View Full Version : LT CF3000 COMFORSER
4runneri
06.07.2020, 15:47
Onko kellään kokemusta noista otsikon renkaista? Itselle ihan outo tuttavuus. Millaiset verrattuna esim. cooper discoverer stt pro renkaisiin?
Onko kellään kokemusta noista otsikon renkaista? Itselle ihan outo tuttavuus. Millaiset verrattuna esim. cooper discoverer stt pro renkaisiin?
Ei kokemusta, mutta jos hätäiseen ajattelee niin ottaakko turvalliseksi vaihtoehdoksi tunnustetut Jenkki kumit, vaiko 50€ kierrokseltaan (ei siis kappaleeltaan) halvemmat Kiinalaiset tuntemattomat? En ehkä pähkisi kummat.
"Comforser brand tire comes from Shandong New Continent Tire Co., Ltd., a subsidiary factory of Shandong Yinbao Tyre Group. The factory is located in Shandong Province, China."
4runneri
06.07.2020, 16:53
Juu...coopereita kyselin paikallisesta rengasliikkeestä , mutta möivät ei oota ja tarjosivat näitä kyseisiä kummeja.
hiluvitkutin
07.07.2020, 04:04
Ihan hyvät. Alle vaan.
Ainaki paremmat ku turvalliseks tunnustetut jenkki aaltsikat
Pistetääs lyhyet kokemukset otsikon setupista koossa 35X12,5R17. Autona HDJ 80 ja verrokkina Nokian Hakkapeliitta SUV 9 265/65R17.
Auto on kakkos käyttis ja jahtiauto. Käyttö ja rengastarve siis sen mukaista. Comforserit olleet nyt pari viikkoa alla ja mielikuva renkaista alkaa muodostua. Arvosanat asteikolla 1-10.
Kokoerohan näillä on merkittävä, mutta isompi yllätti mukavuudellaan ja käytöksellään maantiellä.
Comforser on muuten hiljainen, mutta johtuko lamelleista vai mistä, mutta kun ajaa polannetietä missä urat paljaat niin urissa hiljainen ja kun nousee urasta polanteelle niin ihme pärrääminen kuuluu. Käytökseen muuten ei vaikuta.
Ajomukavuus maantie: HKPL: 9 CF3000: 8
Pito lumipolanteisella maantiellä: HKPL: 9 CF3000: 8
Jääpitoa olen päässyt tunnustelemaan lähinnä risteyksissä, joten arvioin vain jarrutus/vetopitoa, joka molemmissa renkaissa hyvä. Comforserin nastoitus kuvio on niin kapea (kuva 1 vs. kuva 3) verrattuna HKPL, että vaikka on KA nastat niin häviää niukasti Hakkapeliitalle. Comforseriin sais varmasti lisäpitoa jos pistäis nastat myös kuvan 2 rengastettuihin paloihin ja nastoja olisi tilaa limittää palojen välillä. Niissä ei ole nyt nastaa eikä lamellia. Comforserin nastat menee jarruttaessa/veto päällä niin samoja uria, että määrästä ei saa täyttä hyötyä (luulen minä).
Jarrutus/vetopito jäällä : HKPL: 9 CF3000: 8
Comforserin leipälaji on syvä lumi (ainakin lamelloituna). Lunta on ollut vasta n. 30 cm, mutta etenee kevyesti ja kokeeksi puskin suurpaaleja pellolla ja hyvin riitti pito siihenkin tuossa lumessa. Perälukot ei olleet käytössä. Jossainhan se raja varmasti tulee vastaan, mutta hyvä ensivaikutelma tuli syvän lumen ominaisuuksista. Katsotaan missä vaiheessa ollaan kiinni auraamattomilla metsäautoteillä jahtihommissa.
Eteneminen lumessa: HKPL: 4 CF3000: 9
Yhteenvetona voisi todeta, että lyhyellä kokemuksella Comforser näillä nastoilla ja lamelleilla yllätti postiivisesti maantiellä ja täytti odotukset lumessa. Jos vertaan aiempiin kokemuksiin nastoitetuista ilman lamelleja olleista (en muista merkkiä) mutarenkaista, niin kyllä nämä ne hakkaa joka lajissa. Tuon nastoituksen osalta jäi uskoakseni vielä potentiaalia hyödyntämättä (kuva 2).
Tämähän oli sitten täysin epätieteellinen rengasvertailu ja perustuu vain omiin mielipiteisiini. Mielipidehän on kuin persereikä. Jokaisella on oma, se on itselle hirveän tärkeä, mutta muut ei ole siitä välttämättä kiinnostuneita.
Onko nuo saipattu keskeltä?
Onko nuo saipattu keskeltä?
Näyttäis olevan.
Juu on, paitsi tuo sinisellä merkattu pala