste mikä laitetaan tarvittaessa kyytiin. Mutta toi rengastus ja muutostyöt sitä varten kyllä.
james_III
23.07.2020, 09:30
Rakennus kuvia on suotava näytellä muillekin rakenteesta, vähän samansuuntasia aatoksia ollu jo monet vuodet. Puuttuu tosin tuo kopin alle sijotettava autokin :( muutoinhan jotaki olis ehkä tapahtunu, taikka sitte ei, mut tahtotila on kova :D
Hienoa !
Soitas ehtiessäs mulle, yks idea tuohon boksin tekoon ..
o4o 7282726 / Pekka
Viitsitkö vielä katsoa tyyppikilvestä, onko auto 406.120, 406.121, vai joku muu?
Minulla on hieno 400 sivuinen Unimog-kirja, mistä löytyy monen moista tietoa näistä.
Suurin vakiorengas on ollut ilmeisesti 14.5-20. Tuo 14.00-20 on sitä noin 14 cm korkeampi. Nämä rengaskoothan ovat tuttuja armeija Sisuista, Proto vs Masi.
Kirjan mukaan on saanut vielä 22-20 hiekkarengasta, ilmeisesti Continental? Sama milleinä, 560/50-20. Tämän kokoa en löytänyt mistään, mutta saahan tuon laskettua.
Edit: Löytyi koko tietoja. Continental 22-20 E7 Grip, 1110 mm korkea, leveys 605mm ..! Vanne 17x20".
Sovittelin tässä näitä rinkuloita tonne alle, ja kyllä tota koppaa joutuu ihan piirun verran nostamaan että saa järkevästi joustoja säilytettyä. Takalokareita tarvii kans vähän tehdä uusiks.
Oho, Uralin renkaat. Nuo ovat vielä länsimaisia himpun korkeammat, taisivat olla 126 cm korkeus.
Menikö hyvin Mogin kiinteälle vanteelle? Uralin vanne kun on halkaistava.
Tölökin verran joutuu nostamaan
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8881&pictureid=232271
Oho, Uralin renkaat. Nuo ovat vielä länsimaisia himpun korkeammat, taisivat olla 126 cm korkeus.
Menikö hyvin Mogin kiinteälle vanteelle? Uralin vanne kun on halkaistava.
406.121 on runkonumeron alku.
Kyl se rengasukko joka työkoneiden renkaita pelkästään tekee meinas et tarvii olla lukkovanteet tai kaksosaset että nois saa vanteelle, mut sanoin että kyllä ne vianorilla on noi saanu, et tarvii varmaa viedä sinne... no kyllä se ne sit orkkisvanteille paini :D Ei se vissii iha helpoimmasta päästä ollu, mut hyvin istuvat noille 10" leveille.
Yhen kierroksen olen noita uudempaan Moggiin myynyt. Varoittelin niiden olevan "hiukan" kankeita vääntää vanteelle.
Mielenkiintoista kuulla maantie kokemuksia. Selkäheittoa voi olla hieman.
Lukeeko kummin kyljessä Made in USSR, vai Russia?
Yhen kierroksen olen noita uudempaan Moggiin myynyt. Varoittelin niiden olevan "hiukan" kankeita vääntää vanteelle.
Mielenkiintoista kuulla maantie kokemuksia. Selkäheittoa voi olla hieman.
Lukeeko kummin kyljessä Made in USSR, vai Russia?
Joo, no sen näkee sitte maantaina viimestään ku pitäis töihin tolla mennä :D korin etupään koroke valmis, taakse joutuu huomen käydä hakee jostai pidemmät pultit.
Eihän se taas menny ihan putkeen. No, korotukset sain tehtyä, mutta kasatessa menin sit korkkaamaan rattiakselista kierteet ku ammuin pulttia kiinni.
Ei näistä korotuspaloista nyt mitkään nätit tullu, mutta ajaa asiansa.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8881&pictureid=232297
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8881&pictureid=232298
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8881&pictureid=232299
Siistithän ne on.
