Kirjaudu sisään

View Full Version : Chevy ohjaustehostin


tjl
28.05.2020, 09:23
Eli k10 pikkari. Jarrut päällä käännettäessä ohjaus nypyttää ja ei tehosta kunnolla. Sama neliveto päällä tyhjäkäynnillä.
Pumppu uus muttei korjaantunut.
Tyhkäkäyntikierroksia hieman nostin ja kiristin hihnaa niin hieman parani.
Ilmattu on.
Alla 33/12 kumit.
Ihankun paine ei riittäisi.
Kierroksia kun antaa niin kääntyy hyvin.

Ei aikaisemmissa moista vaivaa muista olleen.
Painepuolella letkulähdön sisällä jousi, mikä sen funktio.
Voiko painetta nostaa.

tapsa4x4
28.05.2020, 10:18
Eli k10 pikkari. Jarrut päällä käännettäessä ohjaus nypyttää ja ei tehosta kunnolla. Sama neliveto päällä tyhjäkäynnillä.
Pumppu uus muttei korjaantunut.
Tyhkäkäyntikierroksia hieman nostin ja kiristin hihnaa niin hieman parani.
Ilmattu on.
Alla 33/12 kumit.
Ihankun paine ei riittäisi.
Kierroksia kun antaa niin kääntyy hyvin.

Ei aikaisemmissa moista vaivaa muista olleen.
Painepuolella letkulähdön sisällä jousi, mikä sen funktio.
Voiko painetta nostaa.

Mulla oli samantyyppinen ongelma blazerissa kun simpukka oli kulunut väljäksi.

veijon-esso
28.05.2020, 10:31
Onko jarrutehostin perinteinen alipaine, vai hydraulinen?

Jos käännät ihan tappiin asti renkaat linkkuun, niin kiljaiseeko hihna ja nouseeko paineet sinne max paineen rajoitus venttiilille. Tyhjäkäynnillä / kierroksilla?

Onko mitä öljyä ja onko kaikki ölpät uutta vai pelkästään mitä pumpunvaihdossa meni?

tjl
28.05.2020, 10:48
Alipaine.
Ja kuuluu pumpusta kun kääntää tappiin paineen rajottimen ääni. Hihna ei kilju kun kireellä ja uus hihnapyörä.
Type a atf öljyä on. En uusinut kaikkia, vaan sen mitä vaihdossa meni. Pitää vaihtaa kaikki.

Luulisi simpukan jotenkin oireilevan muutenkin jos vika siellä. Toki kai sielläkin voi olla jotain sisäistä vuotoa.
Alla olevan artikkelin löysin, vois kokeilla poraa reikää himpun verran isommaksi?

http://www.gmtruckcentral.com/articles/2013/powersteeringmods/

veijon-esso
28.05.2020, 11:44
Asiallisen oloinen artikkeli. Ehkä sieltä saa lisää virtausta ja painetta noilla modauksilla.

tare
28.05.2020, 14:01
vastaavan ohjeen mukaan tein itse modauksen omaan hydrauliohjaukseen mikä oli tuollaisella pumpulla

tjl
28.05.2020, 17:57
Ei tämä käyttäydykkään ihan johdon mukaisesti. Ei tunnu sittenkään kierrosten liaääminen auttavan.

Ei sattuisi kenelläkään jäänyt nurkkiin simpukkaa?

veijon-esso
29.05.2020, 07:10
Ei tämä käyttäydykkään ihan johdon mukaisesti. Ei tunnu sittenkään kierrosten liaääminen auttavan.

Ei sattuisi kenelläkään jäänyt nurkkiin simpukkaa?

Jos ei löydy keltään harrastajalta, niin SWT:ssä luulis olevan purkuosia vaikka kuinka. Muistaa vaan että 2wd ja 4wd on eri simpukka. Ja oli niissä joku vuosimallirajakin milloin vaihtuu letkujen liitos tyyppi, jossain 70-80 lukujen taitteessa.

tjl
01.06.2020, 13:27
Nyt suurennettu reikä ohjeen mukaan 4mm kokoon.
Vanha oli ehkä 3.5mm ja ero huomattava.
Todella tarkkana kannattaa olla porauksen suhteen.
Ohjauksesta tuli ensikokemusten perusteella pirun hyvä.
Hihna tarttee vaihtaa lyhkäsempään, se hieman löysällä.

veijon-esso
01.06.2020, 13:33
Nyt suurennettu reikä ohjeen mukaan 4mm kokoon.
Vanha oli ehkä 3.5mm ja ero huomattava.
Todella tarkkana kannattaa olla porauksen suhteen.
Ohjauksesta tuli ensikokemusten perusteella pirun hyvä.
Hihna tarttee vaihtaa lyhkäsempään, se hieman löysällä.

Kyllähän siinä pinta-ala kasvaa noinkin pienen muutoksen ansioista aika lailla.. taitaa tulla 30% lisää pinta-alaa jos laskin oikein.

tjl
01.06.2020, 20:00
Nyt taas ajeltu. Parani pirusti muttei vieläkään täyain pelaa.
Paikallaan käännellessä asfaltilla ilman jarrua kääntyy kyllä kevyesti mutta hieman nypyttää.jarrun kanssa ei jaksa kääntää.
Pitää koittaa varmaa hieman nostaa painetta.