View Full Version : Ln 170 korotus; moottorin ja vaihteistopaketin nosto samalla?
Itellä projektina tollanen ln170, miettiny vaan onko joku korottonu samalla moottori/vaihteistopakettia ylös kun koria on nostettu rungosta? Ois vaan nyt helppo tehä kun runko on puhtaana ilman mitään päällä... ite vaan miettiny ettei pitäs olla mitään estettä jos nostas tekniikan samalla ylöspäin...
(En laittanu tätä kyssäriä hilux-osioon kun ei sitä vissiin kukaan lue) :D:D
Eipä tuossa estettä ole jos kardaanikulmat ei mene pieleen.
Mutta saako kysyä miksi? Painopiste nousee yms.
Eipä toi 5cm kauheesti taida vaikuttaa normiajossa, radalle en tolla oo menossa. Yhen ln110 korotin jo 25vuotta sitten, häiritsi kun laatikonkepit jäi niin alas...tohon aattelin kokeilla kuin toimii. Sithän sen tietää ;)
En kyllä itse alkais pelkästään keppien takia tekniikkaa nostamaan, keppeihin jatkoa ja aukkoihin pientä työstöä jos ahdistaa johonkin. Sitten ymmärrän homman jos alhaalla roikkuva jakis häiritsee.
Kyllä se mettässäkin painopiste merkkaa. Herkemmin kaatuu mitä ylempänä.
Jakiksen sais kyllä kivasti piiloon
lepoantti
10.06.2020, 06:59
En 170 oo turannut mutta 65 ja 105sen laatikoiden palkin uudeelleen tekemisellä saa sen karmean kantotutkan pois, se ei tosin korota keppejä jos niitä haluat ylemmäs. Tai no, voihan siinä pakettia hillitysti nostaa ylemmäs niin että konehuoneessa ei mene seurannaisvaikutuksista kaikki uusiin. Äkkiä tulee tilanne eteen jossa yhden ”pikku” muutoksen tekeminen saa aikaan halittsemattoman ketjureaktion....
Tuosta taitaa tulla pelkästään kadulle häksätin, sen verran hierottu peltejä suoraksi. Eipä tossa taitas olla muuta kuin just ne kardaaninkulmat jotka ois rajoittavat tekijät. Jos koria korotetaan 50mm suoraan ylöspäin, ja moottori/laatikkopakettia korotetaan kanssa 50mm suoraan ylös, ainoot muuttuvat tekijät tossa on just noi kardaanienkulmat.
Tuosta taitaa tulla pelkästään kadulle häksätin, sen verran hierottu peltejä suoraksi. Eipä tossa taitas olla muuta kuin just ne kardaaninkulmat jotka ois rajoittavat tekijät. Jos koria korotetaan 50mm suoraan ylöspäin, ja moottori/laatikkopakettia korotetaan kanssa 50mm suoraan ylös, ainoot muuttuvat tekijät tossa on just noi kardaanienkulmat.
Summa summarum, eli siis vain "haasteiden", niiden ratkaisun sekä pelkän askartelun ilon tähdenkö? ;)
Lähinnä varmaan kaikkien noiden. Ja semmosta en oo vielä tehny. Sitten kun on kokeillut, voi sanoo, onnistuko vai menikö ketuilleen :):)
Tollukka
10.06.2020, 18:50
Anna mennä vaan, takakardaanin tukilaakeria voi joutua vähän kallistamaan, ja mahanalusen saa mukavasti sileäksi.