(Jos kiinnostusta koppiaihiolle 50x50 profiilista niin soita / yv - kallis ei ole)
Vähän sitä sais vielä nostella että pääsis akselit joustelemaan kunnolla, mutta kyllä tolla nyt jo pystyy vähä ajelemaan ja testailemaan. Lavaa tarvii kans vielä nostaa. Meinasin lähtee testiajolle, mutta perkule kaasuvivustoa tarvii vielä pidentää että pystyy ajelee muullaki ku tyhjäkäynnillä. Aikamoinen kiipeeminen tonne hyttiin kyllä ja maavaraa on kyllä sillai, että ei tarvii enää miettiä ottaako kannot kiinni periin :)
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8881&pictureid=232304
On kyllä hieno monsterimoggi!:cool:
Tuommoinen Unimog on varmaan ainoa mersun tekele, minkä voisin kuvitella omistavani...:D
Tein kaasuvivustoon tollasen jatkon, ni kohta pääsee kokeilee kuinka ne neuvostorenkaat oikee väppää tuolla maantiellä :D
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8881&pictureid=232312
Testilenkki suoritettu - ja päällimmäisenä jäi mieleen radikaalisti tippunu ajometeli! Kierrokset tipahti todella paljon siinä 70-80 matkavauhdissa ja tais se 5cm lisätila konepeiton ja moottorin välissä vähentää meteliä sekin. Todella todella hieno painaa matkavauhtia, ku hytti on sivistyneen hiljanen ja näkee tosi kivasti nyt ku istumakorkeus nousi aika huimasti.
Pikkasen väpättää nuo renkaat välillä, mutta noita nyt ei oo tasapainotettu vielä ollenkaan. Tarvii paineitaki nostaa ni tulee vähä tukevammat ajella.
Käänttvyys pysy ihan hyvänä(ku siivos vähä astinlautoja pois edestä ensin)
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8881&pictureid=232329
Siinä pikkupätkä aamun työmatka-ajosta. Ei enää paha meteli hytissä :) Vähä ohjaus hakee ku löysät paineet vielä ja snadisti klappia ohjauksessa. Täytyy koittaa parantuisko simpukkaa säätämällä, mut ei toi niin paha kyllä oo miltä se tos videolla näyttää. Vauhtia tossa on se joku 75 todellista. Jaksais mennä kovempaaki iha reilusti.
https://youtu.be/BB1vrsX_Ia8
Tänään tuli nappastua lava pois ja alotettua camper boksin suunnittelu.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8881&pictureid=232351
On kyllä vaikeeta saada keskitettyä rungon pohja suoraan autoon nähden, ku mikään ei tietenkään oo linjassa koko muussa autossa keskenään. No, linjalangoilla sain sitte lopulta parhaan mahollisen lopputuloksen. Sen verran milliville, että mikään ei tietenkään saa olla vinossa...
Tästä boksista nyt tulee muutenki vähä erikoisempi. Hieman perus laatikkoa aerodynaamisempi muotoilu(ajan henkeen toki), kahdelle takamatkustajalle penkit suoraan etuhytin taakse, boksin etuseinään toinen viisto tuulilasi ohjaamon katon yläpuolelle, mistä takamatkustajat näkee eteenpäin(takapenkit myös korkealla tämän takia). Nukkumapaikkoja ei tule, mutta katolle tosiaan telttapaikka - tai jos jaksaa rakennella, niin kiinteä avattava/nostettava nukkumatila katolle. Sen näkee sitte ku rakentelee, että millanen siitä lopulta tulee :)
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8881&pictureid=232352
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8881&pictureid=232353
" kahdelle takamatkustajalle penkit suoraan etuhytin taakse, boksin etuseinään toinen viisto tuulilasi ohjaamon katon yläpuolelle, mistä takamatkustajat näkee eteenpäin(takapenkit myös korkealla tämän takia). " ?
Siis vähän tähän tyyliin. Mittasuhteet kuvassa vähän miten sattuu jne, mut idea selvii.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8881&pictureid=232355
Tämän päivän touhuilut. Nyt pystyy jo nostamaan kopin maantasalle, ni helpottaa vähän tuota rakentelua :)
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8881&pictureid=232356
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8881&pictureid=232357
Tekaiset alkovin tuohon koppiin hytin päälle niin on nukkumapaikkakin.
Tekaiset alkovin tuohon koppiin hytin päälle niin on nukkumapaikkakin.
Katolle tulossa nukkumapaikat. Mä en tiedä kuinka kääpiö sitä sais olla että mahtuis mogin hytin päällä nukkumaan :D Tai aika rajusti joutus tuomaan yli hytistä.
james_III
02.08.2020, 22:29
Mimmoset tuossa on äärimitat?
Mimmoset tuossa on äärimitat?
Pitus 230, leveys 200 ja korkeus 150(ulkomitat). Aika kompaktin haluun tehdä tosiaan, että on viellä ns maastokelponen ja ketteryys säilyy.
https://www.benzworld.org/attachments/unimog-406-for-sale-jpg.1902554/
Onhan näitä vaikka minkälaisia lintutorneja tehty maailmalla.
Tuo sinun autosi jäänee karvan alta kolmeen metriin?
Jos aiot harrastaa minkäänlaista maastoajoa, eli mennä lähellekkään puita,
niin uuden kopin sivuseinien yläosaa täytyy kaventaa reilusti, eli tehdä samanlainen viiste kuin eteenkin.
