PDA

View Full Version : Navara hankkimassa

Temeap
30.04.2020, 07:08
Olen hankkimassa lavamaasturia ja katselleut np300 tai Navara malleja nissanilta. Moottoreiden kestosta nyt vain lueskellut huolestuttavaa tietoa. Olen onkinut eri lähteistä, mm. Offipalstalta seuraavat tiedot

- 2002-2006 koneissa laakeri vika joka räjäyttää moottorin jossain vaiheessa.
- Ainakin Navaroissa ollut jakopään ketjussa venymisongelmaa joka viimein myös räjäyttää moottorin. Jossain sanottiin että tämä vika ainakin vanhemmissa kuin 2010 malleissa.
- Navaran runko voi mennä korroosion takia poikki

Kysymyksiä:
- pitääkö yllä kirjoitettu paikkaansa?
- onko jakopäävikaa np300 mallissa?
- onko jakopäävikaa siis korjattu 2010 jälkeisiin navaro malleihin?
- Onko rungon korroosiosuojays jostain vuosimallista lähtien korjattu?
- oliko tässä kaikki tyyppiviat?

tare
30.04.2020, 08:19
Joo, YD25DDti koneissa on heikko kohta siellä kiertokankien alapään laakeroinnissa, johon auttaa ne ACL-laakerit ja ARP-pultit

Itsekin olen lukenut ja kuullut siitä heikosta jakopäästä mutta ymmärtääkseni niissä on ollut yksirivinen jakoketju ja näihin mihin itse olen remontoinut/tehny noita laakerin vaihtoja (5 eriautoon -02 -05 vuosimalleja) niin kaikissa niissä on ollut tuo 2rivinen jakoketju. itsellä nyt -02 kingcap

näissä autoissa on kyllä ollut poikkeuksellisen terveet rungot mitä omalle kohdalle on sattunut että onko vain ollut tuuria..

Temeap
30.04.2020, 10:29
Joo tuo heikko jakopää ketju ilmeisesti(?) koskee noita navara malleja. Niissä yksirivinen ketju ja jossain sanottiin että kestää n. 150tkm. Vahvistetun ketjun saa vaihdettua mutta onko tuo vahva ketju jo oletuksena siin 2011 alkaen?