Tuppaa noiden matalien maastureidenkin kattokourut olla mutkalla.
Jos aiot harrastaa minkäänlaista maastoajoa, eli mennä lähellekkään puita,
niin uuden kopin sivuseinien yläosaa täytyy kaventaa reilusti, eli tehdä samanlainen viiste kuin eteenkin.
Tuppaa noiden matalien maastureidenkin kattokourut olla mutkalla.
Ei tolla mitään puita oo tarkotus käydä nojailemassa. Maastoajoa on mielestäni muuallaki ku tiheessä metsikössä :)
[
Onhan näitä vaikka minkälaisia lintutorneja tehty maailmalla.
Tuo sinun autosi jäänee karvan alta kolmeen metriin?
Joo, tullu kyllä googlen kuvahakua kahlattua läpi ideoitten perässä :)
Korkeus on nyt karvan yli 290 ja siihen tulee sitte vielä katon tukirakenteet ja ehkä mahdollinen joku teltta/nostettava katoshässäkkä, ei noin 3metriä tulee varmaan valmis korkeus olemaan.
Viikolla nyt ei paljoo kerkee tekemään, mut hitsasin nyt tänään ton hytin takana olevan kavennuksen lattiarakenteisiin. Ton kavennuksen alle tulee lattiaan syvennös säilytystilaks vielä.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8881&pictureid=232391
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8881&pictureid=232392
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8881&pictureid=232393
Tuli tätä taas tehtyä vähä eteenpäin. Jos tänäviikonloppuna sais rungon kokonaan valmiiks, ni vois ensviikolla pistää jonku ruostesuojan pintaan. Oon koittanu bongailla jotai fiksuka auton penkkejä tonne taakse. Sopivat henkilöauton etupenkit kiskoineen ku löytyis, ni pääsis penkeille rakentelemaan paikkoja.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8881&pictureid=232522
HJ60_Jussi
14.08.2020, 20:59
Entäs bussin penkit. Helppo asennus ja hyvä istua?
Kylähullut kulkurit sivulta löytyy melkeen ilmaiseksi ja niissä on jopa turvavöitäkin
Entäs bussin penkit. Helppo asennus ja hyvä istua?
Kylähullut kulkurit sivulta löytyy melkeen ilmaiseksi ja niissä on jopa turvavöitäkin
Pitäis olla kaks yksittäistä penkkiä. Keskeltä kulku penkeille ja penkkien kiinnityksiin suunnittelin vähän pyöräytysmekanismeja jos saan ne soviteltua niin että mahtuvat pyörähtämään ympäri.
Tuli tänään vielä vähä oiottua ristimittoja ja jatkettua rungon rakentelua ja takatuulilasin kehyksen suunnittelua. Paksusta pleksistä tuo tuulilasi tulee varmaan tehtyä. Haluun sen olevan ton koko kopin levynen - eikä esim kaks pienempää - ni tarvii olla aika tukeva ettei rupee lepattamaan ajossa.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8881&pictureid=232576
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8881&pictureid=232577
Oven rakentelua
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8881&pictureid=232581
Laita nyt joku peitto tuon pyörän päälle ennen kuin on kipinät sulaneet maalipintaan:D
Laita nyt joku peitto tuon pyörän päälle ennen kuin on kipinät sulaneet maalipintaan:D
Eipä tosta migistä mitään kipinöitä lentele ku säädöt kohallaan ja pinta puhdas 😄 Ja rälläköinnit tapahtuu pihalla
Ja taas etenee. Hitaasti mutta varmasti. Kolme viikkoa olis aikaa saada valmiiksi, ku 13pvä pitäis lähteä moggilla kohti lapin ruskaa.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8881&pictureid=232648
Ovi tuli taakse keskelle syvennökseen. Ja ovi aukee alaspäin toimien samalla rappusina sillon ku on auki. On meinaa suht korkeella toi sisäänkäynti :)
Kävin hakemassa 20neliöö 1mm vahvusta teräslevyä mistä rakentelen ulkokuoret. Meinasin aluks tehdä ulkopellityksen alumiinista, mutta teräs on kyllä niin paljon helpompaa työstettävää itselle, että ei se 100kg lisäpaino nyt niin sitte haitannukkaan. Eikä tarvii ruveta niittien kanssa leikkimään ja saa saumat hitsattua umpeen.
Sisälattia filmivanerista tietty. Katolle pitää kans joku vahvike duunata koska sinne tulee se telttapaikka. Joko filmivanerista sekin - tai sitte turkkipellistä.
Vähän tässä vielä pähkäilen, että tekiskö tohon katon mallia korotettava vaiko kiinteä 🤔
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8881&pictureid=232653
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8881&pictureid=232654
hemmobj40
24.08.2020, 06:51
Ehdottomasti nostettava katto niin että saa seisomakorkeuden sisälle. Itsellä Ivecossa kopan sisäkorkkeus 165cm ja todella hankalaa kaiken kopassa asioinnin kannalta. Itsellä mietinnässä aloittaa uuden kopan rakentaminen juuri tästä syystä.
Istuimien sovitusta ja kiinnikkeiden rakentelua
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8881&pictureid=232774
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8881&pictureid=232773
Hyvät penkit. Noi Volvon penkit on tehty pohjoismaiselle kotleettiselle ruumiinrakenteelle, jaksaa istua pitkäänkin. Eio mitkään saksalaiset laudat. :)
Saako tuolla boksissa tosiaan matkustaa 2 henkeä ihan pykälienkin mukaan vai pitääkö vetää päätä alaspäin kun virkavalta tulee vastaan?
Saako tuolla boksissa tosiaan matkustaa 2 henkeä ihan pykälienkin mukaan vai pitääkö vetää päätä alaspäin kun virkavalta tulee vastaan?
Kyllä siellä periaatteessa tässä tapauksessa "saa". Eri asia, että kuinka kauan siitä asiasta joutuu aina poliisien kanssa vääntämään... Kuorma-auton lavalla saa kuljettaa jopa ilman penkkejä esimerkiks yrityksen työntekijää jos sen pystyy jotenki perustelemaan(aurauskeppien kerääminen) yms. yms. Tai erikoistapahtumissa(kuljettajalla pitää olla vähintään kahden vuoden työkokemus kuorma-autolla ajosta.
Unimoggi on mun maanrakennusyrityksen nimissä, ja äkkiäkös mä kyytiläiselle kirjotan työsopimuksen vakituiseks aurauskeppien kerääjäks 😅 Mutta ihan tosissaan, ni kyllä mä ajattelin asiaa konttorilta kysästä, että olisko isoki homma rekisteröidä noita tilapäisistuimiks(joita saa kuorma-autossa olla kuskin lisäksi max8), ni ei tarvii ruveta sit jänskäämään pollareita ja retki-aikataulua. Tonne tulee kuitenki ihan asiammukaset vyöt ja kahdesta suunnasta uloskäynnit, ni ei se välttämättä ole ku käydä konttorilla näyttämässä.
Kannattaa sit samalla kirjoitella muitakin tositteita valmiiksi jos ratsiaan ajaa firman autolla, että pystyt toteen näyttämään olevasi firman ajossa...
Kannattaa sit samalla kirjoitella muitakin tositteita valmiiksi jos ratsiaan ajaa firman autolla, että pystyt toteen näyttämään olevasi firman ajossa...
No kylläpäs täällä nyt huolehditaan leimarenkaiden luvatussa foorumissa. Kyllä 99,9% kyseisen auton ajosta on firman ajoja - sen voi jokanen tulla helsinkiin kattomaan vaikka joka päivä osotteeseen malminkaari 2. Tämä asia on myös vakuutusyhtiön kanssa käyty läpi - koska auto päivittäisessä työkäytössä ja vakuutusmaksut pitää soveltaa sen mukaan. Kyllä mä kaupassa käyn iha jollain muilla vehkeillä. Jos mä lähden tolla heittämään reissun lappiin ja takasin kerran pari vuodessa, ni meinaaksä ny muutenki etteikö sellaset reissut ole firman virkistäytymistapahtumia? :D :D Saatika etteikö näitä firman pelejä sais vuokrattua itselleen käyttöön pidempiä reissuja varten.
Mutta muistakaa pitää myös ne leimarenkaat alla ja oikee määrä valoja katolla aina ku tiellä ajelette. Taidanpa tätä projektia päivitellä jatkossa jonnekki ihan muualle jotta täällä ei nyt jengi huolestu syyttä suotta lakipykälistä ��
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=8881&pictureid=232792
Kaitsu67
02.09.2020, 18:40
Mutta muistakaa pitää myös ne leimarenkaat alla ja oikee määrä valoja katolla aina ku tiellä ajelette. Taidanpa tätä projektia päivitellä jatkossa jonnekki ihan muualle jotta täällä ei nyt jengi huolestu syyttä suotta lakipykälistä ��
Eiku tänne vaan päivityksiä. Mullakin on yks projekti Series 2:nen, joka on muutoskatsastettu joskus työkoneeksi (hitsausauto), meinaan sillä ajella kans, kunhan saan valmiiksi.
Ja kavereiden kanssa sitten sopimus, että jos tarttee joskus tarkistussoittoa, niin oon just sinne keikalle matkalla :D et missäs sitä oikeen viivytellään :D jos miliisi pysäyttää.
Tosin saatan muutoskatsastaa pakuksikin jos onnistuu. :rolleyes: